2022-11-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Är det så så påminner det ju lite om Jonna Henningsson. Alltså kvinnan som mördade en annan kvinna för hon stod i vägen för hennes kärlek. JJ kanske ville göra sig av med TT för att vinna killen? OM nu ryktena stämmer att även JJ och A haft ihop det.

Det skulle också kunna förklara varför det varit så tyst kring vad konflikten handlade om. Inte ens pojkvännen har uttalat sig. Han känner nog skam och skuld efter detta.
Citera
2022-11-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är detta rykten som cirkulera i Vetlanda? Kan det ha varit det man bråkade om på Nöjet?

Aldrig hört något om. Enda stället jag sett denna ”info” är i denna tråden, och det började väl med att någon kom med det som en teori? Alltså helt utan någon verklighetsförankring.
Citera
2022-11-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Någon som vet varför obduktionen dröjer till nästa vecka? Vill man inte göra den ASAP?

Är det själva obduktionen eller resultatet av obduktionen som dröjer?
Viktigast är väl att det blir rätt, och en obduktion vid mordmisstanke är ganska komplex. Rättsläkaren tittar maskroskopiskt på den avlidne, tittar på organ mikroskopiskt, blodet ska analyseras etc. Hoppas dödsorsaken blir lätt att fastställa.
Citera
2022-11-03, 23:05
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja de går rykten om de. Jag gissar på att de är en orsak till bråket
Du som verkar ha koll.

Hur går ryktena kring användandet av droger hos de misstänkta? Då menar jag inte alkohol.
Citera
2022-11-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Var någonstans kommer den historien ifrån?

Jag är ifrån Vetlanda, känner folk som umgås med de inblandade och har aldrig hört något om detta. Enda stället jag läst om det är i denna tråden, och då var det för någon la fram det som en TEORI.
Citera
2022-11-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det skulle också kunna förklara varför det varit så tyst kring vad konflikten handlade om. Inte ens pojkvännen har uttalat sig. Han känner nog skam och skuld efter detta.

Han lär vara avrådd att uttala sig för att inte förstöra förundersökningen.
Citera
2022-11-03, 23:11
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Jag är ifrån Vetlanda, känner folk som umgås med de inblandade och har aldrig hört något om detta. Enda stället jag läst om det är i denna tråden, och då var det för någon la fram det som en TEORI.
Har du hört något kring om de misstänkta är knarkare?
Citera
2022-11-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Han lär vara avrådd att uttala sig för att inte förstöra förundersökningen.
Toves pojkvän - avrådd eller inte
En ung människa vars käresta har gott ett öde tillmötes som ingen av oss ksn föreställa oss på riktigt hur det känns att vara anhörig till
Läst i tråden att JJ:s mamma ligger på psyket
MH:s pappa fått en hjärtinfarkt

Hur kan man ens tänka tanken att Toves pojkvän kan gå ut med ”uttalande” el dyl
Vill inte förställa mig hur han mår
Citera
2022-11-03, 23:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
GW har ofta fel. Han gjorde tex bort sig vid Lisa Holm fallet till det mån att polisen blev irriterade på honom
I ubåtsmordet var han också ute och cyklade. Han borde vara tyst.
Citera
2022-11-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Har du hört något kring om de misstänkta är knarkare?

Jag har kommit med den infon innan, de hängde mycket i umgängen där det förekommer en del droger, främst ”helg-knarkande”, alltså folk som annars hade ordnade liv, arbeten, stabila förhållanden och bra relationer, detta vet jag pga jag känner folk i dessa umgängen. MH och JJ har tagit droger, men de är inga missbrukare eller narkomaner liksom, de har blivit bjudna/snyltat någon lina här och där på någon fest. Men inte mer än så.
Citera
2022-11-03, 23:17
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Förstår mig dock inte på varför tove umgicks med vännen som pojkvännen hade varit otrogen med.

Vad har du fått det ifrån?
Citera
2022-11-03, 23:19
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy

Exakt. Tråden höll bra nivå tidigare i eftermiddag. Nu är det bara en massa fullgubbar och hittepå. Utan någon som helst källhänvisning.
Värdelöst och jävligt respektlöst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in