2022-11-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Grannarna hade redan hört oljud så det var inte så att de bara råkade komma ut mitt i natten. Minns jag rätt så hade just de här grannarna redan varit uppe och knackat på utan att någon öppnat.

Ok, tack, var inte säker på om det var samma grannar men då kanske de redan var lite oroliga och därför stack ut huvudet igen när de hörde hon kom ut.

Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Tror grannen inte var svensk och detta är inget ovanligt beteende längre söderut i världen.

Ja, detta stämmer nog bra.
Citera
2022-11-03, 10:26
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man kan inte se själva SIM-kortets rörelse men man kan se mobilens rörelse om de appar man har installerat tillåter det och lagrar det i mobilen eller molnet. Alltså GPS via satellit är mer precist än följa mobilmasternas uppkoppling.

GPS kräver tre satelliter för att bestämma latitud och longitud. Det man brukar kalka triangulering.

Sen behövs minst en fjärde samtidigt för att bestämma altitud. Alltså höjd. Detta kallas trilateration.

Sen beräknar mobilen alltså inte bara position utan även hastighet.

SIM-kortet har förresten ett IMSI-nr (International Mobile Subscriber Identity )som delas upp i land, operatör och en kod som identifierar själva telefonnumret.
Så och på andra sätt identifierar sig mobilen i mastantennerna m h a SIM-kortet.

Sånt här har inte de här tjejerna haft koll på förmodar jag och ksn då vara en stor anledning till att de sitter där de sitter idag.

Hur exakt position kan de få fram ?
Meter?
Citera
2022-11-03, 10:27
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Instämmer!

Mordet var planerat. Allra senast vid tiden på Nöjet.
Varför var TT orolig för sin vän? Varför efterlyste hon sin kompis på Nöjet, pratade med barchefen om var hon fanns, visade tydligen ett foto på henne också? Det var bråttom att hitta henne. När hon sen hittade dom konfronterade hon dom. Det blev bråk om saken. JJ och MH kom till slutsatsen att TT måste tystas! För gott. Dom kan inte göra det på Nöjet, utan lockar med TT hem till lägenheten.
Det kan röra sej om narkotika. Men det kan också röra sej om homosexualitet.
Oavsett vilket ansåg dom att T måste röjas ur vägen, och det snabbt.

Men är det fastsrällt att den yngre tjej T letade efter på Nöjet var en av GM? I media har det tidigare framstått som att det inte var det.

Vet någon om T kom själv till Nöjet, eller med andra vänner? Pojkvännen var ju uppenbarligen inte med.
Om T kom själv- hade hon stämt träff med en kompisgäng på plats? Det är ju ganska ovanligt att man som ung tjej ger sig ut själv till ett ställe, unga tjejer är ju flockdjur.

Om hon kommer med/ möter upp sitt kompisgäng (dvs andra än GM), vad händer med dessa? När lämnar de Nöjet? Vad tänkte de om att T följer med JJ och MH, som hon inte umgåtts med på nåt år?
Det måste finnas fler personer som vet mer- vad exakt som hände på Nöjet, vad tjafset handlade om osv. Berätta!
Citera
2022-11-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Men nu är det faktiskt så att hon dog i lägenheten, finns ingenting absolut ingenting som säger emot det

Nja. Vad säger att hon inte dödades i skogen? Möjligen misshandlades i lägenheten, fraktades till skogen och dog där?
Citera
2022-11-03, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Jag tänker inte heller på enbart strypning. Nu går ju det här fallet emot all annan statistik men strypning tillkommer väl oftast för att få offret att bli tyst och sluta skrika. Är hon enbart strypt så vågar jag nog påstå att det va planerat, kanske inte långt i förväg men när nu tillfälle gavs så va målet att hon skulle dö. Har det skett ren affekt och att det svartnat för ögonen på en eller båda MGM så känns våld som slag mot huvudet alt kniv mycket närmare till hands som en start eftersom att impulsen då är att skada och orsaka smärta. Och sen kan absolut strypning blivit det som tog hennes liv i slutändan. Jag tror att dom hittat blodspår.

Om ena parten är dominant och drivande, kan reaktionen från den passiva bli handlingsförlamning eller t.o.m hjälpa gm. Trots att all logik säger att man borde avstyra.

Det är grannens vittnesmål jag utgår ifrån när jag försöker lista ut händelseförloppet. Att inga skrik hörs tror jag är ett resultat av antingen hårt slag i huvudet eller strypning. Dom höga dunsarna som får grannens tak att skaka, tror jag inte är T s kropp som faller till marken. Hade det varit en duns så ja, men inte flera. Det kan vara ett tungt föremål (handfat) som kastats ner på T.

Tror som du, att blod hittats i badrummet.
Citera
2022-11-03, 10:30
Medlem
R.Rs avatar
Har väldigt svårt att se att detta skulle ha varit planerat. Det är en sak att bära ut en kropp genom trapphuset i ett flerfamiljshus om man inte har något annat val. Men att medvetet välja en lägenhet i ett hus som dessutom är väldigt lyhört som brottsplats vore extremt korkat.

Det har ju förekommit teorier om att brottet ändå inte skett i lägenheten men det passar inte alls in med övrig fakta. De ljud som hördes, TT's cykel utanför lägenheten, att man kan placera JJ där kort efteråt genom grannen hon springer på osv.

