2022-11-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
fel

Idag gäller inte samma straffskala för 18åringar.

Det vet du ju inte ännu!
Han ska slussas ut inom den tidsramen med.
Dvs att han kommer vara ute inom dessa år.

Vad dåvarande straff har för betydelse nu spelar ingen roll då det inte ar frågan.
Citera
2022-11-03, 02:23
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Enligt tidslinjen så stängde Nöjet kl 1:00. Det tar ca 17 minuter till storg 71
Senaste livstecknet från TT var kl 02:30. Från storg 71 till stället där TT hittades idag tar det ca 15 minuter. Enligt Google.

Vad är det som inte skulle hunnits med ?

Nu är jag trött.
Go natt

Såhär då: TT mördas utomhus mellan 2.30 och 3.00, samt förflyttning av kroppen. Sen tillbaka till lägenheten, banka i väggar och golv, åka till MacDonalds med grannen, flytta cykeln och ta påsen . Varför känner du att det är logiskt?
Citera
2022-11-03, 02:25
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Köper det, som sagt, inte. Om så vore fallet så hade hon givetvis sjungit ut vid det här laget påhejad av anhöriga, pressad av polisen etc.

Åtminstone hade alla med normal empatiförmåga, ångest och liknande gjort det och om hon saknar detta så ser jag inte varför folk är så övertygade om att JJ varit den drivande.
Mja jag fattar vad du menar och jag utesluter det inte- av den enkla anledningen att jag inte känner henne och vet hur hon är, men baserat på allt som dykt upp från bekanta här i tråden sedan dag 1 så är jag ändå mer inne på spåret att hon bara gjort som hon blivit tillsagd, och i efterhand fattat att ”FUCK” och sen blånekat som en gnu för både sim egen och JJs skull- men jag tror även att hon har glappat käft mer än vi vet, men polisen ligger lågt tills de vet ifall det finns mer misstänkta och för att samla in mer bevis för att kunna häkta för mord istället för människorov, vi får väl se hur det utspelar sig
Citera
2022-11-03, 02:27
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Ja alltså jag hade en tjejkompis i tonåren som var totalt Psyk och jag var livrädd för henne, men hon hade sån sjuk kontroll över mig och alla jag umgicks med, som nån slags gud typ, jätte konstigt och obehagligt men inte helt ovanligt bland tonårstjejer som inte vet sin plats/identitet. Manipulation deluxe.
Men hade hon mördat någon framför mig, och hon sen hotade mig till livet och sa typ -
”du hjälper mig att dölja denna skiten annars säger jag att det var du/dödar jag dig” så är jag inte helt säker på att jag hade vågat säga emot, för då hade hon kanske dödat mig också, alltså om man sätter sig in i skallen på en känslig blyg tonårstjej med dåligt självförtroende. Och att hon/man inte tänker klart i en sån sits. Man agerar bara, gör som man blir tillsagd lixsom.
Inte helt otroligt ändå att MH kan va oskyldig till mordet, men istället är skyldig till griftefrid samt skyddande av brottsling, etc.
Det återstår att se. Men det är min teori.

Jag får också den känslan av det som skrivits om MH här i tråden. Det skriker liksom inte kallblodig mördar-vibe om henne riktigt. Fast å andra sidan kanske dom har taggat igång varandra på nåt sätt... Ah ska bli intressant att följa det här.
Citera
2022-11-03, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Det vet du ju inte ännu!
Han ska slussas ut inom den tidsramen med.
Dvs att han kommer vara ute inom dessa år.

Vad dåvarande straff har för betydelse nu spelar ingen roll då det inte ar frågan.

du sitter minst 2/3 och det är mer än 3år, så du har fel där också.

sen är det ett extremfall, så är inte ens jämförbart med det här fallet.
Citera
2022-11-03, 02:34
Medlem
Kan de bli så att om jj är så lömsk som alla säger att hon kommer undan om hon drar en vals?
Tex att vi bråkade lite men de lugnade sig. Och tt Levde när hon åkte till donken och skyller allt på mh som blir dömd till livstids och jj till brott mot griftefriden och skyddande av brottsling? Lojaliteten är nog bortblåst nu när kroppen är hittad.
Citera
2022-11-03, 02:34
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Jag får också den känslan av det som skrivits om MH här i tråden. Det skriker liksom inte kallblodig mördar-vibe om henne riktigt. Fast å andra sidan kanske dom har taggat igång varandra på nåt sätt... Ah ska bli intressant att följa det här.

Sen är ett frågetecken för mig om det kan ha varit droger inblandat och isf vilka osv.
Citera
2022-11-03, 02:37
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexing
Kan de bli så att om jj är så lömsk som alla säger att hon kommer undan om hon drar en vals?
Tex att vi bråkade lite men de lugnade sig. Och tt Levde när hon åkte till donken och skyller allt på mh som blir dömd till livstids och jj till brott mot griftefriden och skyddande av brottsling? Lojaliteten är nog bortblåst nu när kroppen är hittad.

Får la hoppas det finns dna och eller övervakningsfilm som bevisar motsatsen isf
Citera
2022-11-03, 03:01
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Ja, hela fallet är sjukt rakt igenom. Så mycket omständigheter som kräver förklaring. Vi har ingen aning vad bråket ska ha handlat om, och om bråket ens ligger bakom TT:s död (tror dock det).

När kan vi senast förvänta oss en FUP, vet någon?

Om 10-12 månader.
Citera
2022-11-03, 03:08
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Tänk vad sjukt ändå att tack vare slumpen eller vad man ska säga så lyckas JJ springa in i sin granne under mordnatten, som dessutom skjutsar henne till McDonalds, väl där stöter hon på ytterligare en bekant som hon namnger för sin granne. Märkligt.
Exakt detta! Sätter 5 spänn på att grannsonen är inblandad på något vis. Som av en slump springer han och JJ på varandra i trapphuset 03:00 på natten, vad fan är oddsen på det? Sedan som en gentleman skjutsar han JJ till McD och tillbaka
Citera
2022-11-03, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Exakt detta! Sätter 5 spänn på att grannsonen är inblandad på något vis. Som av en slump springer han och JJ på varandra i trapphuset 03:00 på natten, vad fan är oddsen på det? Sedan som en gentleman skjutsar han JJ till McD och tillbaka
Jag kan ju underhålla tanken att så är fallet, men att komma på ett motiv för honom är desto svårare.
Citera
2022-11-03, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Åldersrabatten är borta va?

Nej, tyvärr. Träder i kraft 1/7 2023, läste jag någonstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto