Citat:
Är det inte sagt att allt inte batchas ut direkt, utan att det släpps ut under omgångar under hela 2023 och kanske längre än så? Dvs det är helt omöjligt att 50% säljs direkt.Någon som följer r/MtGoxInsolvency? Många som klagar över olika problem under dessa första stadier av utbetalningsprocessen. Skulle inte förvåna mig om det dröjer till Q2 2023 innan mynten utbetalas. Det rör sig om 140k mynt, av vilka vi kan anta att en del hålls. Låt oss anta att så mycket som 50% av mynten inte säljs direkt, för att vara på den säkra sidan. Såg någon siffra på Twitter om att miners just nu sitter på 70k mynt, vilket jag tyckte verkade rimligt. Säg igen att de kommer att behöva sälja av hälften om inte räntepolitiken ändras snabbt. Då får vi 105 000 mynt som säljs någon gång under första halvåret av 2023. Lägg på 160 000 mynt som minas under 6 månader och dela med två eftersom vi är generösa i våra antaganden och vi får totalt 185 000 mynt som säljs någon gång under 2023, antagligen första halvåret. Det är ett säljtryck till ett värde av 5 340 000 000$.
Har jag räknat fel? Om inte tror jag att 2023 blir ett spännande år.
Har jag räknat fel? Om inte tror jag att 2023 blir ett spännande år.
Vidare får du det att låta som alla kommer att vilja sälja. Är det ens rimligt att säga att hälften skulle vilja sälja över huvud taget? Speciellt med tanke på att vi droppat 70% från toppen för 12 månader sen. Kan man inte anta att många resonerar att om man nu över huvud taget skall sälja, så är det bättre att göra det på högre nivåer?
Dvs, jag är inte så säker på om jag håller med dig om att det finns det säljtryck du talar om.
Håller med om att det blir intressant att följa dock.
Har du själv några Bitcoin du väntar på, föresten?