2022-11-03, 08:04
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Helvetet kommer braka lös deluxe. Ska bli så jävla intressant att veta vad som låg i påsen i cykeln. Vilka hon träffade på
Mc Donalds. Hur mobilen hamnar vid biltema. Vilka som vet någonting. Det lär komma fram en del saftiga grejer i den här utredningen. Fupen kommer vara som att läsa ett manus till en skräckfilm. Fyfan.
Ja, det kommer hetta till idag. Idag kommer deras inarbetade historia successivt brytas ned. Den kommer ändras och förhörsledare får höra nya förklaringar.
Citera
2022-11-03, 08:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
JJ lär ju minst gjort lumpen i IDF med
Där ser man. En "fysisk" brud på alla plan.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
De hittade T mha de häktades rörelsemönster?

Vad vet vi om rörelsemönstret? Ska de då haft en eller två telefoner på sig?

Låter mer som att en häktad pratat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitty
Precis det jag menade. Tycker synd om dem, och nej de bär ingen skuld men är tänkande och kännande människor.

Lider fruktansvärt med dem. Tror man att det är enkelt att resonera logiskt och att man snabbt landar i ”häpp, skönt att inte jag kunde gjort nåt annorlunda iallafall”, då har man sannolikt aldrig förlorat en närstående pga olyckshändelse eller våldsbrott.
Citera
2022-11-03, 08:08
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tjejerna kan bära. Det är svårt att dra slutsatser från bilder, men enligt uppgift i tråden är de häktade ganska stora i jämförelse med BO.

JJ, uppvuxen på bondgård, hästbrud och ex mittfältare i fotboll och strax under 180 cm.

MH, handbollsspelare och ca 170 cm.

TT, brottsoffer. Liten tjej, om än inte späd. Var ca 160 cm.
Någon av dom kan t.o.m mycket väl ha burit ut T ensam om man tar henne över axlarna. Men sen var det givetvis en stor risk dom tog när dom sprang ner med henne i trapphuset. Någon morgonpigg granne skulle mycket väl ha kunnat varit vaken och få syn på dem, även sådana som kommit utomhus, även om det var mörkt ännu.
Citera
2022-11-03, 08:09
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Ja hahaha jag håller helt med, det är bara i Sverige man kan se någon försöka bevisa att tjejer klarar av att BÄRA EN DÖD KROP ungefär som att det är ngt att vara stolt över. Omständigheterna i övrigt talar dessutom för att de har haft hjälp av någon annan.

Män är starkare det är evolution och det lär nog aldrig växla heller pga av hormonerna.
Det krävs mycket träning för en tjej för att bli starkare än en normalstark kille.
Men att dessa två tjejerna klarar av det rent fysiskt har vi snart fått reda på, men tror också att det kommer visa sig att det var någon till som är medskyldig dock väldigt osagt om vilken roll och grad.
JJ och MH har som jag tror strypt henne med ett rep eller en sladd.
Båda har legat på henne och tryckt ner henne.
Därav dunsarna då hon försöker sparka dig fri.
Båda nekar konstant pga att alla som ljuger gör det av egen vinning, så inte alls konstigt eller könrelaterat.
Med fyndet av Tove kommer de ändra sin historia och den har sannolikt redan ändrats flera gånger.

Om ca en vecka tror jag att ytterligare någon person kommer att plockas in.

Allt är bara grundat i vad jag tror och känslan jag har.
Citera
2022-11-03, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Jag tror, utan att veta säkert, att den fysiska konditionen på kroppen spelar relativt stor roll samt om det varit fysisk ansträngning precis innan. Stelheten kommer ju av att musklernas (och kroppens övriga) jonpumpar är ATP-styrda och när den energin är slut så slutar dessa att fungera och musklerna stelnar. Det borde rimligen vara så att är man tex undernärd på något vis, eller på annat sätt saknar en energireserv, så går det betydligt snabbare. Det kan ju ha varit lite fight innan dödsfallet inträffade.

Tänker också (återigen jämförelse med avlidna föl) att det inte behövs speciellt mycket likstelhet för att underlätta bärandet ganska avsevärt.

