Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Först och främst vill jag poängtera att det inte är min hypotes

Det var alltså PU som utredde den.
Korrekt. Hypotesen är att SE (efter 4 mars) känner sig tvingad att uppfinna dubbelgångaren då han inte längre kan peka åt "mannen i gränden" längre.
Han vet ju inte hur tankarna hos PU går. Detta är innan VG, PKK och fantombilden.
Läser han bara SvD och liknande medier låter det ju de dagarna som att de letar efter någon som starkt påminner om hur han själv var klädd.
Att SE påstår innan 4 mars att GM stod i gränden kräver ju att man "läser mellan raderna" något.
1. Han säger att LP säger att GM hade blå täckjacka.
2. Han säger att han ser en person står inne i gränden med blå täckjacka.
Ja, jag är med på det och man ser också att PU försökte leda detta i bevis (som jag uppfattar var något som TP hittat, men där kanske jag minns fel).
Man försökte kolla telefonsamtal från Idre och luskade väl även lite kring detta i förhören med Margareta?
Dock utan att få fram något, vilket gjorde att inget om detta kunde nämnas på Presskonferensen.
Möjligen att "utredaren" som Jeremiah Karlsson är/varit i kontakt med skulle kunna tydliggöra mer.
För även om man inte lyckades leda detta i bevis, (Det fanns ju inga arkiverade samtaltalsloggar alls hos Telia/Televerket), så kanske man fortsatt tror på att samtalen ringdes av Margareta?
Ja, lite "mellan raderna" blir det väl oavsett. För även som vittne så bör han kanske redan direkt ha uppfattat personen där inne som GM för en stund, givet uppgifterna du tar upp.