2022-11-03, 06:03
Medlem
Om polisens egna inte lyckas komma in i telefonerna skickas dom till Tyskland för att knäckas. De brukar ta ca 3 v, säkert de som hänt och då har som fått infon om vart ev T kan finnas och sen hittade dom henne.
R.I.P 😞
Citera
2022-11-03, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror att du hamnar mer rätt om du byter ut Psykos mot Psykopat.
Så är det. Det handlar om en psykopat (eller två), per definition beräknande, manipulerande, lögnaktig, maktfullkomlig och empatistörd – inte om någon som plötsligt fått en psykos.
Citera
2022-11-03, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Jag blir inte riktigt klok på vad det är som har hänt i detta fall. Två sedan tidigare ostraffade tjejer i 20-års åldern ska alltså tillsammans mördat en person efter en utekväll och sedan fraktat iväg offret samt dumpat dennes kropp i skogen? En av de misstänkta ska sedan ha åkt till McDonald's under samma natt och även lagt ut en potatisgrip till försäljning på Marketplace? Det kan inte höra till det vanligaste fallen polisen får in på sitt bord i alla fall.

Jag undrar vad polisen egentligen vet då man i ett väldigt tidigt skede gick in med stora resurser och häktade de två tjejerna. Om TT bragds om livet i JJ:s lägenhet bör polisen rimligtvis funnit bevismaterial under husransakan. Jag menar det är inga yrkesmördare vi pratar om. Märkligt också att bägge MGM lyckats knipa under flera veckor i häktet. Det är ju inte en situation dessa tjejer brukar vara i så att säga.

Har TT avsiktligt bragds om livet? Var det en olyckshändelse? Finns det fler inblandade? Var hände det? Vad var motivet? Frågorna är många.

Oavsett vad som skett är det väldigt tragiskt på alla sätt och vis. Må Tove vila i frid!

Varför skulle inte en mördare kunna åka till mc Donalds eller lägga ut något på marketplace? Vad är det för konstigt med det? Mördare blir också hungriga och tycker donken är gott. Vad förväntar du dig att de ska göra? Sitta hemma och dyrka satan och förbereda nästa mord utan att äta? Eller hade det varit mer normalt om de storhandlat på Ica Maxi för att laga ihop en måltid själv?

Det är väl exakt det man skulle göra, fortsätta livet som vanligt för att inte dra ögonen på sig.
Citera
2022-11-03, 06:11
Medlem
Whynotlin22s avatar
Kan det vara så att JJ hade något på gång med AW innan han träffade TT? Sen när han träffade TT dumpades JJ och hon skyller allt på TT?
Citera
2022-11-03, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Jag blir inte riktigt klok på vad det är som har hänt i detta fall. Två sedan tidigare ostraffade tjejer i 20-års åldern ska alltså tillsammans mördat en person efter en utekväll och sedan fraktat iväg offret samt dumpat dennes kropp i skogen? En av de misstänkta ska sedan ha åkt till McDonald's under samma natt och även lagt ut en potatisgrip till försäljning på Marketplace? Det kan inte höra till det vanligaste fallen polisen får in på sitt bord i alla fall.

Jag undrar vad polisen egentligen vet då man i ett väldigt tidigt skede gick in med stora resurser och häktade de två tjejerna. Om TT bragds om livet i JJ:s lägenhet bör polisen rimligtvis funnit bevismaterial under husransakan. Jag menar det är inga yrkesmördare vi pratar om. Märkligt också att bägge MGM lyckats knipa under flera veckor i häktet. Det är ju inte en situation dessa tjejer brukar vara i så att säga.

Har TT avsiktligt bragds om livet? Var det en olyckshändelse? Finns det fler inblandade? Var hände det? Vad var motivet? Frågorna är många.

Oavsett vad som skett är det väldigt tragiskt på alla sätt och vis. Må Tove vila i frid!

Som jag har förstått det så hade pojkvännen fått ett samtal som gick till telefonsvararen där han hörde någonting som gjorde att sökinsatsen började så massivt så pass tidigt in i försvinnandet och att de anhölls de båda så snabbt.

Detta är vad jag fått höra men kan inte intyga att det är så det har gått till.

Så delvis är det spekulation är bäst att tillägga.
Citera
2022-11-03, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Var kommer uppgiften om att BO var strypt ifrån?

Det undrar jag också!
Citera
2022-11-03, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whynotlin22
Kan det vara så att JJ hade något på gång med AW innan han träffade TT? Sen när han träffade TT dumpades JJ och hon skyller allt på TT?

Så kan det givetvis vara....

Hat och avund, bråk, rädsla, svartsjuka, avsaknad empati, en narcissistisk antisocial tjej, i kombination med droger och bristande impulskontroll....
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-11-03 kl. 06:37.
Citera
2022-11-03, 06:41
Medlem
Gautamas avatar
Hur långt hade de kört för att dumpa kroppen? Finns det nån karta?
Citera
2022-11-03, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whynotlin22

Det är väl i Vetlanda som i alla mindre städer att många är buksvågrar med varandra på många olika håll.

Det som verkar utmärka Vetlanda är att tjejerna verkar mer fjortisaktiga än i många städer enligt mig.

Jämför med vilken liten stad som helst så ÄR tjejerna fruktansvärt omogna i V-a.

Hursomhelst så går mina djupaste tankar till TT's familj och vänner.

P.S jag hoppas att de bägge misstänkta får lagens strängaste straff om de befinns skyldiga samt att eventuella medskyldiga avslöjas och blir straffade.

Hade inte tjejerna varit så fruktansvärt omogna så hade säkert inte detta inträffat.
Citera
2022-11-03, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Som jag har förstått det så hade pojkvännen fått ett samtal som gick till telefonsvararen där han hörde någonting som gjorde att sökinsatsen började så massivt så pass tidigt in i försvinnandet och att de anhölls de båda så snabbt.

Detta är vad jag fått höra men kan inte intyga att det är så det har gått till.

Så delvis är det spekulation är bäst att tillägga.

Något måste de fått veta då sökinsatsen drog igång så fort.
Citera
2022-11-03, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama

Skulle vara intressant att få reda på.
Citera
2022-11-03, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama

De måste också ha kört fulla, eller? I och för sig kanske man nyktrar till och blir skärpt efter att man mördat någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in