2022-11-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja asså det lutar ju mer och mer åt att det är den bil ”som kopplas till kvinnan” det pratas om. Gissningsvis är övervakningskameran Expressen hänvisar till placerad mellan bostaden och McDonalds.

I så fall lär vi ha en tredje person anhållen inom något dygn.

Ja förmodligen är det så att de fått hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myheartastereo
Får de inte se på tv också då? Om de får följa nyhetsmedia innebär det ju per automatik att det inte finns juridiska hinder mot tv:n? Dessutom använder väl kriminalvården inte papperstidningar utan text-tv (iaf är det så på många anstalter). Det råder stark praxis mot att neka en misstänkt tv efter mer än två veckors tid i isolering.

Dom får tillgång till det också, men hade det försvårat fallet så hade det givetsvis inte godkänts utav åklagaren .
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
De är rätt unga gissar på 10 till 14 år som påföljd.
Dom är över 18. Så ingen rabatt så sett längre om inget förmildrande för själva gärningen skulle komma fram då.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Vi har arbetat på det vis att 2st är anhållna men vi vet att fler är inblandade.
Jag arbetar på mitt sätt. Polisen i området arbetar på sitt sätt och jag kommer inte anklaga fler personer än vad polisen i Vetlanda kommer att visa.
För att jag vet hur polisen arbetar - vilket är tragiskt. Tyvärr. Jag ber alla om ursäkt för polisens nya metod.

Även jag noterar med mina sinnen att polisen arbetar nu betydligt mer listigt mot förr i tiden.
Det finns nog mer i detta fall.

Jag förstår vad du vill ha sagt och tänkte under pressträffen direkt att jaha...

Men att varför är du upprörd över det nya sättet? Fan att folk behöver inte få veta allt.

Tids nog så släpps allt till media.
Citera
2022-11-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrnonames
Finns det någon fup att läsa?

När åtal är väckt såklart . Då finns FUP tillgänglig .
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Nä. Skog på annat ställe

Kan du peka ut ungefärlig plats på google maps?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Deras restriktioner blev omprövade vid dagens omhäktning, så de har sen idag tillgång till nyheter vad jag förstått

OK, miss av mig. Märkligt. Men det kanske ingår i förhörstekniken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Allt från 1 år till livstid. Beror på om det går att bevisa att dom mördat henne. Har vi otur kan det bli brott mot griftefriden, som Mats Alm som troligen dödade sin fru. Gick aldrig att bevisa trots att kroppen hittades.
Oavsett vad de blir dömda till kan man väl på sätt och vis glädjas åt att de aldrig kommer att kunna visa sig i Vetlandaområdet igen, där de har sina nära och kära. De har ju båda rätt unika ansikten så man kan ju hoppas att fler känner igen dem utanför också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Blev mer och mer en väntad utgång.
Stackars unga tjej, vad kan hon ha gjort som får en eller två tjejer att vilja mörda henne?
Hoppas på maximalt straff och inte mildare som unga kvinnor men inte unga män får.

Jag har sagt svartsjukedrama ända sedan JJ häktades. Blir extremt förvånad om det skulle visa sig att jag har fel. JJ är hästtjej, hästfolk är förvånansvärt ofta kopplade helt annorlunda i skallen jämfört med vanligt folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
De sitter med fulla restriktioner och inte läsa tidningar, höra radio eller TV. Sannolikt vet de inte ens om just nu att polisen hittat kroppen.
Nej! Restriktioner har släppts!
Citera
2022-11-02, 21:57
Medlem
Scires avatar
Om man lyssnar till efterintervjuerna på P4 Jönköpings extrasändning så ställer reportern frågan om kroppens läge kommit fram genom förhör med en av de häktade. Då märker man en viss glidning i svaret så man får känslan att det faktiskt kan ha varit så.
Citera
2022-11-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Inom något dygn? Personen hade redan anhållits för länge sen

Kanske, men om JJ varit ute och kört så var det efter McDonalds. Jag tror nog inte det var så. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in