2022-11-03, 09:55
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mig veterligen finns det inget annat sådant fall i landet.

Vetlanda - fallet är helt unikt inom svensk kriminalhistoria.

Slutade annorlunda men uppsåtet kan mycket väl vara liknande
(FB) Ung kvinna misstänks för människorov utanför Uddevalla den 11/5/16
Citera
2022-11-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är mystiskt eftersom det påstås att båda MGM nekar till brott. Men helt klart har polisen fått någonting att gå på. De har inte bara chansat och åkt ut i skogen och letat på måfå.
Så frågan är om någon annan kan ha tipsat eller om polisen har haft elektroniska spår att gå på. Kan det vara MGMs mobiltelefoner, webbkameror eller någon som har sett dem?

Jag tror fortfarande att MH har delgett platsen eftersom polisen återvände. MH nekar brott därför att det var JJ som tog livet av T.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är mystiskt eftersom det påstås att båda MGM nekar till brott. Men helt klart har polisen fått någonting att gå på. De har inte bara chansat och åkt ut i skogen och letat på måfå.
Så frågan är om någon annan kan ha tipsat eller om polisen har haft elektroniska spår att gå på. Kan det vara MGMs mobiltelefoner, webbkameror eller någon som har sett dem?
Någon där ute på landet kan ha en övervakningskamera som (utan tillstånd) filmar vägen och man sett bilen passera till och från dumpningsplatsen på natten?
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
japp, men troligen dödades hon hos JJ. kraftiga dunsar där taket skakat enligt grannen tyder på våldsamheter.

Jo vist men hon kan blivit bragd om livet utanför. tror vi får veta mer . men det måste va stor sorg fruktansvärt tycker jag.
Citera
2022-11-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon kan ju typ säga att MH och TT bråkade och hon gick emellan, de blev sams eller nå liknande

Ja, dessa lögner och undanflykter kommer ställas mot den tekniska bevisningen. Jag tror att det gått våldsamt till, inte bara strypning. Viktigt att hitta mordvapnen och mgm kläder för att få fram teknisk bevisning.
Citera
2022-11-03, 09:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Jag lovar er, så fort JJ får höra om kroppen så kommer hon lägga all skull på MH
Att när JJ åkte till donken så levde TT och när hon återvände så var TT död, hon blev panikslagen och hotad av MH att om inte JJ hjälpte till så skulle MH göra samma sak med JJ.
den här bruden är pinsam och farlig. alla ni som känner henne eller har gemensamma vänner. ta avstånd när hon kommer ut. OM INTE JJ HINNER TA SJÄLVMORD INNAN FÄNGELSESTRAFFET INTRÄDER
Syns de båda i bilen på de övervakningsvideor som polisen fått, så kan de döms för att genomfört det i samförstånd. Utöver det har vi ingen aning vilka bebis polisen har. Uppkopplingar, diverse sms snap osv till varandra osv.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-11-03 kl. 10:01.
Citera
2022-11-03, 09:59
Medlem
Fibonaccitals avatar
Här kommer lite kartor att titta på.

Jag vet inte om dessa har varit här tidigare.
Jag kraschade i soffan igår kväll och har sovit i 10,5 timme.
Helt slutkörd efter beskedet.
Sorry om kartor har funnits tidigare.
Det har runnit iväg över 70 sidor under tiden.

Google Maps:
https://www.google.com/maps/@57.3631919,15.1927952,491m/data=!3m1!1e3

Min Karta - Fyndplats, ungefär:
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511778&n=6357684&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Fyndplats%3F

Reservatkartan:

https://ext-geoportal.lansstyrelsen.se/standard/?appid=f7055495ff9549ca8c1377966628f9ca&bookmarkid =38913
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-03 kl. 10:04. Anledning: Reservatkartan är fixad nu
Citera
Medlem
Det är uppenbart att polisen funnit bevisning i lägenheten eftersom tjejerna blev anhållna direkt efter förhör på måndagen och senare häktade på Sannolika Skäl för Människorov.