Givetvis fixar två tjejer att bära ut en kropp utan större problem. Det är ju helt absurt att det finns de som påstår något annat.

Du kanske ska veta lite om "kroppen" och tjejerna också...
Spelar in om den är 50 eller 100 kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tjejerna kan bära. Det är svårt att dra slutsatser från bilder, men enligt uppgift i tråden är de häktade ganska stora i jämförelse med BO.

JJ, uppvuxen på bondgård, hästbrud och ex mittfältare i fotboll och strax under 180 cm.

MH, handbollsspelare och ca 170 cm.

TT, brottsoffer. Liten tjej, om än inte späd. Var ca 160 cm.

Är det fakta?
Var det inte BO som var fotbollsspelare?
Citera
2022-11-03, 08:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saimenvikare
Jag har inte läst denna tråd, så det här har kanske redan tagits upp, men varför tror vi hon mördandes? Vad var motiven?

Du hoppar in efter 1000 sidor med en fråga om vilket motiv som ligger bakom..?
Du tror inte det diskuterats tidigare??

Läs sammanfattningen i första inlägget eller gör som mod redan bett folk om; använd sökfunktionen, jisses alltså..!!
Citera
2022-11-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
JJ lär ju minst gjort lumpen i IDF med om hon nu är Israelisk medborgare. Lite andra pardon där än hos Svenska Försvaret.
Tror inte det är så självklart i o m att hon bor i Sverige och gissar jag även är svensk medborgare. Skulle gissa att det är frivilligt i det läget. Annars skulle man ju bli tvingad till dubbla lumpen om man är medborgare i två länder som har värnplikt.
EDIT: Och tjejer har väl inte exakt samma utbildning/tjänstgöring heller? Inte som att varenda israel är en elitsoldat, även om det säkert är mer seriöst än många andra länders militärtjänst.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-11-03 kl. 08:27.
Citera
2022-11-03, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Du kanske ska veta lite om "kroppen" och tjejerna också...
Spelar in om den är 50 eller 100 kg.

Eftersom den detaljen nämnts ca 600 ggr i tråden så hoppade jag över den. Men absolut, borde såklart skrivet att det var just detta fallet jag syftade på så att alla har möjlighet att förstå.
Citera
2022-11-03, 08:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tror inte det är så självklart i o m att hon bor i Sverige och gissar jag även är svensk medborgare. Skulle gissa att det är frivilligt i det läget. Annars skulle man ju bli tvingad till dubbla lumpen om man är medborgare i två länder som har värnplikt.

Hur var det med Deniz Arda?

Att hon gjort lumpen känns rätt relevant angående en hel del frågetecken här.
Citera
2022-11-03, 08:28
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Män är starkare det är evolution och det lär nog aldrig växla heller pga av hormonerna.
Det krävs mycket träning för en tjej för att bli starkare än en normalstark kille.
Men att dessa två tjejerna klarar av det rent fysiskt har vi snart fått reda på, men tror också att det kommer visa sig att det var någon till som är medskyldig dock väldigt osagt om vilken roll och grad.
JJ och MH har som jag tror strypt henne med ett rep eller en sladd.
Båda har legat på henne och tryckt ner henne.
Därav dunsarna då hon försöker sparka dig fri.
Båda nekar konstant pga att alla som ljuger gör det av egen vinning, så inte alls konstigt eller könrelaterat.
Med fyndet av Tove kommer de ändra sin historia och den har sannolikt redan ändrats flera gånger.

Om ca en vecka tror jag att ytterligare någon person kommer att plockas in.

Allt är bara grundat i vad jag tror och känslan jag har.

Det kan absolut vara fler inblandade i bortforslandet av T, att Polis säger tvärtom på presskonferensen behöver inte betyda ett enda dyft, förutom att de isf vill invagga ev medhjälpare i ett lugn för att sedan slå till.

Men håller det lika öppet att ingen hjälpte dem, utan att de gjorde det själva, svar skulle vi haft på den frågan om vi visste hur pass gömd T var, om tjejerna själva gjort det så lär inte hon varit speciellt gömd utan enbart dumpad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in