2022-11-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan hende at du har rett i at hettemann2 var der tilfeldig.
Men jeg synes at det er flere ting som er påfallende på videoopptakene: Bl.a. at Hettemann1 (H1) ser opp i retning der Hettemann2 (H2) senere kommer fra. Et brøkdels sekund før H1 snur på hodet og ser i en retning, er det en bevegelse i bildekanten (som kan være H2 som gir tegn/vinker el.l. til H1).
Og rett før H2 kommer gående mot H1, er H1 opptatt av å se i en annen retning (for å late som at han ikke legger merke til at H2 kommer gående mot han?).
Hvorfor tror du politiet sier de vet hvem han er og har sjekket han ut av saken?
Citera
2022-11-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hvorfor tror du politiet sier de vet hvem han er og har sjekket han ut av saken?
Kanskje politiet sa det for å få publikum til å fokusere på andre og viktige observasjoner og spor?
Det kan være sant at de vet hvem hettemann1 er og det kan hende at han ikke er sjekket ut av saken, og det kan hende at det er slik at politiet visste hvem hettemann1 er før de gikk ut med etterlysningen.
Etterlysningen kan kanskje eventuelt ha blitt publisert for å observere en eller flere mistenkte personers reaksjoner og bevegelser i etterkant av etterlysningen.

Som noen andre skrev for lenge siden: Videoopptakene av hettemann1 kan ha vært laget (Dvs opptakene av hettemann1 kan ha vært lagt oppå originale opptak fra den dagen) og etterlysningen kan ha blitt publisert for å få publikum til å huske sine observasjoner fra den dagen.
Senast redigerad av z-z-z 2022-11-03 kl. 14:18.
Citera
2022-11-03, 14:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
I Tv-2 serien om Lørenskogsaken og deres animasjonsintroduksjon kom det frem at det i tillegg til strips, brev, ringer, skinnfell, klær, slepespor og klokke lå en taperull i gangen. Hvorfor blir denne omtrent aldri nevnt igjen?

Ble hun drept og lagt i plast i gangen og fraktet ut første vindu fra "Tom's stue" på kortsiden som peker mot gangvei og evt. ventende bil? All den tid det ikke er vinduer på den siden av garasjebygget.

Tilhørte taperullen huset? Hvilken type tape var det. Hvor mye var brukt av rullen? Hvorfor stillheten rundt tapen. Hvorfor ikke fokus i pressen eller hos politi på hvor denne var kjøpt. Som sko, papir og konvolutt? Politiet virker ikke å uttale seg om den, eller få spørsmål om den for den saks skjyld.

Kan tapen være det beste sporet politiet har og at de ikke vil røpe noe rundt dette? Jeg finner det merkelig.

Eller ble hun fraktet svimslått/levende ut av huset på denne måten. Det er nesten ingen andre løsninger enn det eller at de faktisk kjørte inn porten. Men det ser jeg personlig på som helt utelukket om vi skal tenke at hun ble fraktet fra huset mot sin vilje. Som jeg tror hun ble.
Et vanlig tegn på ekte kidnappere eller drapsmenn som har klart å gjennomføre et plott som ikke er avslørt etter 4 år er at de er glemsk og legger igjen viktige detaljer som kan gjennomskue dem
- eller kanskje ikke..

Nettavisen 11.06.2020:
"Tapen ble funnet oppå en safe like ved inngangsdøren som Hagen-ekteparet hadde stående."

VG 24.09.2019:
"Stripsen var noe av det første som Tom Hagen kunne se, da han tok seg inn i boligen sin 31.oktober i fjor, og oppdaget at kona var borte. Den lå like i nærheten av badet, stedet der politiet mener at kona var, da hun ble bortført."

Tipper både strips og tape var del av et staget kidnappings-åsted. Detaljer som skulle være iøynefallende for TH når han kom hjem og bidra til at han skulle betale løsepenger.

Begge rekvisittene kunne ha blitt lagt ut samtidig som trusselbrev ble lagt på stolen i gangen. (ni sprox avtrykk inn og ut av gangen)

At politiet fortsatt ikke vet hvem som la strips og taperull i gangen kan tyde på at ingen DNA er funnet på dem, ergo taperull er ikke benyttet, ergo del av et staget åsted.
Citera
2022-11-03, 15:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er helt utrolig. Bevisene skal være der. De var på plass. Bevisene mot Tom Hagen holdt for både norsk og britisk politi og påtalemakt.

Hva i all verden var det som skjedde i Lagmannretten? Ikke skjellig grunn til mistanke?

Dette skal være umulig.

Er det noe byråkratisk fiksfakseri av ett eller annet slag.

