2022-11-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Sluta nu. ingenting tyder på att det fått hjälp av tredje part. både du o GW är ute o cyklar långt borta från verkligheten.
Dom dumpade henne efter donken, dom hade såklart nyktrat till och inväntat att grannarna gått å lagt sig.

Vem fasen skulle ställa upp och hjälpa dem med detta och riskera straffas.
De hade väl inget i utbyte att ge för det
Citera
2022-11-03, 09:04
Medlem
Rent juridiskt, vad skiljer dråp från mord? Är det motivet?
Citera
2022-11-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Om grannar hör duns från lägenheten men ringer inte på dörren? Det anser jag märkligt. Jag tror att de misstänkta mgm dödade T i lägenheten och sen hade dem kvar henne där. Ena lämnar tillbaka T cykel och den andra möter upp den så kallade "grannen" till Donken. Där väl pratar dem och får T mobil och glömmer att stänga av den och det förklarar varför den är fortfarande "uppkopplad". Sen nästa dag åker de misstänka mgm och "grannen" till ett skogsparti och dumpar kroppen... läste någonstans att T pojkvän la upp en annons om att sälja sin bil? Oavsett.
De misstänkta mgm som är häktade kan inte ha gjort detta själv. En person eller fler fattas.

Fast grannen ringde väl på men det var ingen som öppnade.
Citera
2022-11-03, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Uppsåt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Ska man behöva vänta så länge på FUP? 🥲
Så är det i det flesta mordfall i det här landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Den avpublicerades efter bara 1-2 dagar på egen begäran. Jag har videoklippet på intervjun men inte själva texten i artikeln där det nämndes lite fler detaljer.

Intervjun i Sveriges radio finns fortfarande kvar;
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

I denna kallas ”Anna” för ”Sanna” istället men det är samma person.

Är det bara jag eller låter det som denna tjej vet mer än vad hon säger?
Hon är så detaljerad om att hon cyklade hem osv. Varför var det viktigt för JJ och säga just det så detaljerat? För att ha någon som kan styrka det hon säger till polisen?
Citera
2022-11-03, 09:07
Avstängd
Tror ni dom har blivit underättade via ombud eller fått se själva?
hade gärna haft en split screen när båda får beskedet. FAN.
Citera
2022-11-03, 09:07
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Om grannar hör duns från lägenheten men ringer inte på dörren? Det anser jag märkligt. Jag tror att de misstänkta mgm dödade T i lägenheten och sen hade dem kvar henne där. Ena lämnar tillbaka T cykel och den andra möter upp den så kallade "grannen" till Donken. Där väl pratar dem och får T mobil och glömmer att stänga av den och det förklarar varför den är fortfarande "uppkopplad". Sen nästa dag åker de misstänka mgm och "grannen" till ett skogsparti och dumpar kroppen... läste någonstans att T pojkvän la upp en annons om att sälja sin bil? Oavsett.
De misstänkta mgm som är häktade kan inte ha gjort detta själv. En person eller fler fattas.

Jag tror inte polisen kan pejla till ett så exakt läge , det här med mobilmaster verkar knepigt ?
Citera
2022-11-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Tvek på detta, huset skall tydligen vara en ombyggd villa med bara två våningsplan. Jag såg ritning över byggnaden här i tråden men orkar inte leta igenom 20,000 inlägg. Vad tänkte du på?
Kollade på Google maps nu hur det såg ut. Det var mer än fundering på hur de fraktade ner kroppen. Verkar ju vara en uppfart bredvid huset där de förmodligen kört upp bilen. Finns säkert en utgång på baksidan av huset där de inte är lika exponerade heller mot vägen.
Citera
2022-11-03, 09:09
Medlem
Citat:

Dom ringde på dörren ingen öppnade så när dom hörde att någon var på väg ner ställde dom sig väntade i trappen för att prata och kolla att hon var okej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Hon letade en yngre kvinna. Vem det var vet vi inte.

Så långt är jag med, därav jag ställde frågan till trådskivaren som hävdar att TT letade efter MGM.s!

Tröttsamt med en massa felinfo när tråden är så lång och faktiskt svår att läsa ikapp efter ett antal timmas frånvaro... tänkte hen kunde få förklara sitt (felaktiga)inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Jag tror det beror på omständigheter kring händelsen. Dvs finns det något som förklarar handlingen eller förmildrar så kan det bli dråp istället för mord.

Att man haft för avsikt att döda behöver inte nödvändigtvis vara lika med att det är mord.

Finns säkert någon som kan detta bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in