2022-11-02, 23:06
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccen
Kommer Fup innan eller efter åtal? Isåfall när tror ni att ett åtal väcks
Vi kommer få vänta ett tag. Fup släpps när åtal väcks. Åtalet kommer dröja några månader skulle jag tro.
Citera
2022-11-02, 23:06
Medlem
Citat:
Läste att åtal skulle väckas 17 november. Känns som tajt med tid?
Citera
2022-11-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan vara en konbination, men de har letat i närområdet flera gånger.
Tänker att det är glesbygd och uppkopplingarna osäkra.

Tänker att dagen mer precisa insats på ett ställe där man inte tidigare letat, ändå faktiskt ledde till kroppen. Vad fick dom att leta just där, just idag?

Avel kanske kan hjälpa till lite med tankebanor.

Informationen som telefonerna har lämnat, om telefonerna nu var med tjejerna, har varit densamma sen första dagen. Masterna samlar information, lagrar den och utredare kan sen ta del av den informationen sen. Det är inget som ska behöva laddas ner eller räknas ut i 15-17 dagar eller hur länge de nu haft tillgång till informationen. Det vore väldigt märkligt och väldigt uselt om de hittade dit idag(!) tack vare telefonerna. En kombination av annat visst, men jag tror verkligen mobilmastinfo har varit känd sen länge för polisen.
Citera
2022-11-02, 23:08
Medlem
Odovacers avatar
När någon går bort under sådana här omständigheter brukar det alltid dyka upp RIP-videos på Youtube. Ingen "RIP Tove" har dykt upp ännu, kanske för att hon inte hittats förens nu. Kan tänka mig att det kommer. Skulle vara intressant att veta lite om vem hon var.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya

Det brukar förlängas, gissar på 5-6 månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Tänk vad sjukt ändå att tack vare slumpen eller vad man ska säga så lyckas JJ springa in i sin granne under mordnatten, som dessutom skjutsar henne till McDonalds, väl där stöter hon på ytterligare en bekant som hon namnger för sin granne. Märkligt.

Kanske inte? De hon stöter på i bilen och pratar med kanske hon kontaktat redan tidigare? De kanske var på väg hem till henne för att hjälpa till på något sätt. Varför skulle hon i den situation hon befinner sig i annars hoppa ut ur bilen bara för att byta några ord med dessa. Finns ingen annan anledning än att de nyss haft kontakt på något sätt? Hon kanske sa typ ”åk hem igen! Hör av mig sedan.” Eller något? Eller så ville hon ha alibi för tiden, fast där hade hon ju redan grannen och Mac d iofs. Nä det är något bakom att hon hoppar ut för att byta några ord med de i bilen. Hon kanske vill dra ut på tiden så att någon kan fixa hemma i lägenheten under tiden eller bära ut T medan grannen är borta? De kanske bara flyttar henne till källaren eller något under tiden. Det är också en teori.
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-11-02 kl. 23:10.
Citera
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Fast är inte det bara en formalitet vid häktningen. Som kan ändras på?
Citera
Medlem
Citat:

När åtal har väckts.
Citera
2022-11-02, 23:09
Medlem
Herregud så pinsamt om de hade telefoner med sig och det trots det tar 17 dagar för polisen att hitta Tove.
Citera
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Omhäktning brukar ske 2 veckor i taget, ibland 4 om jag inte missminner mig. Därefter blir de omhäktade igen och igen tills förundersökningen är färdig och åtal kan väckas. Brukar ta några månader.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Informationen som telefonerna har lämnat, om telefonerna nu var med tjejerna, har varit densamma sen första dagen. Masterna samlar information, lagrar den och utredare kan sen ta del av den informationen sen. Det är inget som ska behöva laddas ner eller räknas ut i 15-17 dagar eller hur länge de nu haft tillgång till informationen. Det vore väldigt märkligt och väldigt uselt om de hittade dit idag(!) tack vare telefonerna. En kombination av annat visst, men jag tror verkligen mobilmastinfo har varit känd sen länge för polisen.

Dom kan ha behövt hjälp från appar, t.ex snapchat som har en kartfunktion. Då måste dom kontakta företaget som står bakom den appen och begära ut positioneringar. Det kan nog ta nån vecka innan man får ut det.
Citera
Medlem
Var Tove inte läkarstuderande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här