2022-11-03, 17:33
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Ja rykten här tidigare i tråden var ju att JJ var och köpte rengöringsmedel på Dollar Store på söndagen.

Nej det var ett påstående.

Men dollarstore SÄLJER rengöringsmedel.

Om även om JJ KÖPTE rengöringsmedel så syns det när polisen använder Bluestar och Luminol.
Du kan inte ta bort blod med rengöringsmedel.

Det är som att torka bort tjockt bläck.
Citera
2022-11-03, 17:33
Medlem
GW har varit inne på att fler kan vara inblandade och nu uttalar han sig om att tjejerna skulle kunna vara oskyldiga.

Vet han något mer än vad vi vet? Klart det är ovanligt med två unga tjejer som misstänkta i ett sånt här fall, men det är väl inte såå ovanligt utomlands. Har skett flera gånger i USA.
Citera
2022-11-03, 17:34
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken574
Ingen i denna ålder använder längre fb, det är en död plattform. Men tydligen ska T och JJ varit ovänner sen några år tillbaka och ska ha setts bråka både inne på utestället och sedan utanför efter stängning. Sen ska även JJ och MH umgåts med en hel del personer av den skummare typer där droger florerade kraftigt.

Har sedan dag ett vid försvinnandet varit övertygad om att detta är ett mord utöver försvinnandet och att den bakomliggande orsaken är avund- samt svartsjuka.
Citera
2022-11-03, 17:34
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Absolut det går att bära en kropp, men fattar inte att dom gjordedet, om dom nu gjorde det.
Grannarna var vakna och vaksamma då det varit väsen. Tycker risken att bli upptäckt borde vara stor.

Det vet vi ju inte. Bråket kan ha börjat i lägenheten, slutat på en 'promenad', vadsomhelst.
Citera
2022-11-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det vet vi ju inte. Bråket kan ha börjat i lägenheten, slutat på en 'promenad', vadsomhelst.

Precis, därför tror jag inte dom var ner henne för trappan.
Citera
2022-11-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
GW har varit inne på att fler kan vara inblandade och nu uttalar han sig om att tjejerna skulle kunna vara oskyldiga.

Vet han något mer än vad vi vet? Klart det är ovanligt med två unga tjejer som misstänkta i ett sånt här fall, men det är väl inte såå ovanligt utomlands. Har skett flera gånger i USA.

Mycket märkligt att GW uttalar att tjejerna skulle vara oskyldiga när polisen enl media menar att misstankarna mot dem stärkts sen Tove hittades.
Såklart är allt möjligt, men märkligt att uttala sig så i sammanhanget tycker jag
Citera
2022-11-03, 17:37
Medlem
Vad en liten stad kan förändras på några årtionden

Nu ett tragiskt mord på en ung tjej

För något år sedan en yngling som löpte amok med kniv i stan

Tänk va skönt då Vetlanda var mest känt för Åsa-Nisse….vilken härlig tid….
Citera
2022-11-03, 17:37
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Om någon av de häktades föräldrar är pingstvänner, så hade jag satt in stöten där för att få den tjejen att börja snacka. En del ser Knutby och religiösa tokstollar framför sig när de tänker på pingströrelsen. Det är i allmänhet fel. De flesta pingstvänner är, låt vara för religiösa för ett sekulärt Sverige, mycket ordentliga, skötsamma och inte minst noga med sanningen. Om hennes föräldrar är den sortens pingstvänner som jag känner så kan de mycket väl få dottern att bryta samman och berätta. Men vet inte om förhörsledare får ta in föräldrarna på förhören.
Varför skulle pingstvänner vara bättre än andra?. Fruktansvärt lättstyrda och okritiska till det de matas med. Utnyttjas därför av ledningen inom pingstkyrkan genom att de är tvugna avsätta sin lön.

Dessa pingsvänner har i vilken fall inte lyckats överföra dessa "goda" egenskaper till sitt barn som med största sannolikhet är en kallblodig dräpare/mördare.
Citera
2022-11-03, 17:38
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Det här är alltså två fullvuxna kvinnor som av allt att döma är vältränade och aktiva. Nej, det är inte en omöjlig uppgift för dem att bära ut en annan kvinna. Det är inte några småtjejer vi pratar om här. Om de är 18 eller 38 år gamla spelar ingen roll. Är det jobbigt och tungt att bära en människa? Givetvis, men det är ingen extremt svår uppgift för två och verkligen inte omöjligt. Ha i åtanke att det inte finns någon anledning för dem att hålla kroppen "i luften" hela vägen heller (med en död människa behöver man inte vara särskilt varsam).

Visst jag skulle kunna få ner Tove själv inga problem men det skulle inte vara ljudlöst, grannarna skulle säkert kika i sina titthål o undra vad jag gjorde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semesteravel
Citat (Ursprungligen postat av radbean);
”GE kommenterar o AB nu pm nån kan berätta, han tycker det är konstigt att alla yngre håller tyst i hålan”

Gissar: GW kommenterar i Aftonbladet nu om nån kan berätta, han tycker att det är konstigt att alla yngre håller tyst i hålan.

Jag gissar att GW kommenterar i Aftonbladet och så frågar vederbörande om någon kan berätta på PM. Vidare tycker GW att det är ovanligt att så unga personer håller tyst så länge.

Artikeln är en betalartikel.
Citera
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Det här är alltså två fullvuxna kvinnor som av allt att döma är vältränade och aktiva. Nej, det är inte en omöjlig uppgift för dem att bära ut en annan kvinna. Det är inte några småtjejer vi pratar om här. Om de är 18 eller 38 år gamla spelar ingen roll. Är det jobbigt och tungt att bära en människa? Givetvis, men det är ingen extremt svår uppgift för två och verkligen inte omöjligt. Ha i åtanke att det inte finns någon anledning för dem att hålla kroppen "i luften" hela vägen heller (med en död människa behöver man inte vara särskilt varsam).
Hästtjejer är dessutom ofta starka. Jag lyfter 40 kilos fodersäckar och Torv förpackningar, skulle gissa de väger 50. De är dessutom 2. En som håller under armarna och en som lyfter över låren. Jag tror inte heller det är orimligt att de kunnat göra det. Kilona är väl inte bekymret, snarare att det är svårt att greppa.
Citera
Medlem
Hade Tove en enäggstvilling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här