2022-11-03, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

En teori kan vara att kurvan för tjejernas okunskap hur mobiltelefoner loggar deras ”rörelsemönster(polisens ord i pressträff) till slut mötte kurvan där polisen efter en vid tid fick loss dessa koordinater ur mobilerna. Kanske först när NOA klev in med ”spetskompetens” (polisens ord igen från igår).
Att ta fram ett simkorts rörelsemönster tar några minuter med rätt verktyg. Sedan behöver ju dock polisen begära ut detta från operatören som äger simkortet men hos operatörerna prioriteras denna typen av ärende.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Min teori

JJ tar livet av TT i lägenheten.
Ringer sina ”vänner” och beger sig (av en slump) med hjälp av grannen till mcd.
Där överlämnar hon TT telefon.
På så sätt kan hon säga att TT var med till mcd.
Hon ber även de i bilen att jag åka och flytta på cykeln.

Hur tjejerna lyckats få ut kroppen ur lägenheten är märkligt då flera grannar varit vakna löpande under natten. Och att ingen observerat detta är konstigt.

Skulle tippa på att tjejerna haft hjälp med detta.

Också märkligt att fler inte blivit gripna.
Är du född under en sten? TT mobil gjorde t/r resa från lägenheten till donken och tbx
förövrigt den sämsta teori jag läst i mitt liv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag vill inte tro att mordet var planerat. Isf är det ju inte så smart att döda henne i lgh med alla logistikproblem som det innebär. OM de planerat att döda henne vore det väl smartare att locka in henne i en bil för att köra långt ut inthemiddleofnowhere och döda henne där .
Jag tror att bråket eskalerade i lgh och resulterade i slagsmål som ganska snabbt blev Ts död. Kanske slog hon huvudet i något under handgemäng och tuppade av. Kanske tog ngn av MGM stryptag på henne och tryckte till för hårt . Annars skulle hon nog ha skrikit. Hursomhelst är jag tacksam att de hittat henne och hoppas att förövarna får ett väldigt kännbart straff. RIP Tove.
Haha du säger att det är lättare att locka in någon i en bil än att utföra mordet i en lägenhet, som att det bara är att locka henne med godis...
Citera
2022-11-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Jag tror det är en åtelkamera som tagit bilder i närheten av platsen McD har ju givetvis med.och de har ju visats därifrån 100% men jag tror de kommit in bilder närmre platsen... varför skulle filmer från McD göra så.de.hittar platsen i skogen liksom? Då.är det väl närmre men åtelkamera

Enligt polisen har övervakningsfilmer inte med att hitta fyndplatsen att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Mördare och psykopater är inte direkt kända för att tänka logiskt eller klart.

Då pojkvännen ringde åt Tove på natten så sa han att hon verkade normal. Polisen anser att gärningen skedde väldigt snabbt efter det samtalet, alltså verkar inte något direkt bråk vara orsaken? Det pekar enligt mig på att de hade planerat detta och insåg nu att de måste skrida gärningen till verket innan hon far hem.

Ett bråk kan gå väldigt snabbt.
Citera
Medlem
Antar att Polisen väljer att förhöra MH först nu när det finns en kropp. Anledningen till detta är att de ser henne som den svagare av dem och närmast för att bryta ihop och berätta hur allt gick till. Därefter hålls förhör med JJ där hon konfronteras med att de hittat TT avliden samt informationen som MH uppgett. JJ kommer då förstås lägga all skuld på MH men tror Polisen har den tekniska bevisningen som krävs för att veta vem av de två som talar sanning, vilket jag tror att MH kommer att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Grannen ringde inte eftersom inga skrik hördes. Men vad säger att det måste höras skrik? Det troligaste i detta fall är att BO blev strypt. När man blir det så kan man av naturliga skäl inte skrika.
Dunsar och sparkar uppkommer troligen när T kämpar för att komma loss. Det kan också ha varit möbler som har vält.
Det viktigaste är ändå att dörren inte öppnas när grannen ringer på. Han står utanför dörren och hör att de är därinne men de öppnar inte.
Jag kan förstå att han inte ringde polisen. För det första så tänkte han kanske inte på strypning. För det andra känner nog de flesta ett visst motstånd mot att ring polisen. Men i detta fallet så kan man konstatera i efterhand att han borde ha gjort det.

