2022-11-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja men jag får inte ihop det
Det kan ju vara någon som plockat henne i parken där cykeln hittades med ?
Men platsen TT hittades för ju tankarna ändå till att det är tjejerna som gjort det ?

Vet man om de 3 tog sig till lgh tillsammans eller cyklade TT dit själv ?

Vet någon om det har varit mycket polis aktivitet i lgh ?
Vilken jävla park????
Citera
2022-11-03, 22:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Vilken jävla park????

Hittades inte cykeln mellan lgh och Biltema?
Citera
2022-11-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Det borde förövrigt forskas på Hästkvinnor. Johanna Jansson är en hästkvinna. https://www.facebook.com/johanna.jansson.737/

Det är väl allmänt känt att de ofta är förbannat knepiga? Har varit rätt många kvinnliga mördare som varit just hästkvinnor. Ändå rätt sjukt, varför blir de sånna?

Det sker ju så ofta att det inte längre är en stereotyp
Är väl ändå Sveriges största sport bland kvinnor/tjejer efter fotboll. Då får man nog göra en jämförelse typ med just f.d. fotbollstjejer och se om det är vanligare med mord begångna av hästtjejer(?) En teori gällande svartsjuka är att det är en väldigt liten andel män som rider så de få som gör det blir väldigt åtrådda av tjejer i stallet.. men vet inte om brottsoffer i de fallen brukar vara hästtjejer de också? Individuell sport, umgås med djur istället för människor skapar nog en lite speciell, asocial typ..(?) Många med psykisk ohälsa som mår bra av att umgås med djur och kanske blir mer inbitna hästmänniskor?
Senast redigerad av sweintoo 2022-11-03 kl. 22:43.
Citera
2022-11-03, 22:24
Medlem
Citat:
Hittades inte cykeln mellan lgh och Biltema?
Gränsgatan 16. Finns inte en park så långt ögat når
Citera
2022-11-03, 22:24
Medlem
Nej det är ingen granne som är skyldig till Toves död 🤦‍♀️ flumma in på konsperationssidan här på fb ist. Tjejerna sitter på sannolika skäl. Vilket betyder att polisen förmodligen redan har starka bevis mot dom. Möjligtvis att någon fler är inblandad men då lutar det nog mer åt pappan eller bror
Citera
2022-11-03, 22:25
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Gränsgatan 16. Finns inte en park så långt ögat når

Ok då har jag fått det om bakfoten
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kunskapen är nog olika men kan också glömmas bort i stress och panik.

Osäker på om hittad i/vid vatten men kan förklara att kropp rört sig från en punkt hittad i ”rörelsemönstret” så det blev nån fördröjning. Alltså man utgick från en sida av sjö men hon återfanns på andra sidan.

Men bästa är väl om hon hittats på land förmodar jag. Om hon legat så länge.

Men nån har hittat nåt bra i rörelsemönstret så det blev en riktad insats. Känns som att fyndplatsen inte är helt lokaliserad än i tråden va? Likbilar, avspärrningar o dyl i all ära men helt hundra va vet vi inte än även om iaf jag har en teori utifrån all rapportering.

Har sannerligen inte läst allt, varit borta en del idag. Men @hallonfisk verkar vara en person som vet var kroppen hittdes, men av integritets - och etiska skäl (anhöriga o markägare) inte vill avslöja mer än avsprärrningen. Bluegypsy och en till (minns inte nicket just nu) har ju nämnt avspärrningar till en bit ovan "korsningen". Likbilen kan ju ha parkerats där det var mest praktiskt just då, det är svårt att veta om platsen är adekvat.

Jag vet inte vad som är bäst för att kroppen ska kunna ge information. I vatten håler den bättre oftast, då vatten är kallare, men vissa förändringar kan ske av vattnet också. Många bevis kan dock t av vatten, såsom DNA, fingeravstryck, mm. Vatten är på det viset en fiende.

