2022-11-03, 00:38
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Lugnt har själv svårt att behärska mig ibland när tangenterna glöder. Jag är ingen expert på området men läst tidigare att likstelning inträffar väldigt snabbt efter att en människa dött, det gör även personen mycket tyngre och svårare att förflytta. Det är en sak att ta hänsyn till här också.
Tack ♥️
Vi hade en diskussion om likstelhet och när den inträffar tidigare i tråden! Antagligen ett antal hundra sidor sedan. Det brukar ta ca 6-10 timmar för en kropp att bli helt stel i normala förhållanden. Är det exempelvis väldigt varmt eller om personen har genomgått fysisk aktivitet direkt innan dödsfallet (plus fler obskyra saker) så kan det gå fortare. Exakt hur mycket fortare har jag inte lyckats hitta, men tvivlar på att det skulle snabba upp förloppet med flera timmar. Om man tar bort ett par timmar från det som anses "normalt" så säg att hon skulle vara fullt stel (då kroppens stora muskler stelnat) efter 4 timmar.

Vi hade också folk som vittnade om att stela (tyngre, storlek föl) djurkroppar är betydligt lättare att bära än slappa sådana. Eftersom tyngden inte fördelar medan man bär en likstel kropp så låter ju det rimligt. Men förpackning blir givetvis svårare, utan våld.
Senast redigerad av PussiKatt 2022-11-03 kl. 00:41.
Citera
2022-11-03, 00:38
Medlem
Citat:
Lugnt har själv svårt att behärska mig ibland när tangenterna glöder. Jag är ingen expert på området men läst tidigare att likstelning inträffar väldigt snabbt efter att en människa dött, det gör även personen mycket tyngre och svårare att förflytta. Det är en sak att ta hänsyn till här också.

Nu brukar inte min tonåring vara likstel när jag bär men medvetslös och tonisk. Det är tungt framförallt otympligt men jag bär honom i famnen själv, inga längre sträckor men ändå. Gissar att jag är klenare än både J och M.
Citera
2022-11-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Bära en människa i en IKEA-kasse? Det låter väldigt tungt och otympligt.

Får svära ibland när jag släpar mjölk, juice och mineralvatten hem i sådana kassar.

En kropp torde väga minst 5-10 gånger mer?

Att ljudlöst och spårlöst frakta undan en kropp kan inte vara det enklaste. Om man inte är två får man antagligen dra den. Först ska kroppen dras till hissen eller nedför en trapp, sen till bilen, lyftas upp i en lucka, lyftas ur, och sen dras till gömstället. Har aldrig provat, men ...

Har träffat flera resliga, uthålliga och kraftfulla tjejer, men ställer mig frågande till det.

Blir sjösjuk bara av att tänka på den här hanteringen.
Dit ut 1,5 mil Nye måste dom ha bil. Drygt 2,0 mil från bostaden kvarndammen bredvid Biltema. Troligen i bagaget ja eftersom annars hade folk sett kroppen. Nu är det mitt på natten. Dom har ju hela tiden spelat oskyldiga. Det gjorde dom vid McDonalds klockan 3. Det gör dom nu också som omhäktade spelar oskyldiga. Så det hela är ett skådespel. Men dom kallades in dagen efter så folk förstod vad tjejerna gjort.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-03 kl. 00:46.
Citera
2022-11-03, 00:42
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Tack ♥️
Vi hade en diskussion om likstelhet och när den inträffar tidigare i tråden! Antagligen ett antal hundra sidor sedan. Det brukar ta ca 6-10 timmar för en kropp att bli helt stel i normala förhållanden. Är det exempelvis väldigt varmt eller om personen har genomgått fysisk aktivitet direkt innan dödsfallet (plus fler obskyra saker) så kan det gå fortare. Exakt hur mycket fortare har jag inte lyckats hitta, men tvivlar på att det skulle snabba upp förloppet med flera timmar. Om man tar bort ett par timmar från det som anses "normalt" så säg att hon skulle vara fullt stel (då kroppens stora muskler stelnat) efter 4 timmar.

