Citat:
Ursprungligen postat av
Andsved
Eller så var hon på väg ut för att möta upp någon "mamman" och när grannen dök upp så sa hon att hon skulle till mcd och tog då erbjudandet om skjuts men inte förrän hon varit tillbaka i lägenheten då hon "glömt något" och väl i lägenheten så ringde hon till "mamman" och talade om att den hon skulle möta fick vänta. Det är ju jättelätt för polisen att kontrollera om hon hade kontakt med sin mamma den tiden.
Jag tror att hon var på väg ut för att möta den/de personerna som skulle hjälpa till att frakta bort kroppen. Men detta är bara mina egna spekulationer.
Vad mer du med ”mamma”, menar du hennes egen mamma? Jag har inte hunnit läsa ikapp, men undrar varför du har satt mamma inom citationstecken.
Jag har barn i den åldern, och som de flesta föräldrar gör jag givetvis allt för mina barn. Men att hjälpa till att gömma ett annat barn för att undslippa åtal för mord/drop 😥— där går gränsen. Jag skulle inte göra det, och jag tror inte så många mammor skulle göra det. Dels så krävs det en viss typ av mentalitet för att beblanda sig i själva uppgiften och som förälder så har de flesta en viss moral kring rätt och fel som man försöker hålla i alla lägen. Dessutom så känner man ju väldigt mycket för de barnets föräldrar, men åldern blir man mer ödmjuk och förstår att en sån här ska försvinner aldrig.
Nä, jag skulle uppman min barn att berätta sanningen, man måste stå ut med sig själv i många år, då är det bra om man försöker göra det bästa även när man gjort det värsta.