Citat:
Ursprungligen postat av
Majsman
Nej nej inte alls tvärtom är jag vän av både natura och flora!
Men kommunism är en gammal kritik av ett gammal samhälle! Det är inte applicerbar längre precis som Greta säger måste man söka bortom alla dessa ideologiska mantran som inte leder någonstans, västerländska ideologier har blivit tomma religioner.
Oavsett vad man tycker så kommer det landa i en pragmatism mellan vad som är höger och vänster, klimatet kommer förändra spelreglerna och verkligheten för de dammiga ideologiernas strider om vägen mot materialism. För vad har vatten för värde på en brinnande jord?
Det är som du säger en gammal kritik och tyvärr finns det en ganska stor risk att jorden hinner brinna medans vi bråkar om höger eller vänster. Det är inte särskilt sexigt att rösta på Miljöpartiet, tyvärr är det kanske det enda enfrågepartiet som ställde rätt fråga.
Spelar inte så stor roll vem som bor i Rosengård eller på slott när allt jämnas med marken.
Vet att många här gråter blod över Greta och slickar sig om munnen vid tanken på att hon skulle vara en marionett. Greta förde en generations röst. De är besvikna med all rätt. Jag tar personligt ansvar, gör mig ledsen att andra hellre kallar henne för det ena och det andra istället för att fundera över sin part. Min nästa bil kommer förhoppningsvis vara fossilfri, förhoppningsvis….