2022-11-03, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Spekulativ teori om motiv: Tove och MH utvecklade romantiska känslor för varandra, och JJ som i sann narcissistisk anda anser sig äga de i sin närhet (inklusive MH) blir svartsjuk. Detta blir droppen på en flera år lång förtryckt konflikt mellan JJ och Tove och slutar i mord.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta?
du måste vara invalid eller något.
Tove hade kille för i helvete
Citera
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Så pojkvännen ska ha hjälpt tjejerna eller är tjejerna helt oskyldiga tror du? Svårt att se att polisen häktar två tjejer som då ska få skadestånd på felaktiga grunder för att de vill sätta dit en kille egentligen? Långsökt. Rättsligt fel.
Var eller när har jag sagt att de vill sätta dit en kille istället? Polisen tror uppbarligen att de gripit de rätta förövarna. Jag ser inte hur de skulle klara att utföra detta, dumpa kroppen och sedan lyckas hålla tyst om det i förhör. Sannolikt döljer de något, det kan va att de är inblandade på något sätt, att de är rädda och skyddar den riktiga gärningsmanen eller så handlar det om någon annan brottslighet typ droger som de inte vill erkänna. Om de är skyldiga så är detta en svart svan i svensk brottsstatistik.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Vad snackar du för skit? Det här är kvinnor som har gjort detta. Fan ska ni extremfeminister alltid försöka skylla det på män?
Kvinnor mördar utan att behöva "ha testosteron" i kroppen. What the actual fuck.

Kvinnor har testosteron i kroppen. Precis som hos män, fyller det en viktig funktion för bla metabolism, välbefinnande och sexualitet.

Män kan vi nog lämna därhän i det här fallet. Finns ingen anledning att blanda in något som inte behövs öht. Inga vittnesutsagor (förutom JJs egen, om en mystiker på Donken. Lämpligt).

Här kan man hitta intervjuerna med Sanna, Ida (fingerade namn) och bakgrund lokalt;

https://sverigesradio.se/artikel/misstankta-kvinnan-vi-lamnade-nattklubben-tillsammans?fs=e&s=cl

Potatisgrepen till försäljning stör mig fortfarande. Polisen måste väl ha tagit den i beslag . JJs annons om försäljning av potatisgrepen uppe på Marketplace, Fejjan senast inatt.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-03 kl. 19:01.
Citera
2022-11-03, 18:54
Medlem
Beck86s avatar
Var exakt hittade dom Toves kropp?
Citera
2022-11-03, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Utan ett klart och tydligt motiv från JJ och/eller MH så står vi nog rätt stilla i teorier.

Visst lite tjafs och småbråk under kvällen men inget som på långa vägar skulle sluta i ett mord.

Det närmsta jag kommer är att ett mindre bråk slutat med att hon föll så illa att hon slog i huvudet
och dog. JJ och MH , mycket unga,( tillsammans eller med hjälp av någon ) gör sig av med kroppen
i ren panik.
Stämmer inte, det är flertal dunsar, och sen sparkar, hon kämpar för sitt liv när hon blir strypt eller kvävd.
Citera
2022-11-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Var eller när har jag sagt att de vill sätta dit en kille istället? Polisen tror uppbarligen att de gripit de rätta förövarna. Jag ser inte hur de skulle klara att utföra detta, dumpa kroppen och sedan lyckas hålla tyst om det i förhör. Sannolikt döljer de något, det kan va att de är inblandade på något sätt, att de är rädda och skyddar den riktiga gärningsmanen eller så handlar det om någon annan brottslighet typ droger som de inte vill erkänna. Om de är skyldiga så är detta en svart svan i svensk brottsstatistik.

Tror absolut något är skumt men vi har ingen aning om VAD.
Citera
2022-11-03, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Åklagare Adam Rullman är nu ännu mer säker på att ett brott ligger bakom hennes död."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9z3Mbl/misstankarna-starks-mot-kvinnorna-i-vetlanda

Det borde ändå betyd att man ser med blotta ögat att Tove är dödad, inte olycka t ex?

Visst, det är även ett brott (mot griftefriden) att gömma eller på annat olagligt sätt handskas med kroppen efter att någon avlidit av en olycka, men jag får för ig att man här syftar på mord. Man säger ju samtidigt att misstankarna stärkts mot de två åtalade.

Har så svårt at fatta att bägge nekar ännu...
Vi får väl se om restiktionerna stärkts efter fyndet, inget vi hört något om?

Vet tjejerna om att kroppen hittats?
Man kan ju räkna ut med arslet att hon utsatts för brott, självmord finns inte ens på världskartan och hade det varit en olycka hade dom nog ringt efter en ambulans
Citera
2022-11-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hänger inte helt med, men vems föräldrar pratar ni om?

MHs
Citera
2022-11-03, 18:58
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Var exakt hittade dom Toves kropp?

https://www.google.com/maps/place/57.361867,+15.198181/@57.3618586,15.1974409,17z/data=!4m4!3m3!8m2!3d57.3618673!4d15.1981812?hl=sv-SE&gl=se

Den punkten, samt till höger var avspärrat, ända fram till strax innan första högersvängen.
Citera
2022-11-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Höjer till sannolika skäl för de två häktade, min magkänsla sa rätt. De två MGM verkar riktigt labila och då BO verkade vara raka motsatsen, stabil, gullig, ljus och skötsam tjej. Det sticker i ögonen på MGM, speciellt på den mörka könsförvirrande psykfallet med världens last...

Fint att du kunde komma in här och genom ditt andra inlägg i tråden dela denna knivskarpa analys. Det fattades lite rasism i tråden.
Citera
2022-11-03, 18:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Visst jag skulle kunna få ner Tove själv inga problem men det skulle inte vara ljudlöst, grannarna skulle säkert kika i sina titthål o undra vad jag gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Hästtjejer är dessutom ofta starka. Jag lyfter 40 kilos fodersäckar och Torv förpackningar, skulle gissa de väger 50. De är dessutom 2. En som håller under armarna och en som lyfter över låren. Jag tror inte heller det är orimligt att de kunnat göra det. Kilona är väl inte bekymret, snarare att det är svårt att greppa.
Jag tror att de fick ner T genom att gå på varsin sida om henne och lyfta henne under armarna Hade de mött någon hade de kunnat säga att hon skadat sig och de skulle skjutsa hem henne eller till sjukhus.
J rekade väl i trapphuset innan då hon mötte grannen och fick hitta på en anledning varför hon var i trapphuset som slutade med att han skjutsade henne till donken,
Citera
2022-11-03, 18:59
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vet inte om jag ska skratta eller gråta?
du måste vara invalid eller något.
Tove hade kille för i helvete

Hej Malmens, du kanske skulle försöka bli en lite bättre människa. I övrigt finns det liknande fall från USA på det temat, och om du tror att romanser inte äger rum för att någon ”har kille” så vet jag inte vilken planet du lever på. Mitt syfte var i övrigt att sätta igång mer diskussioner kring vad konflikten kan ha handlat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in