Citat:
Ursprungligen postat av
Der_Richter
Forska om vem mannen i fråga är och hans galna uttalanden som är i vissa stunder totalt rasistisk, konspirationsteoretisk QAnon-galenskap. Han är för övrigt inte överste, han är sedan länge pensionerad. Försörjer sig nu som "konsult" där han mest svamlar om islamisering av väst, att skjuta mexikaner vid amerikanska gränsen o.s.v. Han är också pro-Putin och en av de som såg till att Trumpen låg och skedade diktatorn ofta och länge. Fråntagen sin sista statliga tjänst efter bara tre månader eftersom Pentagon ansåg att karln var helt sjuk i huvudet.
Efter det kan du sluta titta på bajs på nätet.
Sjuk i huvudet eller ej kan jag inte bedömma men att han är pensionerad överste har lika lite relevans isf som många av de av MSM anlitade
sk experter både fd inom försvaret ambassadörer och övriga sk rysslandskännare de bjuder in som på precis samma sätt sitter och totalt sågar både Puttin och Rysslands arme.
Budskapet fråm MSM i väst
förenklat är att vi ska hata Ryssland många köper det rakt av det ser vi tydligt. Försök att strypa rysk media för oss pga att det bara är "falska nyheter och en förvrängd bild" när Ryssland svarar med samma metoder att stänga ner väst MSM och som det nu ser ut även youtube så ondgör sig folk i väst. Det första offret i krig är
sanningen att det finns personer med mycket kunskap i väst med andra åsikter och en mer nyanserad eller "ryssvänlig" bild sågas givetvis av er som är Pro-väst och vill inte på något vis se att det kanske finns en liten uns sanning i det de beskriver.
Ibland är det bra att zooma ut även om vi blir matade att inte göra det för allt annat är falskt.
Den här konflikten jämför jag med uttrycket:
Det är inte ens fel att två träter. Blir du nog provoserad av någon kanske det är du som slår, om det är folk i närheten uppfattar de att du slog men de vet inte vad som utlöste det hela tex verbala hot och glåpord. De som inte fattar min jämförelse har inte tagit till sig av tidigare historia och köper argumentet att Putin bara är ute efter att återupprätta USSR (CCCP) Sovjetunionen. Vad som är/blir rätt eller fel med det här kriget får tiden utvisa segraren brukar diktera
sanningen sin sanning är den felaktig får vi hoppas att det finns modiga visselblåsare som för fram den riktiga bilden som ett exempel IRAK hade inte kärnvapen. Hur många kan ärligt säga att de fördömt det kriget och störtandet av Saddam på falska underrättelser, inte många då diktatorn "var ond och förtjände det" ser vi likheter nu: JA enda skilnaden nu är att USA inte gått in för då har vi tredje världskrig.
Någonstan vill jag tro att de inser att de dragit igång det här kriget indirekt och att de är lika skydiga till att oskyldiga dör, de enda som tjänar på krig är vapentillverkare och de som äger dem. Var krigen än är i världen.
Vi får hoppas att Zelensky ger upp för om inte annat sin befolkning skull, varje dag som går kommer fler dö både civila och soldater.