Citat:
Den försvunna 21-åriga kvinnan har hittats död i Vetlanda.
På torget i staden har folk nu samlats för att tända ljus och sörja.
– Jag beklagar verkligen sorgen för anhöriga, nära och kära, säger polischef Rickard Finndahl.
Beskedet om att den tidigare försvunna 21-åriga kvinnan i Vetlanda nu har hittats har död har berört många i staden. Under den sena, regniga onsdagskvällen har ett flertal personer samlats på det lilla torget i staden.
Citat:
Polisen riktar nu ett stort tack till alla som hittills hjälp till.
– Jag har sett ett stort engagemang bland alla inblandade, polispersonal, allmänhet och flera andra, säger Jonas Lindell, chef för lokalpolisområde Höglandet, under en presskonferens på onsdagskvällen.
– Jag har under de senaste veckorna sett ett stort engagemang från invånarna i Vetlanda.
Citat:
Polisen: Känsligt ärende att jobba med.
Han säger också att ärendet har påverkat även polisen känslomässigt, mycket på grund av de inblandades låga ålder.
– Man väldigt kluven i det här. Man är glad för att vi nu kan lämna information till anhöriga, nära och kära. Men det är även unga människor vi har att göra med, som är mitt i livet. Vetlanda är inte en så stor stad, där alla känner alla. Det påverkar många, även oss som jobbar med utredningen. Det är känslomässigt och det kommer man inte ifrån. Det är det ofta i sådana här utredningar, men i det här fallet, med tanke på åldrarna, blir det extra känsligt, säger Rickard Finndahl.
Citat:
Även han vill rikta ett tack till alla som hjälpt till i sökandet efter kvinnan.
– Jag vill bara tacka Vetlandabor, Missing people och alla som varit engagerade. Bara det gör en varm i hjärtat, säger Rickard Finndahl.
Samtidigt riktar han också sina tankar till kvinnans familj och vänner.
– Jag beklagar verkligen sorgen för anhöriga, nära och kära, fortsätter han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEwe29/sorg-i-vetlanda-i-natt-tanda-ljus-pa-torget
Vila i frid Tove 🙏❤️ Tankar till familj och närstående.