Holden har god innsikt i straffeprosessloven og håndtering av påtaler.
Han er nok ikke tilfeldig valgt. I tillegg tenker jeg at politiet har vært for bakpå når
det gjelder å konfrontere TH. Når jeg nå sitter og blar i disse gamle artiklene finner
jeg et avsnitt i en sak fra Dagbladet, som også ble sitert i Nettavisen:
Tom Hagen selv skal ha startet forberedelsene av utbetalingen i starten av februar 2019.

Kryptovaluta av typen Monero for drøyt 25 millioner kroner ble da kjøpt. Dette for å ha kapasitet til å gjennomføre en hurtig overføring dersom situasjonen ble kritisk. Hagen fikk hjelp til å gjennomføre kjøpet - ifølge Dagbladets kilder er han ikke i stand til å gjøre slikt selv.

Fem måneder senere, i starten av juli 2019, ble det ført videre penger. Det skjedde med politiets velsignelse, og fra politiets egne lokaler.
TH startet altså forberedelser til utbetaling først da det hadde gått 3 hele måneder.
Altså - etter at kona har vært forsvunnet i mer enn 92 dager, kjøper han monero for å ha kapasitet
til å gjennomføre en hurtig overføring dersom situasjonen blir kritisk.

Situasjonen hadde da vært kritisk for AE i mer enn 3 måneder.

Da tolker jeg det som at TH måtte ha penger i bakhånd dersom situasjonen
ble kritisk for ham selv, altså om han kom under mistanke. Da saken så omsider
gikk fra bortføring til drap, ble det kritisk for TH. Så han betalte.

Han er så skyldig, og det er så tydelig. Blir han ikke tiltalt og dømt, må han leve
resten av livet med mistanken hengende over seg. Den som graver en grav.
Han grov, og han har selv falt nedi.
Citera
2022-11-03, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han er nok ikke tilfeldig valgt. I tillegg tenker jeg at politiet har vært for bakpå når
det gjelder å konfrontere TH. Når jeg nå sitter og blar i disse gamle artiklene finner
Tom Hagen selv skal ha startet forberedelsene av utbetalingen i starten av februar 2019.

Kryptovaluta av typen Monero for drøyt 25 millioner kroner ble da kjøpt. Dette for å ha kapasitet til å gjennomføre en hurtig overføring dersom situasjonen ble kritisk. Hagen fikk hjelp til å gjennomføre kjøpet - ifølge Dagbladets kilder er han ikke i stand til å gjøre slikt selv.

Fem måneder senere, i starten av juli 2019, ble det ført videre penger. Det skjedde med politiets velsignelse, og fra politiets egne lokaler.
TH startet altså forberedelser til utbetaling først da det hadde gått 3 hele måneder.
Altså - etter at kona har vært forsvunnet i mer enn 92 dager, kjøper han monero for å ha kapasitet

Han er så skyldig, og det er så tydelig. Blir han ikke tiltalt og dømt, må han leve
Citat:
Dette er nok nøyaktig hva GM håpet på.
Citera
2022-11-03, 15:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Har aldri skjønt hvordan du/dere kan si at hendelsene i etterkant av forsvinningen kun tyder på at TH er skyldig. Hvis han var skyldig og betalingen skulle vært betaling for noe, da burde den vel ha kommet enda tidligere. I tilegg vet man at han hadde vært under hemmelig etterforskning så det er liten sannsynlighet for at han sto bak kryptere e-poster. (hadde dette blitt bevis ville saken ha vært løst)

Nei, at kryptert e-post ble sendt rett etter at hovedhypotesen ble endret tid drap (og TH mest sannsynlig da var under hemmelig etterforskning) kan nok heller tyde på at en reel motpart fulgte med i media. Motpart hadde full kontroll over situasjonen og viste hvilke spor som politiet ville finne i S4. Blant annet bloddråper av AEH som var forsøkt vasket bort. Her hadde motpart alle ess på hånden og presset TH da hovedhypotesen ble endret. Dette kunne blitt forutsett hvis de fulgte planen fra en hvis film. Smart plan👍
Citera
2022-11-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Videoprosjektet: Kanskje politiet har funnet bl.a. fiskerne og bilen med de østeuropeiske skiltene (og eventuelt annen mistenkelig aktivitet i nærheten av Sv4 i tiden før forsvinningen) på det innsamlede videomaterialet?
ja. Finne futurumnennene, fiskerne, åsbilen, eier av pistolen på isen, de mysiske mennene rundt sv, alle ths mistenkte osv. Hvem er mest sannsynlig og hvor mange mener du var med på dette.
Senast redigerad av LH07 2022-11-03 kl. 15:47.
Citera
2022-11-03, 15:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Nei, at kryptert e-post ble sendt rett etter at hovedhypotesen ble endret tid drap (og TH mest sannsynlig da var under hemmelig etterforskning) kan nok heller tyde på at en reel motpart fulgte med i media. Motpart hadde full kontroll over situasjonen og viste hvilke spor som politiet ville finne i S4. Blant annet bloddråper av AEH som var forsøkt vasket bort. Her hadde motpart alle ess på hånden og presset TH da hovedhypotesen ble endret. Dette kunne blitt forutsett hvis de fulgte planen fra en hvis film. Smart plan👍

Hemmelig etterforskning startet da hovedhypotesen ble endret, ikke før.