Eh ja? Jag svarade på en kommentar från en användare som upprepade gånger påpekat att det hördes bråk och skrik ifrån lägenheten enligt grannen. Det stämmer inte. Har inte påstått att han borde ringt polisen utan det var ett sista försök att förklara vad grannen sagt.
Citera
2022-11-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Nu när likstelhetsfrågan har kommit på tapeten igen så blev jag påmind om ditt inlägg! Lägg gärna upp om du har möjlighet, låter absolut intressant.

Jag kan inte lägga upp det tyvärr är från en utbildning jag gått men hittade detta !

Efter ca 30 minuter börjar säkra dödstecken uppkomma. Detta innebär att man inte behöver palpera pulsar eller använda stetoskopet.

Likfläckar: uppträder efter ca 30 min; initialt på ytteröron, på övriga kroppen efter timmar på de lägst belägna delarna. Stämmer läget av likfläckar med den avlidnes läge?

Initialt kan likfläckarna ändra läge vid förflyttning

Likstelhet: Uppkommer tidigast i käkarna (efter 30–60 minuter), sedan successiv utbredning. Armar efter 2–5 timmar, hela kroppen ca 10-12 timmar. Likstelheten bryts när man rör i led och uppkommer inte igen. Upphävs fort vid förruttnelse.

Källa : https://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/dodsfall/
Citera
2022-11-03, 09:52
Avstängd
Jag lovar er, så fort JJ får höra om kroppen så kommer hon lägga all skull på MH
Att när JJ åkte till donken så levde TT och när hon återvände så var TT död, hon blev panikslagen och hotad av MH att om inte JJ hjälpte till så skulle MH göra samma sak med JJ.
den här bruden är pinsam och farlig. alla ni som känner henne eller har gemensamma vänner. ta avstånd när hon kommer ut. OM INTE JJ HINNER TA SJÄLVMORD INNAN FÄNGELSESTRAFFET INTRÄDER
Citera
2022-11-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Det vet vi inte ännu - Polisen har nog fått någon sorts information om dumpningsplatsen - troligtvis av någon av MGMs

Detta är mystiskt eftersom det påstås att båda MGM nekar till brott. Men helt klart har polisen fått någonting att gå på. De har inte bara chansat och åkt ut i skogen och letat på måfå.
Så frågan är om någon annan kan ha tipsat eller om polisen har haft elektroniska spår att gå på. Kan det vara MGMs mobiltelefoner, webbkameror eller någon som har sett dem?
Citera
2022-11-03, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Man antar ju att dom kommer skylla på varandra, om dom nu inte är hopplöst förälskade i varandra och ingått nån pakt.

Men J.j kommer behöva förklara dunsarna då hon befann sig i lägenheten när dom hördes. Sen beror det på om dom hittar mordvapnet och om dom kan binda det till någon av mgm.
Hon kan ju typ säga att MH och TT bråkade och hon gick emellan, de blev sams eller nå liknande
Citera
2022-11-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jag kan inte lägga upp det tyvärr är från en utbildning jag gått men hittade detta !

Efter ca 30 minuter börjar säkra dödstecken uppkomma. Detta innebär att man inte behöver palpera pulsar eller använda stetoskopet.

Likfläckar: uppträder efter ca 30 min; initialt på ytteröron, på övriga kroppen efter timmar på de lägst belägna delarna. Stämmer läget av likfläckar med den avlidnes läge?

Initialt kan likfläckarna ändra läge vid förflyttning

Likstelhet: Uppkommer tidigast i käkarna (efter 30–60 minuter), sedan successiv utbredning. Armar efter 2–5 timmar, hela kroppen ca 10-12 timmar. Likstelheten bryts när man rör i led och uppkommer inte igen. Upphävs fort vid förruttnelse.

Källa : https://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/dodsfall/

Det intressanta är ju att beroende på när och om kroppen är flyttad så kan man se det via likfläckar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in