2022-11-03, 16:13
Medlem
Leastons avatar
En av de största dagligvaruhandlarna i Sydafrika har nu öppnat upp för betalning med Bitcoin via Lighting.
https://www.reuters.com/technology/grocery-retailer-pick-n-pay-start-accepting-cryptocurrency-payments-2022-11-01/

Snart i en butik nära oss?
Citera
2022-11-03, 16:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
En av de största dagligvaruhandlarna i Sydafrika har nu öppnat upp för betalning med Bitcoin via Lighting.
https://www.reuters.com/technology/grocery-retailer-pick-n-pay-start-accepting-cryptocurrency-payments-2022-11-01/

Snart i en butik nära oss?
Fel, det är samma slags icke-nyhet som det där i Schweiz. Butiken får betalt i riktiga pengar.

Tänkte du ignorera alla fakta om lightning och varför det är omöjligt att skala upp till större mängder användare? Vi gick precis igenom det igår kväll.
Citera
2022-11-03, 16:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Fel, det är samma slags icke-nyhet som det där i Schweiz. Butiken får betalt i riktiga pengar.

Tänkte du ignorera alla fakta om lightning och varför det är omöjligt att skala upp till större mängder användare? Vi gick precis igenom det igår kväll.
Så länge man betalar med Lightning så skiter jag i vilken ordvals du behöver dansa för att få det till att Bitcoin inte är inblandat.

Och nej, du har inte haft ett rätt utan har blivit skolad i de flesta diskussioner du försökt dig på.
Du är fri att inte hålla med om du vill.
Senast redigerad av Leaston 2022-11-03 kl. 16:44.
Citera
2022-11-03, 16:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Så länge man betalar med Lightning så skiter jag i vilken ordvals du behöver dansa för att få få det till att Bitcoin inte är inblandat.

Och nej, du har inte haft ett rätt utan har blivit skolad i de flesta diskussioner du försökt dig på.
Du är fri att inte hålla med om du vill.

Extremt märkligt. Du fick flera uträkningar svart på vitt på varför nätverket inte kan upprätthållas för miljontals användare. Du ignorerade dem och fortsätter skriva som en shill idag som om inget hade hänt, och har dessutom mage att påstå att andra har blivit skolade?
Citera
2022-11-03, 16:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Extremt märkligt. Du fick flera uträkningar svart på vitt på varför nätverket inte kan upprätthållas för miljontals användare. Du ignorerade dem och fortsätter skriva som en shill idag som om inget hade hänt, och har dessutom mage att påstå att andra har blivit skolade?
Det som är märkligt är att du tror att vi enats, trots att jag flera gånger sagt "agree to disagree".
Du är fri att inte köpa de argument jag lagt fram, likväl är jag fri att inte köpa det trams du håller på med.

Vi får låta verkligheten agera facit.
Skulle Lightning sluta skala någon gång i framtiden, så får vi se om det är av de ytterst märkliga anledningar som du påstår.

Tills dess kan vi bara konstatera att Lightning klarar av att skala än så länge. Konsensus där ute verkar vara att det kommer fortsätta gå att skala. Bra så.
Citera
2022-11-03, 16:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det som är märkligt är att du tror att vi enats, trots att jag flera gånger sagt "agree to disagree".
Du är fri att inte köpa de argument jag lagt fram, likväl är jag fri att inte köpa det trams du håller på med.

Vi får låta verkligheten agera facit.
Skulle Lightning sluta skala någon gång i framtiden, så får vi se om det är av de ytterst märkliga anledningar som du påstår.

Tills dess kan vi bara konstatera att Lightning klarar av att skala än så länge. Konsensus där ute verkar vara att det kommer fortsätta gå att skala. Bra så.

"Agree to disagree" är alltså frasen som gör att du inte behöver erkänna att du är helt ute och cyklar och är motbevisad? Haha.

Det är inte "konsensus" att lightning klarar av att skalas upp. Hur har du kommit fram till detta? De flesta insatta struntar i lightning eftersom de vet att det är ett skämt.

LN har dessutom inte vuxit i storlek på ett år. Det är fakta. Jag har postat det flera gånger om. Varför ljuger du? Det är något patologiskt med ditt beteende alltså.
Citera
2022-11-03, 17:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
"Agree to disagree" är alltså frasen som gör att du inte behöver erkänna att du är helt ute och cyklar och är motbevisad? Haha.
Du kan tolka det som finns att säga har sagts, och att ditt trams har fått för mer uppmärksamhet än vad det förtjänar.
Så bara sluta med ditt: "som vi enades om tidigare så har jag rätt".
Citera
2022-11-03, 17:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du kan tolka det som finns att säga har sagts, och att ditt trams har fått för mer uppmärksamhet än vad det förtjänar.
Så bara sluta med ditt: "som vi enades om tidigare så har jag rätt".
Jag tolkar det som att du blir ställd och ignorerar inlägg som skulle förstöra din världsbild.

Så berätta hur du beräknar att stora mängder människor ska onboardas till lightning med alla on-chain-transaktioner som det skulle kräva? Du fick ju en uträkning ovan på varför det inte kan gå.
Citera
2022-11-03, 17:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag tolkar det som att du blir ställd och ignorerar inlägg som skulle förstöra din världsbild.
Det förvånar mig inte med tanke på allt annat du vantolkar.

Citat:
Så berätta hur du beräknar att stora mängder människor ska onboardas till lightning med alla on-chain-transaktioner som det skulle kräva? Du fick ju en uträkning ovan på varför det inte kan gå.
Märker du att du börjar från början hela tiden?
Vi har gått igenom detta ett par gånger, och om du inte tog till dig första gångerna så har jag inga förväntningar på att du tar till dig om vi återupprepar det i absurdum.
Nu kan du skriva ett sedvanligt inlägg om hur du tolkar det jag just försökte förmedla till dig, men jag bryr mig inte hur du tolkar det.
Citera
2022-11-03, 17:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Vi har gått igenom detta ett par gånger, och om du inte tog till dig första gångerna så har jag inga förväntningar på att du tar till dig om vi återupprepar det i absurdum.
Nu kan du skriva ett sedvanligt inlägg om hur du tolkar det jag just försökte förmedla till dig, men jag bryr mig inte hur du tolkar det.

Vi har gått igenom denna fråga exakt 0 gånger (om man inte räknar det att jag ställde frågan igår och blev ignorerad).

Läser du överhuvudtaget andras inlägg eller är du för upptagen med att shilla bitcoin, LN och strike?
Citera
2022-11-03, 18:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

En påminnelse om problemet, om du redan har hunnit glömma:

https://twitter.com/DoctorOrrery/status/1506829561849585664

Detta är inte den enda personen som har skrivit om saken, men det är en enkel och bra sammanfattning. Så du behöver inte raljera över att det bara är en enstaka twittrare som ”tycker saker”.
Citera
2022-11-03, 18:17
Avslutad
Citat:
En påminnelse om problemet, om du redan har hunnit glömma:

https://twitter.com/DoctorOrrery/status/1506829561849585664

Detta är inte den enda personen som har skrivit om saken, men det är en enkel och bra sammanfattning. Så du behöver inte raljera över att det bara är en enstaka twittrare som ”tycker saker”.

Har du prövat skicka bitcoin på lightning nångång ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in