2022-11-03, 14:15
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10686
Jag kan inte sluta tänka på om Tove fortfarande var i livet när grannen kom och knackade på.
Jag tror det var Tove som sparkade i väggen när grannen ringde på.
Vilken ångest hon måste ha upplevt. Att ha räddningen så nära och att sen höra att grannen går sin väg.
Jag tror det kommer komma fram att Tove blev strypt eller kvävd tex av en kudde eller plastpåse över huvudet.

Usch ja det är riktigt jävla hemskt. Jag tror också att dunsarna och ljuden är relaterade till Tove och hennes kamp för sitt liv.

Grannen som mötte JJ i trappen nämnde att hon verkade skärrad / uppjagad / inte sig själv. Tror fan det om hon precis hade haft ihjäl stackars Tove. Adrenalinpåslag i kombination med alkohol och eventuellt drogpåverkan gör såklart att man inte riktigt är sig själv.
Citera
2022-11-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du verkar ha nollkoll. Huruvida en kvinna är starkare fysiskt än en man - hänger helt och hållet på kroppens konstitution och gener.

Det var jävligt längesen jag tränade, ändå har jag inga som helst svårigheter att bära en man på 95 pannor otränad (har testat). Lätt att bygga muskler, osv. En smal man med andra gener tar jag lätt i styrka.

Står utom allt rimligt tvivel, att en av dem potentiellt sett kan förflytta offret, tyvärr. Däremot är det såpass riskfyllt - att det knappt låter sig göras i ett flerfamiljshus. Som jag fattat det, var dock lägenheten belägen i ett tvåvåningshus. Vilket isf reducerar antalet potentiella vittnen. Betydligt lättare att ha koll på.

Resan till McDonald's med grannen låter märkligt. Skulle hon/de dragit och käkat efteråt? Kanske jag som fått tidslinjen om bakfoten.
Att de inte pratade ut och blev sams, vet vi vid det här laget. Också riskfyllt att påstå av JJ, om våldet/annan hantering av ngt stort, tungt hörs ut, grannar knackar på.

Får inte ihop det. Hade inte TTs cykel varit placerad utanför, hade det legat nära till hands att tro att de "gjort upp" någonstans ute. Är inte cykeln ditplacerad, antar jag att TT tex. kan ha tagit initiativ till konfrontation. Vilket indikerar att ämnet var viktigt, relationsrelaterat på ngt sätt.

Instämmer!
Som sagt (skrivet) - Klart de kan ha burit Tove!
Jag är otränad, 170cm kvinna och bar avsvimmad 58-kgs hund över axlarna nerför 4 våningar in i en bil å sen från bil å in på klinik...
Adrenalina kallas det bl.a.... Finns hos både män o kvinnor!
Citera
2022-11-03, 14:17
Medlem
Citat:
Jag kan inte sluta tänka på om Tove fortfarande var i livet när grannen kom och knackade på.
Vilken ångest hon måste ha upplevt. Att ha räddningen så nära och att sen höra att grannen går sin väg.
Jag tror det kommer komma fram att Tove blev strypt eller kvävd tex av en kudde eller plastpåse över huvudet.
+1 på den. Har en tanke om att lägenheten ändå inte är brottsplatsen och att hon tagit sig ut för egen maskin. Sannolikt illa medtagen eller drogad? Undra vad som hände i skogen…
Citera
2022-11-03, 14:17
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vet vi att de lämnade samtidigt alla 3? TTs cykel hittades väl en bit från JJs lgh, har jag för mig (rätta mig om jag har fel)?

Ett annat scenario skulle kunna vara, att JJ, MH intrigerar på Nöjet (messar TTs pojkvän el. ngt annat), drar därifrån. MH, JJ har ingen anledning att vara upprörda ö h t. Intrigerar. Meddelandet kommer till TTs kännedom, som blir förbannad och orolig. Hittar dem inte på Nöjet. Drar hem, tar cykeln och söker upp JJ, fortfarande heligt förbannad.

Kanske jag som behöver läsa på, kolla tidslinjen.