Du hopper naturligvis ellers bukk over hovedpoenget i innlegget mitt.
At TH ikke anså situasjonen som "kritisk" før det hadde gått 8 måneder.

Stakkars AE. Hun kunne altså potensielt ha sittet i fangenskap i nesten
et år uten at hennes ektemann fant situasjonen kritisk. Fanget hos personer
som angivelig ikke tok fem øre for å drepe henne. TH er åpenbart en gentleman
som alltid setter sin kone først.
Citera
2022-11-03, 15:58
Avslutad
Noen som har abonnement, som kan sitere hva som står i artikkelen?

Litt spesielt at artikkelen ble først publisert 10. mai 2018 og nå oppdatert 19. juli 2022.

Nysgjerrig på å få vite hvilke fremskritt som har blitt gjort de siste 4 årene.

Kan Hagen-saken ha påvirket utviklingen?

- Svaret er ja. Men hva står det i denne artikkelen?

https://www.aftenposten.no/norge/i/jPbLl0/kryptert-informasjon-lagres-av-fiendtlig-etterretning-om-faa-aar-kan-kvantedatamaskiner-aapne-den

Jeg får bare lest dette:

"Kryptert informasjon lagres av fiendtlig etterretning. Om få år kan kvantedatamaskiner åpne den.

I dag er kryptert informasjon tilnærmet helt sikker, en del koder lar seg rett og slett ikke knekke. Ny teknologi kan endre dette."

"Forsker Jerry Chow utfører et eksperiment med kvantedatamaskiner ved IBMs forskningssenter i Yorktown Heights i delstaten New York. Stadig flere kommersielle aktører forsøker å bygge større og større kvantedatamaskiner."

"Det som en gang ble levert av kurér i kodespråk, sendes i dag over nett.

Og alt som overføres via internett, kan fanges opp: Banktransaksjonene dine, statshemmeligheter, forretningshemmeligheter som gir en bedrift et forsprang på konkurrenter i andre land."
Citera
2022-11-03, 16:02
Avslutad
Citat:
Hemmelig etterforskning startet da hovedhypotesen ble endret, ikke før.

Du hopper naturligvis ellers bukk over hovedpoenget i innlegget mitt.
At TH ikke anså situasjonen som "kritisk" før det hadde gått 8 måneder.

Stakkars AE. Hun kunne altså potensielt ha sittet i fangenskap i nesten
et år uten at hennes ektemann fant situasjonen kritisk. Fanget hos personer
som angivelig ikke tok fem øre for å drepe henne. TH er åpenbart en gentleman
som alltid setter sin kone først.
TH fikk råd fra eksperter om å la være å betale. Betaling kunne føre til at AEH ble drept, lød advarselen. Kidnapperne ville da fått sitt mål oppnådd, og kidnappingsoffert bli drept for å unngå unødvendig risiko.

Mange artikler ble publisert, tidlig i saken, angående akkurat dette.

Dette var nøye planlagt.
Citera
2022-11-03, 16:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH fikk råd fra eksperter om å la være å betale. Betaling kunne føre til at AEH ble drept, lød advarselen. Kidnapperne ville da fått sitt mål oppnådd, og kidnappingsoffert bli drept for å unngå unødvendig risiko.

TH kjøpte monero i tilfelle situasjonen skulle bli kritisk.

Hvorfor ble den kritisk akkurat da hovedhypotesen ble endret?
Citera
2022-11-03, 16:07
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Den bedrageri-dommen som nevnes i dommen fra mars 2021, kan det ha vært den dommen hvor MWL ble tatt 🤔

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/MLlOpo/seks-nye-personer-er-tiltalt-for-hvitvasking-av-coronamidler-i-oslo

Jeg skumleste dommen og tre ting slo meg:

1) Hva var alle kontantene fra? Og poenget med dem. TH har mange kontanter og det kan ha vært "smart" å blande sammen forbrytelser 🤔 Vill spekulasjon.

2) Skjødesløs bruk av bank og krypto i dommen. Til og med norske kryptobanker. Virker ikke særlig smart, men hva vet jeg. Man skulle tro at å operere for TH ga såpass bra betalt at han ikke trengte dette.

3) Står det noe i dommen om utlandet? Bruk av penger i utlandet og luksusturer? Hvis ikke kan man lure på hvordan hans frue har finansiert dette. Er det penger fra dette bedrageriet eller andre penger 🤔

Det stemmer. Hovedmennene i NAV-korona bedrageriene har fått separate saker i rettssystemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in