2022-11-02, 21:41
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Någon som har den exakta positionen med Google map länk?

Undrar jag också. Någon?
Citera
2022-11-02, 21:42
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1kk3
Läste att de använt sig av bl.a. filmer från mobilerna. Som då bör vara filmer som låg i telefonen före mordnatten. De kanske såg på en film att de misstänkta befunnit sig i området och t.ex. vandrat och då kände till eventuella dumpningssplatser
Okej! Vart läste du detta?
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
"Okay förhör med misstänkte den 3/11. FH: Så vi har lyckats kartlägga din mobiltelefons rörelsemönster till fyndplatsen. Hur ställer du dig till det? JJ: Alltså någon måste ha ju använt min telefon? Jag svär. Jag låg och sov och såg inte min telefon förrän på morgonen därå, när jag la ut en potatisgrep åt min far på marketplace. Fast nu är det ju så att skorna vi beslagtog som du hade på dig på jobbet på Måndag-morgon är det spår vi hittat på fyndplatsen?"
Senast redigerad av zugfahrer 2022-11-02 kl. 21:44.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Förmodligen vill åklagaren ha en hyfsat god uppfattning om dödsorsaken innan han fattar beslut om misstanke för mord.

Om det skulle vara så att Tove var vid liv när hon blev dumpad på platsen, så skulle jag tro att MGM ändå blir åtalad för mord, om inte annat så på ett likgiltighetsuppsåt. Denna misstanke styrks också av det faktum att MGM inte på något vis, så vitt vi vet, har bidragit till att Tove skall hittas så fort som möjligt.

Av det sista ovan förefaller det mig helt uppenbart att MGM har varit fullt medveten om att Tove's liv inte kan räddas. Följaktligen var Tove död när hon dumpades på platsen av MGM.
Vore det inte jäkligt risky att lämna henne vid liv, känns som en nobrainer!
hon måste ju varit död innan hon lämnade lägenheten...
De måste haft sån jävla flyt i trappen när de bar kroppen. adrenalinet dära. men de fattade säkert att dom måste dumpa henne omgående, dock om de tagit med sig telefonerna till dumpningsplatsen så förtjänar dom nobelpriset
Citera
2022-11-02, 21:43
Medlem
PeterNosters avatar
Nye liger inte öster om Vetlanda. Snarare sydsydost.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnSnickers
När tror ni dom ändrar rubriceringen till mord?

Vila i frid vackra Tove, skänker alla mina tankar till familjen. ❤️

Må dessa MGM få ett helvete för resten av sitt liv.

Efter max två förhör kommer det bli snack om mord. Jag tror hon kommer erkänna ganska snart.

När ni säger att de får ha tv:n på nu….det är väl inte nyheter och efterlyst de får titta på utan gamla VHS band hoppas jag!?
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Ni som söker och säger att ni sökt i området. Har ni verkligen sökt eller har det varit viktigare att äta vetebullar och dricka te samt lägga till nya Facebookvänner?

I helvete heller att kroppen har kommit dit i efterhand, det finns inga fler misstänkta än de som sitter häktade.

Skulle kroppen flytta sig självt menar ni?
Citera
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Usch vad ledsen jag blir, stackars Tove 😭❤️

Utan att verka känslokall så ska det bli intressant att läsa fupen sen, JJ och MH verkar vara totalt känslokalla!!

Om uppgifterna om att hon iscensatt en mordbrand mot en ex-pojkvän stämmer, så tyder väl mycket på att JJ är en psykopat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Jag sitter förstås inte på facit, men min gissning är att JJ är psykfallet som begick mordet och MH hennes fangirl som var på fel plats vid fel tillfälle, och på grund av lågbegåvning och jagsvaghet valde att hjälpa JJ istället för att ringa polisen.

Om det stämmer, hoppas jag att J kommer få lida extra för detta.
Måtte jävulen ta henne isf, då har hon i stort sätt förstört livet både för Tove och Maja..
Citera
2022-11-02, 21:44
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
undrar om de suttit och följt presskonferensen och funderar ut hur de ska förklara fyndet...

De sitter med fulla restriktioner och inte läsa tidningar, höra radio eller TV. Sannolikt vet de inte ens om just nu att polisen hittat kroppen.
Citera
Medlem
Tror de ströp henne i lägenheten, hon kämpade emot så mycket hon orkade och konstiga ljud hördes men de var två mot en.
Citera
Medlem
Någon nämnde att grannen skjutsade en av tjejerna till Mc Donalds o vid hemfärden hoppade tjejen av o pratade med några killar i en röd bil.
Vilket sammanträffande, den andra tjejen JJ har en bror i 20-årsåldern o mamman som bor på samma adress äger en röd Bil, en Suzuki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in