Jag tror att de antingen gått hem till JJ utan några baktankar alls eller så har man tänkt sig att ge TT en näsbränna. Sen har bråket eskalerat och slutar med att TT blir bragt om livet.
Citera
2022-11-03, 10:32
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali2008
Är det bara jag eller låter det som denna tjej vet mer än vad hon säger?
Hon är så detaljerad om att hon cyklade hem osv. Varför var det viktigt för JJ och säga just det så detaljerat? För att ha någon som kan styrka det hon säger till polisen?
Precis just detta hakar jag upp mig på. JJ har planterat denna story så väl att det har blivit en "sanning" ! Såväl här som i media. Jag är inte så säker på att de gick hem till henne "för att prata ut". Därför tror jag det kan finnas en viss planering och att TT är ditlurad.
Citera
2022-11-03, 10:33
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Har väldigt svårt att se att detta skulle ha varit planerat. Det är en sak att bära ut en kropp genom trapphuset i ett flerfamiljshus om man inte har något annat val. Men att medvetet välja en lägenhet i ett hus som dessutom är väldigt lyhört som brottsplats vore extremt korkat.

Det har ju förekommit teorier om att brottet ändå inte skett i lägenheten men det passar inte alls in med övrig fakta. De ljud som hördes, TT's cykel utanför lägenheten, att man kan placera JJ där kort efteråt genom grannen hon springer på osv.

Jag tror att de antingen gått hem till JJ utan några baktankar alls eller så har man tänkt sig att ge TT en näsbränna. Sen har bråket eskalerat och slutar med att TT blir bragt om livet.

Nä men exakt, jag tror inte heller att det är planerat. För då skulle de ju åtminstone gjort det på en annan plats än i hemmet. Är man ändå kompisar så kan man ju utan svårigheter hamna i samma bil tillsammans, frivilligt. Och på så sätt göra det på bättre, annat sätt, OM det nu är gjort i lägenheten, vilket vissa saker tyder på.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man kan inte se själva SIM-kortets rörelse men man kan se mobilens rörelse om de appar man har installerat tillåter det och lagrar det i mobilen eller molnet. Alltså GPS via satellit är mer precist än följa mobilmasternas uppkoppling.

GPS kräver tre satelliter för att bestämma latitud och longitud. Det man brukar kalka triangulering.

Sen behövs minst en fjärde samtidigt för att bestämma altitud. Alltså höjd. Detta kallas trilateration.

Sen beräknar mobilen alltså inte bara position utan även hastighet.

SIM-kortet har förresten ett IMSI-nr (International Mobile Subscriber Identity )som delas upp i land, operatör och en kod som identifierar själva telefonnumret.
Så och på andra sätt identifierar sig mobilen i mastantennerna m h a SIM-kortet.

Sånt här har inte de här tjejerna haft koll på förmodar jag och ksn då vara en stor anledning till att de sitter där de sitter idag.

Dig skulle man behöva träffa och få lektioner om mobiltelefon, fattar noll och vill orkar inte lära mig själv ❤️
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Och ungefär här har JJ pappa sin gård.

https://goo.gl/maps/BUCijioXoPn7EgHP9

Det vill säga raka spåret ifrån fyndplatsen.

Hmm.. undrar om pappan har varit behjälplig i så fall.

Jag tänkte på den immiga bilen.

https://www.google.com/maps/@57.4137656,15.0923326,3a,90y,194.81h,86.2t/data=!3m8!1e1!3m6!1s_owskkXKSL_E9_X6xrCVOg!2e0!5s2 0221001T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.g oogleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D_owskkXK SL_E9_X6xrCVOg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%2 6w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D135.53152%26pitch%3D0%2 6thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Citera
2022-11-03, 10:34
Medlem
Citat:
”De misstänkta kommer sannolikt att delges nya brottsmisstankar i förhör framöver”, skriver kammaråklagare Adam Rullman till [Tidningarnas Telegrambyrå].

..

”I god tid innan det är aktuellt med omhäktningsförhandling kommer jag ta ställning till om de ska begäras häktade för ytterligare brott eller för andra brott”,

https://tt.omni.se/aklagare-misstankarna-mot-haktade-har-starkts/a/wAgbnd
Citera
2022-11-03, 10:39
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hmm.. undrar om pappan har varit behjälplig i så fall.

Jag tänkte på den immiga bilen.

https://www.google.com/maps/@57.4137656,15.0923326,3a,90y,194.81h,86.2t/data=!3m8!1e1!3m6!1s_owskkXKSL_E9_X6xrCVOg!2e0!5s2 0221001T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.g oogleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D_owskkXK SL_E9_X6xrCVOg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%2 6w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D135.53152%26pitch%3D0%2 6thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Inte omöjligt så klart, men detta är oxå väl kända trakter för JJ, enligt uppgift så ska hon även ha bott i trakterna tidigare. Men JJ la ju även ut en grep till salu på söndagen, som hon sålde åt hennes pappa, så jag tror att hon kört förbi fyndplatsen även på vägen till hennes far, kanske för att kolla så TT ligger kvar eller liknande? Eftersom man kan köra den lilla "omvägen" från Vetlanda till hennes far, utan att behöva vända eller något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in