2022-11-03, 15:25
Medlem
En sak jag inte riktigt kan släppa i detta är det som händer när MGM går ut ur lägenheten på natten. Hon träffar då på grannen som försökt ringa på lägenhetsdörren tidigare på natten och MGM säger då att mamma ska komma och hämta henne för att köra till McD. Kan ju absolut vara en lögn för grannen men hon åker ändå med grannen till McD. Där träffar hon denna mystiska man i en röd(?) bil som hon pratar med innan hon åker tillbaka med grannen till lägenheten. Skulle det kunna vara så att denna mystiska man är "mamman" som skulle skjutsa henne till McD från början? Det har ju spekulerats i om dom var själva eller inte men här kanske det finns en rimlig koppling till att det EVENTUELLT var någon ytterligare person involverad i själva transporten.
Citera
2022-11-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag tycker att detta påminner lite om mordet på Magnus Natschki.

Han som höll i yxan blev tubbad till göra det.

(FB) Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06

Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06

Det påminner inte ett dugg om mordet på honom. Säg inte ens att det där kräket blev tubbad till att göra det han gjorde mot Magnus för det är enbart vad han själv försöker få det att verka som.
Citera
2022-11-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clansman20
En sak jag inte riktigt kan släppa i detta är det som händer när MGM går ut ur lägenheten på natten. Hon träffar då på grannen som försökt ringa på lägenhetsdörren tidigare på natten och MGM säger då att mamma ska komma och hämta henne för att köra till McD. Kan ju absolut vara en lögn för grannen men hon åker ändå med grannen till McD. Där träffar hon denna mystiska man i en röd(?) bil som hon pratar med innan hon åker tillbaka med grannen till lägenheten. Skulle det kunna vara så att denna mystiska man är "mamman" som skulle skjutsa henne till McD från början? Det har ju spekulerats i om dom var själva eller inte men här kanske det finns en rimlig koppling till att det EVENTUELLT var någon ytterligare person involverad i själva transporten.

Enl. Grannen som skjutsade JJ så var det två unga män i 20 års åldern som satt i den lilla röda bilen vid mcdonalds.
Citera
2022-11-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men vad dumt i så fall inte ringa ambulans och säga det hänt en olycka
Nu förstör de ju sina liv, kommer ut i 35-40 års åldern, kanske för sent få barn mm
Skriver inte detta för att försvara MGM, utan för att försöka hjälpa dig (och andra med liknande tankar) att förstå det du ifrågasätter.

Om MGM ringt 112 och sagt att deras vän är medvetslös, kanske död, efter ett bråk så hade de troligen blivit gripna och senare fällda för misshandel och vållande till annans död. Garanterat fängelsestraff.

Genom att istället försöka dölja vad som hänt finns chansen att de kommer undan utan straff. För TT gör det ur MGM synvinkel ingen skillnad, hon är lika död om de sitter inne som om de är fria.

I den åldern kan det mycket väl kännas som att livet är slut om man döms till fängelse i några år. Med det i åtanke är det inte svårt att förstå MGM resonemang. Ett liv är redan slut, varför förstöra två till när det går undvika?
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clansman20

Den "mystiska mannen" i en röd bil ska enligt tidigare uppgifter i tråden själv ha hört av sig till polisen och bidragit med vittnesuppgifter, och är inte aktuell i utredningen vad vi vet. Det är alltså inte mamman eller någon annan av JJs släktingar, utan en bekant till JJ.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ok, jag fick veta i denna tråd att hon hade ett judiskt efternamn också. Samt en pappa med samma efternamn som bodde en bit bort. Ber om ursäkt om jag är felinformerad
Stämmer bra, L något Ch något.
Kan hon ha något som ligger och gnager/tynger henne ?
Iofs var det L*sh*m .. nästan samma ?
Citera
2022-11-03, 15:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan123
Är det någon som vet vad tjejerna heter på tiktok?

Jag har i allafal ingen info om det,

Men det finns en del andra sidor att kolla in.

MH:
https://m.facebook.com/maja.hellman.52/

https://www.tiktok.com/@maja.hellman?_t=8WfUdrMpybt&_r=1

JJ:
https://www.facebook.com/johanna.jansson.737

https://m.facebook.com/profile.php?id=100011150494229
Citera
2022-11-03, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag tycker att detta påminner lite om mordet på Magnus Natschki.

Han som höll i yxan blev tubbad till göra det.

(FB) Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06

Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06

Min personliga åsikt ang mordet på Magnus är att Felix skuld var väldigt begränsad trots att det var han som högg ihjäl offret. Också oerhört fascinerande fall!

Det ska bli intressant att ta del av hur balansen såg ut mellan dessa två mgm. Kan egentligen bara konstatera av tidigare fall att en av dom förmodligen var drivande och dominant. Straffpåföljden behöver dock inte skilja sig särskilt mycket om det visar sig att en höll och en slog t.ex.

Men ur ett psykologiskt perspektiv är detta väldigt intressant. Speciellt om dom båda planerat det, vilket nästan aldrig händer.
Citera
2022-11-03, 15:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Det påminner inte ett dugg om mordet på honom. Säg inte ens att det där kräket blev tubbad till att göra det han gjorde mot Magnus för det är enbart vad han själv försöker få det att verka som.

Okay, Du har kanske rätt i det.
Det var bara en känsla jag fick eftersom jag har sett de där killarna i Angered och Gunnaredsterassen fler gånger och hur de uppträdde.

Jag såg dem samma dag när de drog iväg med Magnus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Den "mystiska mannen" i en röd bil ska enligt tidigare uppgifter i tråden själv ha hört av sig till polisen och bidragit med vittnesuppgifter, och är inte aktuell i utredningen vad vi vet. Det är alltså inte mamman eller någon annan av JJs släktingar, utan en bekant till JJ.

Uppfattat, då återstår bara första delen i min fundering, kan ju eventuellt vara så att hela McD historien är en lögn och att hon blev "tvingad" att åka dit när grannen skjutsade henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Finns väl inget som tyder på att de skulle ha varit kraftigt berusade? Givetvis så klarar två personer av att bära ut en människa ned för två trappar och in i en bil. Jag begriper mig inte på de som tror att det skulle vara en så svår uppgift.
Men var ikke offeret blodig? Skulle tro man fant blodspor i trappen
Citera
2022-11-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Stämmer bra, L något Ch något.
Kan hon ha något som ligger och gnager/tynger henne ?
Iofs var det L*sh*m .. nästan samma ?

Ungefär "Dyrbar ädelsten" på hebreiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in