2022-11-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Konflikten i Ukraina skulle logiskt kunna vara en "Quickfix".

Historien bakom det vi idag ses utspelas bygger på lögner och propaganda.
Zelenskyj är idag en fastkedjad marjonett i ett spel, till största delen dikterat av USA.

Putin ville i ett sista försök få Zelenskyj till förhandlingsbordet.
Putin talade med Biden som avfärdade förhandlingar.

Nej detta är bevisligen ett krig där väst vill utöka sitt territorium, utvinna naturtillgångar och en dröm om att krossa Ryssland.
Inget annat.

Tvärfel på alla punkter.
Citera
2022-11-03, 17:15
Medlem
Der_Richters avatar
MacGregor äger ingen som helst trovärdighet varken som ”expert” eller människa längre. Därför är vad han säger totalt ovidkommande och tråden kan kastas.
Citera
2022-11-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Colonel MacGregor säger att en multinationell styrka är på väg in i västra Ukraina.

Precis som i Pearl Harbour och många andra platser, provocerar man till en motattack. Det blir krig direkt mellan Väst och Ryssland. Ukraina har förlorat uppåt 100 000 soldater, nu träder andra in för, som Stoltenberg säger, Väst/Nato kan inte förlora det här kriget.
Och risken för kärnvapen ökar.

Lyssna från ca 30 min

Warnings this is about to get much worse, Putin readies for NATO attack | Redacted w Clayton Morris
https://www.youtube.com/watch?v=HtKn3zCzZ5g

Fråga: Varför är det så viktigt att krossa Ryssland att man är beredd att offra vad som helst? Kan någon förklara detta utan hatisk retorik?

För att sådana som du ska knipa käften för all evighet efter Nato är klara med mongoloiderna från Ryssland.

Börjar svida lite va??? Vad gör ni när Putin ligger 3 meter under markytan?
Citera
2022-11-03, 17:35
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Citera MacGregor är typ samma sak som att citera Henrik Arnstad 2015.

Ja verkligen tro på det han säger och skriver är sant.

DU ÄR EN IDIOT!!!!!!!!!

Citat:
Dåliga argument och jag tror att du har fel.

Nej IDIOTER som DU behövs det inga argument.

Det som behövs är skadedjursbekämpning vilket kommer i sinom tid.
Citera
2022-11-03, 17:45
Medlem
Duerfs avatar
Varför länkar ni till f.d översten (har varit pensionerad i nästan 20 år) MacGregor? Han är stamgäst på RT och en del av Rysslands propaganda. Redan 2014 hävdade han att Ryssland skulle annektera östra Ukraina.

Dessutom har ju karlfan haft tvärfel varje gång han förutspått vad som skall hända i konflikten.

Feb 2022: "The battle in eastern Ukraine is really almost over, all of the Ukrainian troops there have been largely surrounded and cut off. You have a concentration down in the Southeast of 30 or 40,000 of them, and if they don't surrender in the next 24 hours, I suspect Russia will ultimately annihilate them."

Apr 2022: "What's happening is the final annihilation of Ukraine's best forces".

Sep 2022: " Ukraine is really on the ropes and trying to create the illusion that that's not the case,"

Han har noll trovärdighet. Jag skäms å dina vägnar för att ha startat tråden.
Citera
2022-11-03, 17:46
Medlem
Citat:
Tack! Och jag säger själv: Spot on!

Det är sååå tydligt att de följer samma manuskript. De är fostrade i samma mentalitet, samma inkompetens. Konflikter kan bara lösas med krig.
Trots att de vet att det orsakar nya konflikter, även i bästa fall.

Fredsforskare säger gång på gång att politiska ledare måste lära sig konfliktlösning med förhandlingar. Men de tystas nu. Jan Öberg t ex får inte framträda i svensk tv, fast han vill det.

Man kan göra det enkelt och inte invadera och annektera andra länders territorium.
Citera
2022-11-03, 17:50
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
"Inspektörer", ja du kan tro på den sagan.

Korrigering. USA har nu gått ut med att de har haft inspektörer på plats i Ukraina i flera månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
En hel armé av inspektörer, som dessutom tränar för fullt vid Ukrainas gränser, och som själva säger att de kommer att strida i ett visst klipp.

