2022-11-02, 22:56
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Du kan använda sidan bildtagg.

Den kopplar ev upp sig i 40 minuter ytterligare för att biltema-masten är JJ hemmamast… men det är luddigt.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Varför måste du ha in Nils i ekvationen?

Om tjejerna på egen hand har bragt Tove om livet så klarar de nog av att gömma kroppen också, tror du inte?

Dessutom sa ju polisen att ingen mer är misstänkt i nuläget.

Skulle en tredje GM vara delaktig så skulle det nog framgå av kartläggningen - mobilsamtal, sms, pejling av rörelsemönster, mm, mm.

Polisen har ju mycket info vid det här laget, och en tredje GM verkar inte passa in i det pussel de nu lägger.

Nä, tjejerna har gjort det här själva.
Håller med dig fullständigt. Hur kan det vara så svårt för många härinne att inse att ingen mer är inblandad enligt polisen?
Det känns precis som många vägrar förstå det faktum? Eller så är det för att man tycker man är bättre än polisen att utreda detta.
Alltså fatta vad polisen säger och det är fullt möjligt att tjejerna begått detta utan hjälp från utomstående
Citera
2022-11-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Sen när får häktade träffa anhöriga???
Det är ovanligt men absolut förekommande. Poliserna bestämmer och kan mycket väl vara en del utav deras taktik ifall de tror att ena personen är nära bristningsgränsen. Du låter personen få träffa sin familj och då slår verkligheten in på den. Man inser vad man har att förlora m.m. Om de t.ex. har märkt att JJ var alldeles för hårdhudad men inte MH så kan de mycket väl ha trott att vara "good cop" och låta MH träffa sina bekanta skulle öka hennes skuldkänslor och benägenhet att prata.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det Kan vara så.
MH kommer berätta i detalj precis vad som hänt när hon väl öppnar locket.

Det kan mycket väl vara enbart JJ och MH, men eftersom Nils hade bilen under kvällen och mötte JJ utanför donken så... och hur kom Nils annars hem den här kvällen? Han lämnade bilen till Joh@nna utan att fråga varför och gick flera kilometer hem?
Det låter osannolikt.
Men det kan också vara pappa som varit behjälplig. Oavsett vilket så står jag fast vid att jag tror att utfallet blir ungefär:

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils ELLER JJs pappa för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse

Jag tror helt enkelt inte att tjejerna gjort sig av med kroppen helt på egen hand.
Men jag kan absolut ha fel.
Han körde antagligen hem Johanna så hon tog pappans vita BMW 116i?
Det var väl det de kom överens om på väg hem från McDonalds, skulle jag tro.
Senast redigerad av Tomato 2022-11-02 kl. 23:05.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
Håller med dig, det var även min tanke! Men en i min närhet som känner MH’s föräldrar säger att nån av dem ska ha fått träffa MH. Kan ju vara en strategi från förhörsledaren. Vet inte säkert, men litar till fullo på personen som berättade det för mig.

Vet också anhöriga som fått träffa person med restriktioner i häkte fast givetvis är polis med då.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Att de skriver Öster om Vetlanda. Koltorpet ligger mera sydväst om.

Nä nog fasen ligger det öster om Vetlanda när jag kollar. Sydöst kanske.
Citera
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Bara jag som inte förstår hur de kan ha hållit tyst så länge? Trodde de verkligen att de skulle komma undan? Började de acceptera att de bragt någon om livet, totalt isolerade från omvärlden och tänkt att det förmodligen inte är hela världen? Det verkar som de bara dumpat kroppen ganska nära en väg - rör sig inte människor där? Jakt? Hästar? Intrycket jag fått är att de inte ens grävde ner liket. De verkar vara ganska vanliga och tråkiga tjejer så jag förstår inte hur de inte lättat på hjärtat tidigare eller om de öht ens gjort det?

Hittad i vattendrag kan betyda gammal brunn eller gammal övervuxen vattenfylld kolbotten
Citera
2022-11-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Oj vad konstigt, jag har aldrig hört talas om det. Inte innan erkännande iaf, men visst hade hon börjat prata så kan jag förstå att de låter henne träffa anhöriga.
Någon som vet mer hur det fungerar?

Funderar på om det hör ihop med P7 och allt som pratats om? Dessutom är hon ju så ung, fortfarande skolelev. Kan det påverka det hela? Men det är mycket märkligt att hon fått träffa anhörig/anhöriga och kort därefter blir omhäktad och kort därefter det så hittas TT efter en riktad sökinsats…
Citera
2022-11-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Vet inte om någon annan skrivit innan
Men det står nu i expressen att ”övervakningsbilder visar en bil som har koppling till den ena häktade kvinnan vid två olika tillfällen på en nyckelplats i utredningen”
Och här är länken till artikeln ang bilen.

https://www.expressen.se/nyheter/nya-bevisen-i-utredningen-om-21-ariga-kvinnan/
Citera
2022-11-02, 22:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Borde ha gått fortare om de hade mobiltelefoner med sig. Tar inte 17 dagar då.

Kan vara en konbination, men de har letat i närområdet flera gånger.
Tänker att det är glesbygd och uppkopplingarna osäkra.

Tänker att dagen mer precisa insats på ett ställe där man inte tidigare letat, ändå faktiskt ledde till kroppen. Vad fick dom att leta just där, just idag?

Avel kanske kan hjälpa till lite med tankebanor.
Citera
2022-11-02, 22:59
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Och polisen har frågat efter åtelkameror specifikt.

Bland annat JA
Citera
2022-11-02, 23:00
Medlem
Hörde på radion idag att de inte sitter med fulla restriktioner längre, så det kan vara därför de fått träffa sina anhöriga.
Citera
2022-11-02, 23:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nä nog fasen ligger det öster om Vetlanda när jag kollar. Sydöst kanske.
Skrev fel menade sydöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in