2022-11-03, 08:30
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det kan absolut vara fler inblandade i bortforslandet av T, att Polis säger tvärtom på presskonferensen behöver inte betyda ett enda dyft, förutom att de isf vill invagga ev medhjälpare i ett lugn för att sedan slå till.

Men håller det lika öppet att ingen hjälpte dem, utan att de gjorde det själva, svar skulle vi haft på den frågan om vi visste hur pass gömd T var, om tjejerna själva gjort det så lär inte hon varit speciellt gömd utan enbart dumpad.

De har då fraktat henne en bit. Varför skulle de då inte kunnat gömma henne?
Citera
2022-11-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuddsnodd
Jag kan ju underhålla tanken att så är fallet, men att komma på ett motiv för honom är desto svårare.
Varför hon måste till Donken tror jag handlar om att de behövde mer droger. För att ”stänga av” och klara av att hantera att de precis mördad Tove och nu måste palla att åka och gömma kroppen. Att hennes ” bästa vän” skulle sitta i en bil vid Donken var nog ingen slump, de dealade väl droger till JJ.
Citera
2022-11-03, 08:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
De har då fraktat henne en bit. Varför skulle de då inte kunnat gömma henne?

De har inte hunnit, med att gömma menar jag gömma på riktigt, nedgrävd, sänkt i sjö med vikter eller liknande.
Citera
2022-11-03, 08:35
Medlem
Vilket är det första inlägget i denna tråd som annonserade hennes död?
Citera
2022-11-03, 08:36
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladybitch
Varför hon måste till Donken tror jag handlar om att de behövde mer droger. För att ”stänga av” och klara av att hantera att de precis mördad Tove och nu måste palla att åka och gömma kroppen. Att hennes ” bästa vän” skulle sitta i en bil vid Donken var nog ingen slump, de dealade väl droger till JJ.

Det finns uppgifter sedan innan i tråden om att personen som JJ hade kontakt med på McD självmant kontaktade polisen för att lämna vittnesuppgift och är således grön. Hade ingenting med droger att göra.

Om det var droger involverade den natten så hade JJ garanterat redan dem hemma, då det hade varit förfest hos henne på lördagskvällen innan de tog sig till Nöjet.

Hela anledningen till att JJ var tvungen att åka till McD var för att hon stötte på grannen i trappan när hon var på väg ut för att dumpa TT:s mobiltelefon och tillhörigheter, och hon var tvungen att koka ihop en lögn om att hennes stupfulla vän ville ha fyllekäk från McD. Det enda hon köpte på McD var en cheeseburgare och några sletna pommes - knappast ett mål värt att kallas för fyllekäk ens.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-11-03 kl. 08:41.
Citera
2022-11-03, 08:42
Medlem
Tove letade ju efter kvinnorna under kvällen. Det är väl troligt att JJ och MH försvann för att planera och förbereda. Således inte troligt med vållande utan ett planerat mord.
Citera
2022-11-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tove letade ju efter kvinnorna under kvällen. Det är väl troligt att JJ och MH försvann för att planera och förbereda. Således inte troligt med vållande utan ett planerat mord.
Tror inte på ett planerat mord. Däremot säkert något som hänt under kvällen som gjort att dom misshandlat henne. En misshandel som spårat helt enkelt. Det känns som det mest troliga.
Senast redigerad av Torreira 2022-11-03 kl. 08:47.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Håller med.
Men några grannar har varit på tårna tidigare under natten.
Och man hör enkelt om en bil kör och stannar utanför porten/lägenheten.
Det brukar många vakna av.
Det beror även på hur lägenheterna ligger i huset står bilen på fel sida så är det inte säkert att de ser den. Dessutom om de väntar någon timme så hinner de som varit uppmärksamma tappa fokus.
Senast redigerad av Sonnenwende 2022-11-03 kl. 08:49.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Jag sitter förstås inte på facit, men min gissning är att JJ är psykfallet som begick mordet och MH hennes fangirl som var på fel plats vid fel tillfälle, och på grund av lågbegåvning och jagsvaghet valde att hjälpa JJ istället för att ringa polisen.
100%
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ligger efter, så vad var det då?

Mastuppkopplingar?

Hade de mobilerna med sig?
De hade nog mobilerna med sig, bara man kollar på dom två så ser man att dom inte är speciellt smarta. JJ ser ut som Sid från ice age
och den andre ser ut som vettefan. min högra pungkula typ
Citera
2022-11-03, 08:45
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vilket är det första inlägget i denna tråd som annonserade hennes död?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-03, 08:45
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha

Nej, T letade efter en annan kvinna. Detta känns långt ifrån planerat på alla sätt och vis.

Men du kanske vet något jag missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in