Ok där ser man, det skulle isåfall med all sannolikhet utesluta att så var fallet i detta här vilket skulle göra henne enklare att lyfta. Hoppas allting klarnar och att spekulationerna avtar med tiden. Ursäkta för munhuggandet och ha det gött.
Citera
2022-11-03, 00:42
Medlem
Onan-erarens avatar
Vet man att T¤ve dog I LÄGENHETEN, hon kanske blev slagen medvetslös å fraktades ut i bilen å blev mördad på platsen där hon hittades.
Citera
2022-11-03, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Vad tror du dunsarna/bankandet var för nåt?

Edit: vill inte argumentera utan höra teorier

Dunsarna kan berott på någons frustration/panik över den uppkomna situationen.
Jag är öppen för i stort sätt allt. Åtminstone tills vi har det svart på vitt att T burits ned från lägenheten
Citera
2022-11-03, 00:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
MH’s pappa är ju nån form av predikant om jag förstått det hela rätt. Spännande i din kontext. Får man träffa pappa själv då om pappa är predikant??

Är han prästvigd och avgett biktens absoluta tystnadslöfte, JA.
Citera
2022-11-03, 00:44
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ok där ser man, det skulle isåfall med all sannolikhet utesluta att så var fallet i detta här vilket skulle göra henne enklare att lyfta. Hoppas allting klarnar och att spekulationerna avtar med tiden. Ursäkta för munhuggandet och ha det gött.
Adderade lite info i mitt inlägg efter du citerade som du kan titta på (om att bära likstela kroppar). Absolut en intressant aspekt!

Ursäkta igen från mig med, fint avslut för att vara munhuggeri på FB 😂
Citera
2022-11-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Vet man att T¤ve dog I LÄGENHETEN, hon kanske blev slagen medvetslös å fraktades ut i bilen å blev mördad på platsen där hon hittades.

Möjligheten finns att allt skedde ute. In i bil och iväg
Citera
2022-11-03, 00:46
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Ja kanske, du menar att JJ varit svartsjuk helt på egen hand utan att ha haft ihop det med BOs pojkvän? TT+pojkvän kändes ju som rediga människor som helst vill slippa nån som JJ, men ja absolut, att JJ agerat på sina hjärnspöken isf.
Så tänker jag... Usch har ju såklart ingen som helst aning :s
Ja precis. Hon var avis o svartis på exakt allt inklusive pojkvännen, som hon kanske haft en crush på, eller blivit dumpad av , eller vad som. Nånting ”allvarligt” måste det ju vara iallafall eftersom hon/de uppenbarligen ville radera henne från jordens yta. Riktigt sjukt. Hade TT varit en WT med knark-tendenser/umgänge så hade man ju kunnat dra den slutsatsen som motiv, men nu måste det vara någon riktig knäpp anledning. Sorgligt
Citera
2022-11-03, 00:49
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Dunsarna kan berott på någons frustration/panik över den uppkomna situationen.
Jag är öppen för i stort sätt allt. Åtminstone tills vi har det svart på vitt att T burits ned från lägenheten

Ahaaa att dom skulle ha satt typ munkavel på? Ja det är väl inte omöjligt, dock kanske väl magstarkt att de två 18-20åriga tjejerna skulle mörda nån såpass överlagt men ändå såpass snabbt och spontant. Mord /dråp i affekt känns mkt mer rimligt för mig. + Om dom leder ut henne i trapphuset så kan ju BO göra massa oväsen
Citera
2022-11-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Tack ♥️

Vi hade också folk som vittnade om att stela (tyngre, storlek föl) djurkroppar är betydligt lättare att bära än slappa sådana. Eftersom tyngden inte fördelar medan man bär en likstel kropp så låter ju det rimligt. Men förpackning blir givetvis svårare, utan våld.

Likstelheten kommer inte direkt vid en tidpunkt utan inträffar succesivt fom ca 15 minuter till ett par timmar och då ganska kraftigt i början. Det är min erfarenhet från älgjakten, har dock ingen erfarenhet av människor, tror dock att den är något långsammare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in