Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
Vet vi att de lämnade samtidigt alla 3? TTs cykel hittades väl en bit från JJs lgh, har jag för mig (rätta mig om jag har fel)?
Ett annat scenario skulle kunna vara, att JJ, MH intrigerar på Nöjet (messar TTs pojkvän el. ngt annat), drar därifrån. MH, JJ har ingen anledning att vara upprörda ö h t. Intrigerar. Meddelandet kommer till TTs kännedom, som blir förbannad och orolig. Hittar dem inte på Nöjet. Drar hem, tar cykeln och söker upp JJ, fortfarande heligt förbannad.
Kanske jag som behöver läsa på, kolla tidslinjen.
Kollade lite på tjejerna på tictoc. JJ är en riktig partybrud. Inget fel i det. Hon verkar å ena sidan ha tjejmiddagar och det är städat hemma. Å andra sidan är det massor av filmer där hon dricker sprit med blöjraggare i epor. M är däremot hemma och sjunger och dansar med sin familj. Hon verkar väldigt lycklig och glad. Föräldrarna är med ibland och de verkar ha det fint.
Det står inga datum, men kollar man kronologiskt verkar JJ ha umgåtts en hel del med TT. Så sent som i somras. Det är födelsedag och tjejmiddagar. Men M är inte med någonstans. Hur blev de vänner? M framstår som mycket yngre och skötsammare än de andra tjejerna.
Med det sagt har jag fortfarande svårt att se att JJ skulle ha planerat ett mord. Då skulle hon aldrig gjort det hemma. Tror inte heller det finns någon utomstående som skulle riskera att dumpa ett lik. Kanske JJ var så pass manipulativ att hon förmått andra att lyda hennes order. Kanske mot pengar eller natura? Det är allt jag kan tänka mig.
Att en person tappar det eller att TT halkar och slår i huvudet. Hur lång tid tar det till obduktion?