Nej, USA har inte "en hel armé av inspektörer, som dessutom tränar för fullt vid Ukrainas gränser".

De har en mindre mängd inspektörer i Ukraina, samt självfallet mindre stående förband i NATO-länderna (notera dock att USA inte har ökat sin närvaro i Europa, sedan februari, utan där de har förstärkt är i Stilla Havet), som ska kunna sättas in tillsammans med andra NATO-förband för att försvara NATO vid ett ryskt angrepp, eller bidra i krossandet av den ryska våldtäkts och plundringskåren i Ukraina om Ryssland skulle sätta in WMD.
Citera
2022-11-03, 18:11
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Totalt värdelös tråd igen. Avsnittet med pensionären börjar 40 minuter in, inte 30 som TS påstår. Ryssrunkar-TV börjar med att påstå: "Colonel, you've been spot on in your assessments what is about to unfold". Så jag goolgar på MacGregor flashback.org för att få veta vad denna snubbe förutspått:
(FB) Col Macgregor: "Ryssland har redan vunnit"

Ridå. Fan vad värdelösa ni är, Ruislingar.
Citera
2022-11-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Korrigering. USA har nu gått ut med att de har haft inspektörer på plats i Ukraina i flera månader.

Nej, USA har inte "en hel armé av inspektörer, som dessutom tränar för fullt vid Ukrainas gränser".

De har en mindre mängd inspektörer i Ukraina, samt självfallet mindre stående förband i NATO-länderna (notera dock att USA inte har ökat sin närvaro i Europa, sedan februari, utan där de har förstärkt är i Stilla Havet), som ska kunna sättas in tillsammans med andra NATO-förband för att försvara NATO vid ett ryskt angrepp, eller bidra i krossandet av den ryska våldtäkts och plundringskåren i Ukraina om Ryssland skulle sätta in WMD.
Det var sarkasm, självklart är det inte några inspektörer jag pratade om när jag skrev om trupper som tränar vid Ukrainas gränser. I beg to differ om att USA och NATO inte ökat sin närvaro nära Ukrainas (+ Vitrysslands)gränser, har hört andra uppgifter om det. (vi tar väl del av helt olika källor) Ditt våldtäktstrams tänker jag inte ens besvara.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-11-03 kl. 18:56.
Citera
2022-11-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Redacted nämner siffran 65 milliarder idag bara från USA. jag har ingen möjlighet att själv kontrollera.

En hel del av detta går dock tillbaka i kickbacks till politikernas valbudgetar. Det är därför de är då pigga på att fortsätta detta krig.

Så.. en youtubekanal, vars källa du inte känner till? Det låter ju inte så självklart säkert. Prova att googla runt själv och hämta in lite fakta från olika källor så kommer du troligen närmare sanningen.
Varför skulle det i sammanhanget vara relevant om pengarna hamnar i amerikanska politikers valkassor? En miljard på tvreklam vid superbowl kvittar rimligen för Ukrainas krig?
Citera
2022-11-03, 18:44
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Tack! Och jag säger själv: Spot on!

Det är sååå tydligt att de följer samma manuskript. De är fostrade i samma mentalitet, samma inkompetens. Konflikter kan bara lösas med krig.
Trots att de vet att det orsakar nya konflikter, även i bästa fall.

Fredsforskare säger gång på gång att politiska ledare måste lära sig konfliktlösning med förhandlingar. Men de tystas nu. Jan Öberg t ex får inte framträda i svensk tv, fast han vill det.
Du som hävdar enträget att du är för fred. Är du för fred om det innebör att Ryssland förlorar och retirerar villkorlöst till 2013 års gränser? Strunta i om det är praktiskt genomförbart eller vad som kommer hända. Är du för en fred till det priset?
Citera
2022-11-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Oavsett Ukrainas pris som försvarar sitt land till varje pris - när tröttnar ryssland på alla i onödan dödade ryssar?

När blir det demonstrationer av Fruar Barn o Mammor o Pappor Mot Krig
pga dödade o lemlästade närstående
Jag tror det måste tyvärr dö många 100tusen ryssar först.

Det krävs att det inte längre finns några ryska plåtburkar kvar att sända som utrustning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in