På land, i luften finns syre, djur mm som kan gå åt en kropp . Sedan beror det på hur kroppen legat, om den grävts ner, klädsel, växtlighet, fukt mm. Kläder kan skydda mot både angrepp av insekter, djur och förruttnelse kan ske långsammare om de är oskyddade. Men det finns många faktorer som jag inte känner till. Nu har det dock inte varit så varmt, vilket förstås är en fördel.

DNA är känsligt för sol och vatten...

Vi får väl se.
Citera
Medlem
Citat:
Ja men jag får inte ihop det
Det kan ju vara någon som plockat henne i parken där cykeln hittades med ?
Men platsen TT hittades för ju tankarna ändå till att det är tjejerna som gjort det ?

Vet man om de 3 tog sig till lgh tillsammans eller cyklade TT dit själv ?

Vet någon om det har varit mycket polis aktivitet i lgh ?

Sammanfattning i första posten i tråden. Varsågod.
Citera
2022-11-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har sannerligen inte läst allt, varit borta en del idag. Men @hallonfisk verkar vara en person som vet var kroppen hittdes, men av integritets - och etiska skäl (anhöriga o markägare) inte vill avslöja mer än avsprärrningen. Bluegypsy och en till (minns inte nicket just nu) har ju nämnt avspärrningar till en bit ovan "korsningen". Likbilen kan ju ha parkerats där det var mest praktiskt just då, det är svårt att veta om platsen är adekvat.

Jag vet inte vad som är bäst för att kroppen ska kunna ge information. I vatten håler den bättre oftast, då vatten är kallare, men vissa förändringar kan ske av vattnet också. Många bevis kan dock t av vatten, såsom DNA, fingeravstryck, mm. Vatten är på det viset en fiende.

På land, i luften finns syre, djur mm som kan gå åt en kropp . Sedan beror det på hur kroppen legat, om den grävts ner, klädsel, växtlighet, fukt mm. Kläder kan skydda mot både angrepp av insekter, djur och förruttnelse kan ske långsammare om de är oskyddade. Men det finns många faktorer som jag inte känner till. Nu har det dock inte varit så varmt, vilket förstås är en fördel.

DNA är känsligt för sol och vatten...

Vi får väl se.
Inget vatten där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
jJ's Pappa eller Bror är de jag skulle kunna tänka mig som ev intressanta i fallet

Jag tror att de MGM är skyldiga till det de är häktade för

Men tanken slår mig återigen att de kan vara ”budbärare”

Att de fått i uppdrag att få med Tove hem till JJ lgh
Där har någon funnits för att ”göra upp/tysta” Tove

De MGM har varit med och sett vad som hänt eftersom de ändå är inblandade
Varit med och ”forslat” bort Tove

Men ändå inte varit de som utfört vad som nu utförts

Det skulle kunna förklara att det nämns i media att det kan finnas fler inblandade och man vet inte förrän de häktade börjar prata

Det kanske är lättare o vara tyst i neka om man vet att man faktiskt inte är helt skyldig utan i första hand skyddar någon ????
Spekulation såklart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kanske hon var på toan.
Huset höll på renoverats så det ligger ju i alla fall ett handfat utanför, kanske grannens...
Vet inte om de hade en granne på vindsvåningen.

Men ett handfat bumpar rätt mycket och man bankar den i golvet.

Dessutom ligger deras badrum till vänster om ytterdörren där grannen undertill hörde det.

https://imgur.com/a/5n67MXI

JJ och den manlige grannen bor på tredje våningen som är vindsvåningen.
Citera
2022-11-03, 22:32
Medlem
Citat:
Inget vatten där.
Om fyndplatsen som flera pekat på är på norra sidan av vägen så kan det stämma med andra rykten om att hon hittades i ett grunt dike eller en sänka där det står vatten.
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511942&n=6357729&z=13&mapprofile=terrangskuggni ng&background=3&boundaries=false&name=Fyndplats%3F
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in