2022-11-03, 08:58
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
En fråga då.
Tror ni att dom gjort de själva eller inte?
jag håller fast vid att endast dessa två var inblandade, jag tror inte många oavsett päron eller syskon är speciellt intresserade att förstöra sina liv pga detta.

Det kan ju vara tillfällen man handlar irrationellt även om man är begåvad eller inte så om någon hjälp tjejerna skulle jag inte bli förvånad.

Vet någon om det tex finns någon källardörr där de kunde gått ut till någon bil för att minska upptäckt ?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Antingen har kroppen forslats från lägenhet med "den lilla röda bilen" eller en "vit liten bmw".
Oavsett vilket så har dom "2 brudarna INTE fixat detta utan hjälp". Inte en chans.

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils ELLER JJs pappa för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse
Sluta nu. ingenting tyder på att det fått hjälp av tredje part. både du o GW är ute o cyklar långt borta från verkligheten.
Dom dumpade henne efter donken, dom hade såklart nyktrat till och inväntat att grannarna gått å lagt sig.
Citera
Avstängd
Om grannar hör duns från lägenheten men ringer inte på dörren? Det anser jag märkligt. Jag tror att de misstänkta mgm dödade T i lägenheten och sen hade dem kvar henne där. Ena lämnar tillbaka T cykel och den andra möter upp den så kallade "grannen" till Donken. Där väl pratar dem och får T mobil och glömmer att stänga av den och det förklarar varför den är fortfarande "uppkopplad". Sen nästa dag åker de misstänka mgm och "grannen" till ett skogsparti och dumpar kroppen... läste någonstans att T pojkvän la upp en annons om att sälja sin bil? Oavsett.
De misstänkta mgm som är häktade kan inte ha gjort detta själv. En person eller fler fattas.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Förmodligen det enda legitima och vettiga just där och då.

Ställde frågan tidigare… så hon köpte 1! barnmeny?

Hon skulle väl flytta på cykeln och med den dumpa T:s tfn.
Fast i ett lite mer stressat läge så kan du lika gärna dra till med en lögn, inte så att grannen åker och kontrollerar.
Undrar om de tagit droger som gör att de är avtrubbade.
Känns som extremt korkat att döda någon i din egen lägenhet men samtidigt väldigt känslokallt och förslaget att ljuga och sedan de facto göra som man säger för att göra historien trovärdig.
Att inte direkt bryta ihop och erkänna när du blir anhållen känns med som känslokallt.
Trots allt borde drogernas effekt avta och man skall helt plötsligt möta verkligheten.
Sen att de känt ett sådant hat mot just Tove? Hade det varit någon de planerat döda för ekonomisk vinning eller som hämnd.
Svårt att se att Tove kan ha förorättat de så kraftigt tidigare utan att det är osämja/fyllebråk som spårar ur alt är de psykopater med sadistisk läggning som ser chansen att leva ut i drogat tillstånd.
Negrer saknar konsekvenstänkande men blatten borde åtminstone kunnat tänka något steg framåt.
Citera
2022-11-03, 08:59
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har jag försökt att läsa ikapp sedan igår vid lunchtid, kan ha missat något.

Du skriver att Tove letade efter "kvinnorna" och syftar till JJ/MH. Var har det framkommit att de var just de kvinnorna som T letade efter?

Hon letade en yngre kvinna. Vem det var vet vi inte.
Citera
Medlem
Socobateviras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Eh, ja, vi vet ju ingenting. Men jag skulle tro att utredningen kan visa på bipolär sjukdom, mani, och tillfällig psykos.

Inget vi vet indikerar heller mord, snarare drop.

Dela gärna din sannolikhetsberäkning.

Om dina diagnoser skulle stämma så är frågan om psykosen skulle vara av eget rus (droger) eller av oförklarliga skäl.
Vid eget rus blir det inte rättspsyk eller mildare fängelsestraff
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Ska man behöva vänta så länge på FUP? 🥲
Japp, välkommen till ABoK

Ett exempel på liknande brott skulle jag säga är Emilia i Tollarp, det tog 11 månader från att hon hittades död till FUP/Åtal.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2022-11-03 kl. 09:12.
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Egentligen är fyndet av kroppen ironiskt nog det som ändrar minst för JJ och MH. Att Tove hittats är enkelt förklarat "hon måste ju ha blivit tagen av någon när hon var på väg hem!" Det är denna alternativa story de redan försökt plantera med att flytta cykeln osv.

Att de synts i en bil kommer vara svårare att bortförklara och de kommer behöva ljuga fram historier på egen hand vilka naturligtvis kommer vara olika.

Maja the Monkey har kvittrat, det är min tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Ska man behöva vänta så länge på FUP? 🥲

Ja ?
Förundersökningen är ju inte klar förrän det är dags för åtal.
Om det är fullt klarlagt vad som skett, med erkännanden, går det väl lite enklare, men generellt i mordärenden tar det ju tid. Åklagaren vill knappast lämna något åt slumpen.
Senast redigerad av M.J.A 2022-11-03 kl. 09:01.
Citera
2022-11-03, 09:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Om grannar hör duns från lägenheten men ringer inte på dörren? Det anser jag märkligt. Jag tror att de misstänkta mgm dödade T i lägenheten och sen hade dem kvar henne där. Ena lämnar tillbaka T cykel och den andra möter upp den så kallade "grannen" till Donken. Där väl pratar dem och får T mobil och glömmer att stänga av den och det förklarar varför den är fortfarande "uppkopplad". Sen nästa dag åker de misstänka mgm och "grannen" till ett skogsparti och dumpar kroppen... läste någonstans att T pojkvän la upp en annons om att sälja sin bil? Oavsett.
De misstänkta mgm som är häktade kan inte ha gjort detta själv. En person eller fler fattas.
Du är knappast så på som granne, är det yngre personer och det festas regelbundet så kan det säkerligen dunsa var och varannan helg i lägenheten.
Citera
2022-11-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Sluta nu. ingenting tyder på att det fått hjälp av tredje part. både du o GW är ute o cyklar långt borta från verkligheten.
Dom dumpade henne efter donken, dom hade såklart nyktrat till och inväntat att grannarna gått å lagt sig.

Det känns också i otroligt naivt att tro att de inte skulle kunna köra på fyllan. De har precis haft ihjäl en människa! Att förhålla sig till lagen är uppenbarligen inte så viktigt för dem. Känns mer sannolikt att de gjort det än att be om hjälp.
Citera
2022-11-03, 09:04
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Om grannar hör duns från lägenheten men ringer inte på dörren? Det anser jag märkligt.

Grannen som bor under gick upp och ringde på dörren, mer än en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in