2022-11-03, 04:53
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Jag blir inte riktigt klok på vad det är som har hänt i detta fall. Två sedan tidigare ostraffade tjejer i 20-års åldern ska alltså tillsammans mördat en person efter en utekväll och sedan fraktat iväg offret samt dumpat dennes kropp i skogen? En av de misstänkta ska sedan ha åkt till McDonald's under samma natt och även lagt ut en potatisgrip till försäljning på Marketplace? Det kan inte höra till det vanligaste fallen polisen får in på sitt bord i alla fall.

Jag undrar vad polisen egentligen vet då man i ett väldigt tidigt skede gick in med stora resurser och häktade de två tjejerna. Om TT bragds om livet i JJ:s lägenhet bör polisen rimligtvis funnit bevismaterial under husransakan. Jag menar det är inga yrkesmördare vi pratar om. Märkligt också att bägge MGM lyckats knipa under flera veckor i häktet. Det är ju inte en situation dessa tjejer brukar vara i så att säga.

Har TT avsiktligt bragds om livet? Var det en olyckshändelse? Finns det fler inblandade? Var hände det? Vad var motivet? Frågorna är många.

Oavsett vad som skett är det väldigt tragiskt på alla sätt och vis. Må Tove vila i frid!
Citera
2022-11-03, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Man behöver väl inte ha motiv för att hjälpa till med att forsla bort kroppen? Tjejerna är nog mördarna, åtminstone en av dom har strypt Tove bakifrån med ett rep, snöre, eller liknande.

Var kommer uppgiften om att BO var strypt ifrån?
Citera
2022-11-03, 04:54
Medlem
M*ja har en bild på Instagram från en flott butik för lyxbilar, där hon är, och skriver: "Drip to hard det är min stil, jag flyger som ett plan när jag åker i min bil ey - Einár"
Citera
2022-11-03, 05:09
Medlem
Zicksacks avatar
Sorg i Vetlanda i natt. Tända ljus på torget.

Citat:
Den försvunna 21-åriga kvinnan har hittats död i Vetlanda.
På torget i staden har folk nu samlats för att tända ljus och sörja.
– Jag beklagar verkligen sorgen för anhöriga, nära och kära, säger polischef Rickard Finndahl.

Beskedet om att den tidigare försvunna 21-åriga kvinnan i Vetlanda nu har hittats har död har berört många i staden. Under den sena, regniga onsdagskvällen har ett flertal personer samlats på det lilla torget i staden.

Citat:
Polisen riktar nu ett stort tack till alla som hittills hjälp till.
– Jag har sett ett stort engagemang bland alla inblandade, polispersonal, allmänhet och flera andra, säger Jonas Lindell, chef för lokalpolisområde Höglandet, under en presskonferens på onsdagskvällen.
– Jag har under de senaste veckorna sett ett stort engagemang från invånarna i Vetlanda.

Citat:
Polisen: Känsligt ärende att jobba med.
Han säger också att ärendet har påverkat även polisen känslomässigt, mycket på grund av de inblandades låga ålder.
– Man väldigt kluven i det här. Man är glad för att vi nu kan lämna information till anhöriga, nära och kära. Men det är även unga människor vi har att göra med, som är mitt i livet. Vetlanda är inte en så stor stad, där alla känner alla. Det påverkar många, även oss som jobbar med utredningen. Det är känslomässigt och det kommer man inte ifrån. Det är det ofta i sådana här utredningar, men i det här fallet, med tanke på åldrarna, blir det extra känsligt, säger Rickard Finndahl.
Citat:
Även han vill rikta ett tack till alla som hjälpt till i sökandet efter kvinnan.
– Jag vill bara tacka Vetlandabor, Missing people och alla som varit engagerade. Bara det gör en varm i hjärtat, säger Rickard Finndahl.
Samtidigt riktar han också sina tankar till kvinnans familj och vänner.
– Jag beklagar verkligen sorgen för anhöriga, nära och kära, fortsätter han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEwe29/sorg-i-vetlanda-i-natt-tanda-ljus-pa-torget

Vila i frid Tove 🙏❤️ Tankar till familj och närstående.
Senast redigerad av Zicksack 2022-11-03 kl. 06:06.
Citera
2022-11-03, 05:22
Medlem
Är JJ fortfarande lika omtänksam, energisk, rolig, mån om andra, spontan och ärlig, men framförallt lika oskyldig, som hon var i bästa kompisen ”Anna”/MO:s ögon nu som hon var för bara någon vecka sedan i Aftonbladets videointervju?

