2022-11-03, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clansman20
En sak jag inte riktigt kan släppa i detta är det som händer när MGM går ut ur lägenheten på natten. Hon träffar då på grannen som försökt ringa på lägenhetsdörren tidigare på natten och MGM säger då att mamma ska komma och hämta henne för att köra till McD. Kan ju absolut vara en lögn för grannen men hon åker ändå med grannen till McD. Där träffar hon denna mystiska man i en röd(?) bil som hon pratar med innan hon åker tillbaka med grannen till lägenheten. Skulle det kunna vara så att denna mystiska man är "mamman" som skulle skjutsa henne till McD från början? Det har ju spekulerats i om dom var själva eller inte men här kanske det finns en rimlig koppling till att det EVENTUELLT var någon ytterligare person involverad i själva transporten.
Troligtvis inte, eftersom polisen redan har pratat med dom i den röda bilen, det är väl litet nog i vetlanda att om man kan stöta på någon man känner, även mitt i natten.
Citera
2022-11-03, 15:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är det fler som reflekterat över att TTs kropp identifierades så fort?

Jag tror hon legat inne någonstans, svalt, eller kanske nedgrävd. Inte i vatten i alla fall.

Herre gud, är du här och svamlar nu också? Du tillför nada. Läs och håll dig bort från tangenterna.

Jag trodde du försvann efter all dynga du körde mot advokat Henrik Olsson och ditt försvar av psykopaten Karin Lilja som sedan fick 14 år... Mer eller mindre dag in och dag ut.

"K.L. har nog dragit ett oerhört stort lass i flera år, småbarn, gamla sjuka föräldrar, sjuk syster, en karl som inte kan hålla byxorna i styr, där han legat runt på hennes arbetsplats."

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1126877&threadid=307 3582
Senast redigerad av farbror Sven 2022-11-03 kl. 15:39.
Citera
2022-11-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Eller så var hon på väg ut för att möta upp någon "mamman" och när grannen dök upp så sa hon att hon skulle till mcd och tog då erbjudandet om skjuts men inte förrän hon varit tillbaka i lägenheten då hon "glömt något" och väl i lägenheten så ringde hon till "mamman" och talade om att den hon skulle möta fick vänta. Det är ju jättelätt för polisen att kontrollera om hon hade kontakt med sin mamma den tiden.

Jag tror att hon var på väg ut för att möta den/de personerna som skulle hjälpa till att frakta bort kroppen. Men detta är bara mina egna spekulationer.

Vad mer du med ”mamma”, menar du hennes egen mamma? Jag har inte hunnit läsa ikapp, men undrar varför du har satt mamma inom citationstecken.

Jag har barn i den åldern, och som de flesta föräldrar gör jag givetvis allt för mina barn. Men att hjälpa till att gömma ett annat barn för att undslippa åtal för mord/drop 😥— där går gränsen. Jag skulle inte göra det, och jag tror inte så många mammor skulle göra det. Dels så krävs det en viss typ av mentalitet för att beblanda sig i själva uppgiften och som förälder så har de flesta en viss moral kring rätt och fel som man försöker hålla i alla lägen. Dessutom så känner man ju väldigt mycket för de barnets föräldrar, men åldern blir man mer ödmjuk och förstår att en sån här ska försvinner aldrig.
Nä, jag skulle uppman min barn att berätta sanningen, man måste stå ut med sig själv i många år, då är det bra om man försöker göra det bästa även när man gjort det värsta.
Citera
Medlem
Kontextuss avatar
Dunsarna som hördes från lägenheten kan inte ha varit ljudeffekter från en film eftersom någon bland annat hade sparkat mot väggen (antagligen missade sparkar när Tove försökte komma undan). Men om ljuden faktiskt berodde på att de t ex dansade eller körde någon lek så tänker jag att hon mycket väl kan ha blivit överfallen av någon galning när hon cyklade hem mitt i natten. Det vill säga om hon verkligen cyklade hemåt. Jag tycker att tjejerna på bilderna ser så pass små och taniga ut att inte ens en 21 tjej av normalstorlek borde bli särskilt rädd rent fysiskt. Om Tove å andra sidan lurades till lägenheten för att bli misshandlad där och överrumplades bakifrån så spelade det ju ingen roll. Tjejerna lär inte ha skapat dova dunsar genom sina små händer utan har troligtvis använt något eller flera tillhyggen utöver sparkar och slag. En annan hypotes är att någon av tjejerna har ringt upp en manlig bekant eller pojkvän för att be honom välta omkull cykeln och slå henne när hon cyklade hem. Jag har svårt att tro att det rörde sig om ett planerat mord utan snarare om en misshandel som gick för långt, d v s dråp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Skriver inte detta för att försvara MGM, utan för att försöka hjälpa dig (och andra med liknande tankar) att förstå det du ifrågasätter.

Om MGM ringt 112 och sagt att deras vän är medvetslös, kanske död, efter ett bråk så hade de troligen blivit gripna och senare fällda för misshandel och vållande till annans död. Garanterat fängelsestraff.

Genom att istället försöka dölja vad som hänt finns chansen att de kommer undan utan straff. För TT gör det ur MGM synvinkel ingen skillnad, hon är lika död om de sitter inne som om de är fria.

I den åldern kan det mycket väl kännas som att livet är slut om man döms till fängelse i några år. Med det i åtanke är det inte svårt att förstå MGM resonemang. Ett liv är redan slut, varför förstöra två till när det går undvika?

Så är det säkert, men vilken djäkla ångest över allt med detta val
Citera
2022-11-03, 15:40
Medlem
Lodbrooks avatar
Tänk om de galt henne i en myrstack. Då hade hon säkert vart helt upplöst nu. Hade bara vart skelettet kvar.
Citera
Medlem
Lodbrooks avatar
Jag tror att tjejerna har sätt för lite Tarantino för att klara av att göra det här framgångsrikt.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Ungefär "Dyrbar ädelsten" på hebreiska
För "betraktaren" ungf. "my precious" .. lite kan jag men tack vänligt av dig
Blev hon strypt tror ni ? (Dödsorsak)
Senast redigerad av SloppySeconds 2022-11-03 kl. 15:43.
Citera
2022-11-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
I teorin är det vad du säger under rättegången som räknas. Oavsett vad du tidigare har sagt i förhör. Men i verkligheten så är det klart att även det spelar roll.

Du behöver ju dock inte säga någonting. En klassiker bland gängkriminella är ju att knipa käft helt för att sedan under rättegången anpassa sin historia efter vad som står i FUP.

Aha ! Tack för info från en lekman som försöker förstå
Citera
2022-11-03, 15:44
Medlem
Sayonara41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrook
Tänk om de galt henne i en myrstack. Då hade hon säkert vart helt upplöst nu. Hade bara vart skelettet kvar.
Inte efter 17 dagar skulle jag tro. Sen att hitta en sådan stor myrstack snabbt under press är inte heller det enklaste.
Citera
2022-11-03, 15:46
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrook
Myror går i ide under vintern, håller sig långt ner i stacken och äter inte så mycket.
Citera
2022-11-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Men var ikke offeret blodig? Skulle tro man fant blodspor i trappen

Hun skal ha blitt funnet øst om Vetlanda i skogsholtet.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-03/polisen-om-arbetet-vid-fyndplatsen-vill-ha-dit-all-specialkompetens-vi-har
Senast redigerad av Braskamin58 2022-11-03 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in