Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Det er helt utrolig. Bevisene skal være der. De var på plass. Bevisene mot Tom Hagen holdt for både norsk og britisk politi og påtalemakt.
Hva i all verden var det som skjedde i Lagmannretten? Ikke skjellig grunn til mistanke?
Dette skal være umulig.
Er det noe byråkratisk fiksfakseri av ett eller annet slag.
Holden har god innsikt i straffeprosessloven og håndtering av påtaler.
Han er nok ikke tilfeldig valgt. I tillegg tenker jeg at politiet har vært for bakpå når
det gjelder å konfrontere TH. Når jeg nå sitter og blar i disse gamle artiklene finner
jeg et avsnitt i en sak fra Dagbladet, som også ble sitert i Nettavisen:
Tom Hagen selv skal ha startet forberedelsene av utbetalingen i starten av februar 2019.
Kryptovaluta av typen Monero for drøyt 25 millioner kroner ble da kjøpt. Dette for å ha kapasitet til å gjennomføre en hurtig overføring dersom situasjonen ble kritisk. Hagen fikk hjelp til å gjennomføre kjøpet - ifølge Dagbladets kilder er han ikke i stand til å gjøre slikt selv.
Fem måneder senere, i starten av juli 2019, ble det ført videre penger. Det skjedde med politiets velsignelse, og fra politiets egne lokaler.
TH startet altså forberedelser til utbetaling først da det hadde gått 3 hele måneder.
Altså - etter at kona har vært forsvunnet i mer enn 92 dager, kjøper han monero for å ha kapasitet
til å gjennomføre en hurtig overføring
dersom situasjonen blir kritisk.
Situasjonen hadde da vært kritisk for AE i mer enn 3 måneder.
Da tolker jeg det som at TH måtte ha penger i bakhånd dersom situasjonen
ble kritisk for ham selv, altså om han kom under mistanke. Da saken så omsider
gikk fra bortføring til drap, ble det kritisk for TH. Så han betalte.
Han er så skyldig, og det er så tydelig. Blir han ikke tiltalt og dømt, må han leve
resten av livet med mistanken hengende over seg. Den som graver en grav.
Han grov, og han har selv falt nedi.