Har hon börjat ångra att hon ställde upp i snyftreportagen om de stackars oskyldiga tjejerna som kanske i värsta fall måste flytta från Vetlanda i framtiden pga alla elakingar som sprider rykten och den ena snillen efter den andra som spekulerar om allt de bara kommer på. Vi får hoppas att de eventuella tårar som rann över den uteblivna partykryssningen förra helgen istället föll av oro för vad som kan ha hänt Tove och huruvida hon ens skulle komma att återfinnas överhuvudtaget.

Människor, som i brist på empati och självinsikt låter truten omdömeslöst glappa i de sämsta av situationer men utan att vara det minsta självkritisk eller förberedd på vad handlingar kan få för konsekvenser, är inte svåra att förakta.
Citera
2022-11-03, 05:45
Medlem
Rasputin420s avatar
Finns det bättre bilder på dom misstänkta?
Citera
2022-11-03, 05:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: "Hittad död (2022-11-02)" tillagt, "Två kvinnor häktade", borttaget.

/Moderator
Citera
2022-11-03, 05:51
Medlem
Har inte hängt med ordentligt här, men finns det någon misstanke om vilket motiv som kan tänkas ligga bakom detta?
Citera
2022-11-03, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittilandet
Kan det inte varit så att det varit en olyckshändelse.
Tjejerna har sysslat med droger.
Gett Tove en spetsad dryck och som hon då avlidit av.
Dunsarna kan ju varit efter deras återupplivningaförsök.
Tjejerna har efter det handlat i panik och bestämt sig för att gömma kroppen.
En teori av flera.

Stackars tjej. Vila i frid.

Jag har också en teori:

Tänk om Tove åt en smörgås på kvällen och satte den i halsen och dog. Toves snälla kompisar tyckte då synd om Toves föräldrar och gömde kroppen så de inte skulle behöva bli ledsna för att Tove hade dött.
Senast redigerad av Vishking 2022-11-03 kl. 05:58.
Citera
2022-11-03, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Jag blir inte riktigt klok på vad det är som har hänt i detta fall. Två sedan tidigare ostraffade tjejer i 20-års åldern ska alltså tillsammans mördat en person efter en utekväll och sedan fraktat iväg offret samt dumpat dennes kropp i skogen? En av de misstänkta ska sedan ha åkt till McDonald's under samma natt och även lagt ut en potatisgrip till försäljning på Marketplace? Det kan inte höra till det vanligaste fallen polisen får in på sitt bord i alla fall.

Jag undrar vad polisen egentligen vet då man i ett väldigt tidigt skede gick in med stora resurser och häktade de två tjejerna. Om TT bragds om livet i JJ:s lägenhet bör polisen rimligtvis funnit bevismaterial under husransakan. Jag menar det är inga yrkesmördare vi pratar om. Märkligt också att bägge MGM lyckats knipa under flera veckor i häktet. Det är ju inte en situation dessa tjejer brukar vara i så att säga.

Har TT avsiktligt bragds om livet? Var det en olyckshändelse? Finns det fler inblandade? Var hände det? Vad var motivet? Frågorna är många.

Oavsett vad som skett är det väldigt tragiskt på alla sätt och vis. Må Tove vila i frid!

Mitt fetade,
Magkänslan ger att det är en annan person än dom nu två häktade tjejerna som blev Toves baneman.
Oavsett det så stackars närstående som mist sin dotter .
Citera
2022-11-03, 05:59
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittilandet
Kan det inte varit så att det varit en olyckshändelse.
Tjejerna har sysslat med droger.
Gett Tove en spetsad dryck och som hon då avlidit av.
Dunsarna kan ju varit efter deras återupplivningaförsök.
Tjejerna har efter det handlat i panik och bestämt sig för att gömma kroppen.
En teori av flera.

Stackars tjej. Vila i frid.

Då hade dem nog redan avslöjat för polisen rätt så tidigt var kroppen låg.
Jag tror att dem iskallt räknade med att komma undan med sitt svartsjuke mord och därmed inte varit behjälpliga i utredningen.

Vila i frid lilla tjejen och alla mina tankar går till familjen!
Citera
2022-11-03, 06:02
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Jag har också en teori:

Tänk om Tove åt en smörgås på kvällen och satte den i halsen och dog. Toves snälla kompisar tyckte då synd om Toves föräldrar och gömde kroppen så de inte skulle behöva bli ledsna för att Tove hade dött.

Långsökt teori. Bättre om så var fallet att de ringt ambulans och polis.
Föräldrarna blir nog inte mindre ledsna eller snarare mer att hon hittas i skogen och de har fått gå i ovisshet dessa dagar pga de ”snälla” kompisarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in