Tänker på de två unga dårarna i Karlskrona - den manipulativa adoptivsonen som tillsammans med sin aspergerhen mördade pappa Mikael när han ville återfå sin lägenhet som tagits i besittning av mördarna. De blev också häktade för Människorov så länge kroppen saknades. De misstänkta klarade att tiga tre månader tills ena beslutade sig för att berätta. Det skedde först när hen insåg att adoptivsonen hade ljugit om en massa saker och efter att en släkting i ett brev bett hen göra rätt.
Båda fick livstid om jag inte minns fel. Aspergerhen försökte få det till att hen manipulerats till medhjälp, men klarar man att stycka en kropp så är man djävligt kylig.
(FB) Karlskrona: Mikael Petersson försvann 2020-07-25. Hittad mördad 2020-11-02.

Min nuvarande Teori i detta fall är att någon form av Avundsjuka och/eller Svartsjuka kan vara motivet samt att det delvis kan vara planerat av de två häktade varav JJ gissningsvis är ledande.

Teori att T har mördats i lägenheten och polisen har stödjande bevis.

JJ och MH kan ha mördat T tillsammans och lagt henne i sängen medan de diskuterade fram en plan? JJ skulle ta sig ut för att fixa alibi? Kanske droppa T:s mobil på vägen för att man ska tro att hon blivit bortförd av okänd på vägen hem till pojkvännen? Grannen som skjutsar JJ till McDonalds ställer till planen och mobilen kan ej droppas och måste följa med hem igen?

MH kan haft i uppgift att linda in kroppen i lakan medan JJ var iväg. Detta för att de enklare skulle kunna dra T över golvet i och ur lägenheten till en bil för att sen åka iväg tillsammans och dumpa kroppen. Då har de lämnat mobilerna hemma, men bilen har synts vid flera platser?

De intalade varandra att de kan klara sig med att tiga, men en av dem orkade inte med längre och pekade ut fyndplatsen?
Citera
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Från och med 2 januari 2022 slopades straffrabatten för unga mellan 18 och 20 år vid brott där straffminimum uppgår till minst ett års fängelse, eller där straffvärdet uppgår till minst ett års fängelse

En förundersökning tar 6-8 månader. Då väcks åtal och det får att begära ut förundersökningen.
Lagar är så skeva att tiden man sitter häktad ska räknas med.
Självklara borde vara att straffet börjar först domen är satt.

Finns absolut noll att vinna på att samarbete vid förhör, bara neka oavsett vad och blir man påkommen blir man belönad med straffrabatt.
Sverige - brottslingarnas paradis.

Så pinsamt att vara svensk, får skämmas när man säger att man är svensk vid resor. Usch
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Inquake
Den är borttagen. Här är en arkivlänk till den dock
https://web.archive.org/web/20221026185318/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga
Hon anna är ju helt blåst
hon får avboka resan btw
Citera
Medlem
Jag är säker på detta har diskuterats 100 gånger innan men hade JJ en nära relation med denna granne? Står inte så mycket om vem grannen är i sammanfattningen, jag tycker bara det är lite skumt att en nykter granne ”råkar” komma ut i trapphuset samtidigt som JJ mitt i natten efter kl 3 och sätter sig i sin bil för att köra sin granne till McDonalds? Men antar polisen har bra bevis för att utesluta andra.
Citera
2022-11-03, 10:00
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Jag lovar er, så fort JJ får höra om kroppen så kommer hon lägga all skull på MH
Att när JJ åkte till donken så levde TT och när hon återvände så var TT död, hon blev panikslagen och hotad av MH att om inte JJ hjälpte till så skulle MH göra samma sak med JJ.
den här bruden är pinsam och farlig. alla ni som känner henne eller har gemensamma vänner. ta avstånd när hon kommer ut. OM INTE JJ HINNER TA SJÄLVMORD INNAN FÄNGELSESTRAFFET INTRÄDER

Det är min tanke också , det kommer stå ord mot ord, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in