2022-11-02, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrnonames
Finns det någon fup att läsa?

När brukar dom dyka upp?
Citera
Medlem
Även om dessa tjejer inte skulle bli dömda för mord/dråp så har de väl sumpat sitt liv rätt mycket ändå
De lär ju inte kunna bo kvar i Vetlanda
Blir väl ny identitet i någon annan del av landet
Svårt att starta upp ett liv med ny id antar jag

Så , blir de inte dömda för brott de ev har begått, så blir det någon form av ”straff” ändå tänker jag…
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Jag har sagt svartsjukedrama ända sedan JJ häktades. Blir extremt förvånad om det skulle visa sig att jag har fel. JJ är hästtjej, hästfolk är förvånansvärt ofta kopplade helt annorlunda i skallen jämfört med vanligt folk.

På vilket sätt är hästtjejer speciella? Såg att hon spelat fotboll också, jämnar det ut varann?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Så när hon pratade med brorsan utanför donken så sa hon bara att "jag måste låna bilen en snabbis", -parkera den utanför mitt. ?
Och det gjorde brorsan utan eftertanke och lämnade nyckeln på sätet och gick hem. Eller vadå?
Polisen misstänker ingen annan än tjejerna just nu. Men den röda bilen är definitivt bilen som använts för att forsla bort kroppen från lägenheten till skogen.
Tove dog 100% i lägenheten med tanke på alla omständigheter som framkommit. Och på nå vis så har tjejerna lyckats släpa ut kroppen till bilen och köra iväg till platsen i skogen.
Det går inte riktigt ihop allt detta

Hej brorsan. Får jag lånades bil. Behöver köra iväg ett lik…
Citera
2022-11-02, 21:59
Medlem
Whiskyladdares avatar
Fyfan vad ledsen man blir av att höra det här..

Försökte kvinnorna undanröja bevis eller flytta kroppen när den ertappades?
Senast redigerad av Whiskyladdare 2022-11-02 kl. 22:04.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Om man lyssnar till efterintervjuerna på P4 Jönköpings extrasändning så ställer reportern frågan om kroppens läge kommit fram genom förhör med en av de häktade. Då märker man en viss glidning i svaret så man får känslan att det faktiskt kan ha varit så.
Det känns lite så faktiskt, att polisen försöker rädda sina arslen med att dom failat på 3 försök, med hundar dessutom.
Hon hittades ju lägligt mellan först och andra häktesförhandlingen
Läst både förmiddag/eftermiddag vad som nu stämmer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Även om dessa tjejer inte skulle bli dömda för mord/dråp så har de väl sumpat sitt liv rätt mycket ändå
De lär ju inte kunna bo kvar i Vetlanda
Blir väl ny identitet i någon annan del av landet
Svårt att starta upp ett liv med ny id antar jag

Så , blir de inte dömda för brott de ev har begått, så blir det någon form av ”straff” ändå tänker jag…

Är det ditt bekymmer ? Vi andra tycker att det är tragiskt att Tove har bragts om sitt liv, som det ser ut.
Citera
2022-11-02, 22:00
Medlem
Det kan finnas många anledningar till att man missat förut och prickar rätt nu. Distansen från Vetlanda kan innebära att mgm's mobiltelefoner har tappat täckning en eller flera gånger. På så sätt är det massor med data som måste gås igenom för att hitta rätt område och begränsning. Får man väl reda på det, kan man koncentrera sig och använda hundar som söker på T's doft, såväl andra hundar som spårar på mgm's spår. Avsaknaden av MP och att andra hundar (militär samt polis) var inblandade, tyder på att man följde ett spår. Jag jagar och äger skog, så jag har full förståelse för att man missar både en och flera gånger vid generellt sök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskyladdare
Fyfan vad ledsen man blir av att höra det här..

Försökte kvinnorna undanröja bevis eller flytta kroppen?
Man flyttar väl kroppen för att undanröja bevis.
Varför skulle man annars flytta kroppen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
När brukar dom dyka upp?

Det kommer dröja, åtal ska väckas sen kommer FUP
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Så imorgonbitti väntar en surprise? eller har de fått reda på nånting ikväll?

Häktet delar på en tidning och den kollas igenom noga mellan alla celler. Det är inte säkert att de ens hinner se tidningen innan de blir informerade om fyndet.
Citera
2022-11-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Så när hon pratade med brorsan utanför donken så sa hon bara att "jag måste låna bilen en snabbis", -parkera den utanför mitt. ?
Och det gjorde brorsan utan eftertanke och lämnade nyckeln på sätet och gick hem. Eller vadå?
Polisen misstänker ingen annan än tjejerna just nu. Men den röda bilen är definitivt bilen som använts för att forsla bort kroppen från lägenheten till skogen.
Tove dog 100% i lägenheten med tanke på alla omständigheter som framkommit. Och på nå vis så har tjejerna lyckats släpa ut kroppen till bilen och köra iväg till platsen i skogen.
Det går inte riktigt ihop allt detta

Nja brorsan kan ju ha hjälpt till o tagit liket med sig på vägen hem för han verkar bo granne med sin pappa.
Det är en bra bit att köra full dessutom om nu tjejerna skulle fixat det själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in