Tror det finns vittnen som ska ha sett de tre gå i riktning mot JJs lägenhet. Tove ska då ha lett cykeln bredvid sig.
Citera
2022-11-03, 14:18
Medlem
Citat:
ja. inblandades familjer och nära har så klart samma tanka som du, en mardröm när man förstår
hur T måst ha kämpat emot.
Citera
2022-11-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mali2008
Är det bara jag eller låter det som denna tjej vet mer än vad hon säger?
Hon är så detaljerad om att hon cyklade hem osv. Varför var det viktigt för JJ och säga just det så detaljerat? För att ha någon som kan styrka det hon säger till polisen?

Jag tror att JJ undvek att berätta en hel del för henne med flit därför att hon troligtvis inte litar på att hon kan hålla tyst.
Jag får en känsla av att ”Anna” är ganska duktigt naiv och lättmanipulerad eftersom hon verkar lita fullt ut på det JJ säger och nästan avguda henne som person. Det här framstår inte riktigt som någon normal vänskapsrelation. Normala människor springer inte ut i pressen för att beskydda en misstänkt som man inte ens själv har en aning om ifall den faktiskt är skyldig eller ej, bara för att det ”känns” så.
Citera
2022-11-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Bra att fler uppmärksammat detta faktum, det har blivit en trådsanning att T var orolig för en tjej.

Är det felciterat?

"Hon letade efter en väninna. Hon frågade flera gånger om jag hade sett tjejen, säger Linus Svensson.

Linus uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann
Citera
2022-11-03, 14:21
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tror det finns vittnen som ska ha sett de tre gå i riktning mot JJs lägenhet. Tove ska då ha lett cykeln bredvid sig.

Ok, fel av mig. Tack för klargörande. Läser på lite istället.
Citera
2022-11-03, 14:23
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Instämmer!
Som sagt (skrivet) - Klart de kan ha burit Tove!
Jag är otränad, 170cm kvinna och bar avsvimmad 58-kgs hund över axlarna nerför 4 våningar in i en bil å sen från bil å in på klinik...
Adrenalina kallas det bl.a.... Finns hos både män o kvinnor!

Finns ingen som kan neka till att hon inte blivit buren nedför en trapp. Inte hämtade de en lyftkran eller firade ner henne från balkongen med ett rep. Sen att det är möjligt för en kvinna att göra det Absolut. Finns det möjlighet att hon fått hjälp att göra det aboslut! Inget är rätt eller fel. Tror vi fokuserar på fel saker.

Sen tycker jag de tär märkligt att grannar inte reagerat på spring i trappen. Att bära något tugnt blir höga ekon från stegen man tar i en trappuppgång. Sen kanske deras dörrar är väldigt bra ljudisolerade. Men jag hör tydligt ifall mina grannar släpar upp maten i 4 kassar eller går upp efter att ha jobbat utan någon vikt i händerna. tydlig skillnad, även hur snabbt stegen tas är skillnad.
Senast redigerad av Wheeler88 2022-11-03 kl. 14:27.
Citera
2022-11-03, 14:27
Medlem
Erik Östs avatar
Jag tror den rättsmedicinska obduktionen kommer räta ut alla frågetecken .
Det var nog iaf inte en olycka och de två flickorna som sitter häktade börjar nog lätta på hjärtat efter obduktionen och brottsplatsundersökning.
Snabblöst fall för polisen jämfört med gängskjutningar skulle jag tro.
Citera
2022-11-03, 14:29
Moderator
blomvattnares avatar
Återigen: upprepningar raderas kontinuerligt. Får du ditt inlägg raderat trots att du anser att det är topic? Kontakta en moderator och fråga, eller gå bakåt lite i tråden och kolla. Kanske finns infon redan postad och då behöver den inte postas igen.

/Mod
Citera
2022-11-03, 14:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Empatistörning och psykopatiska dra är som bekant vanligt hos mördare. Men inte tillräckligt att klassas som psykisk sjuk. Att hon gjort stora ansträngningar att dölja brottet samt ljuga i förhör talar för att hon är icke psykotisk.

Du målar upp en fullt rimlig beskrivning av det lilla som sipprat ut. När skuldfrågan är utredd lär fler kompisar dyka upp med intressanta personbeskrivningar och historier som dom kanske inte vågat dela med sig av.

Att hitta en galning likt J händer då och då. Men inte två! Mycket intresserad av M s del i det hela. Var hon ens med när kroppen dumpades. Själv tror jag inte det.

Jag tycker att detta påminner lite om mordet på Magnus Natschki.

Han som höll i yxan blev tubbad till göra det.

(FB) Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06

Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in