Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Stort tack för länken.
Mycket intressant. Kände inte till det här fallet. Uppsåtet kan mycket väl ha varit något liknande. Dessbättre slutade det på ett annat sätt. Dock tror jag att Vetlanda - fallet är annorlunda. Hur som helst så är det mycket ovanligt när det enbart är kvinnor inblandade.
Vi får väl se vad som framkommer framåt, men som jag misstänker är det inte bara det att det är tre kvinnor det handlar om, som gör fllet unikt.
Vet att du följt många fall genom åren, så du har koll.
Av det som framkommit hittills är ingen av de tre tidigare invoverade i något kriminellt. Det rykte vi fått till oss, är dock att JJ kan ha varit den som tänkt eld på sitt ex dörr, det efter att hon flippat efter att förhållandet avslutats.
Men alltså ingen gängkriminalitet eller nergångna drogmissbrukare.
T*ove är till synes en välfungerande tjej, som gått ett år på läkarlinjen, ev gjort uppehåll.
Alla tre vädigt unga.
Inget tydligt motiv som vi fått veta om, utan "fjortisbråk" enligt någon av tjejernas kompisar. Enligt som inget man dödar någon för ungefär.
Förmodligen handlar det om (min spekulation) en av tjejernas personlighet, som har fått ett ganska obetydligt gruff, som andra kan tycka är något som man löser på andra sätt och går vidare med, antingen genom ett sanck eller genom att undvika kontakt framåt, att gå till en ytterlighet.
Precis såsom hennes tidigare sätt att hämnas, lösa problemet genom att tutta eld på exets ytterdörr (om det nu var hon, vilket hon inte är fäll för), kan detta också vara hennes sätt att lösa problemet med T*ove
Lättkränkt, van att bestämma, van att komma undan, tål inte avvisanden, tål inte kritik, tål inte att någon ifrågasätter eller försöker på annat sätt kritisera henne, eller kanske hon inte tålde att T*ove varnade någon kompis för att vara med JJ?
JJ kan ha varit en person som binder andra runt sig, och de som försöker på något sätt ha synpunkter på det kan komma att ses som fiender.
Tror att det är sådana ingredienser som gör det här fallet ovanligt.
För mig känns det som att min dotter kunde ha råkat ut för det här, vem som helst. T*ove har inte vistats i en riskmiljö, hon har inte gjort något riskfyllt där man normalt tänker att här borde man inte gå ensam, sent eller full för här kan man råka ut för något.
Vem tror att ma ska bli mördad i en lägenhet med två tjejer som man känner, även om det har varit osämja???
Aldrig har jag tänkt att min dotter inte ska gå hem till två tjej"kompisar" även om de bråkat. Jag skulle ldrig i mitt liv tänka att det är där du kan bli mördad. Nä, dottern har fått alla andra varningar som föräldrar ger sina barn.
Unikt mord, med unikt offer och unika mördare.
Eller hur tänker du?