Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Du är sååå tröttsam!
Ända sen åtminstone 70-talet har flickor och kvinnor legat runt och när de blivit påkomna av sina pojkvänner efteråt skyllt på våldtäkt.
Idag döms de för dessa.
Det gjorde de inte då.
Så du tror att alla som blivit våldtagna, egentligen har varit otrogna mot sina partners?
- Ny*torgmannens minst 19 offer?
- Nikl*as Elia*ssons minst 14 offer?
- Ander*s Ek*lunds minst 2 offer?
- Söder*mannens minst minst 26 offer?
- Ul*f Ol*ssons minst 2 offer?
- Kvinnan på färjan som frivilligt inledde en trekant, men som inte deltog frivilligt längre sedan den ena dömda mannen tog strypgrepp på henne så hon nästan tuppade av? Hon var i övrigt där med sin familj och berättade allt för dem direkt efteråt. Inget tecken på att hon hade pojkvän.
- Sture*plansprofilernas offer?
- Den tjej som blev grovt våldtagen av ett helt gäng och var nära att förblöda, då de kört upp ett vapen i underlivet på henne, hade hon pojkvän menar du?
- Haga*mannens minst 7 offer?
- Min en polare som blev våldtagen
av sin dåvarande pojkvän hade pojkvän, det var han som våldtog henne, så pass allvarligt att hon fortfarande harfysiska och psykiska men efter det (hon anmälde aldrig iof.). Ja. Han har utsatt andra efteråt. Som inte heller har anmält.
- Min andra polare, som inte hade pojkvän, men som blev våldtagen på en fest när hon sov. Hon tog sitt liv några år senare, då hon mådde så dåligt efter traumat. Hon anmälde iof. heller inte händelsen. Orkade inte rent psykiskt efter traumat, hon var rädd för förövaren också.
- Alla de kvinnor som blivit gruppvåldtagna å det grövsta, har de också haft pojkvänner menar du?
- Alla de kvinnor som blivit våldtagna av den de dejtar, har de dejtat trots att de har pojkvänner menar du?
- De två unga killar som blev våldtagna av tre unga män på en kyrkogård? Hade de två unga killarna pojkvänner menar du?
- Den unga kille som blev våldtagen av en ung kvinna i en bil, när han sov? Hade han pojkvän menar du?
- Den indiska kvinnan som blev gruppvåldtagen på en buss, så att hon avled av sina skador? Hade hon pojkvän menar du?
Inse fakta:
våldtäkter sker och är förmodligen vanligare än man tom. tror. Se bara hur det ser ut i krig. Där våldtäkter används som en del av krigsföringen. Blir lite märkligt att du och andra nästan verkar tro att det knappt existerar några våldtäkter. Att livet är ett rosa lull-lull. Så ser verkligheten inte riktigt ut. Jag beklagar. Och jag förstår att ni hellre vill tro att kvinnor som anmäler våldtäkt egentligen är förvirrade för att de varit otrogna. Men nej. Våldtäkter sker. Och det är vanligt förekommande. Världen över. Jag beklagar som sagt.