2022-11-02, 21:21
Medlem
Som sagt, polisen yppar inget till anhöriga utan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
De har underrättat anhöriga om att en kropp hittats; inte om att Tove hittats. Svårt med läsförståelsen?
Citera
2022-11-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Jag hörde på radion att polisen inte misstänker tjejerna för mordet. Är det därför de inte ändrat rubricering en av brottet?
Nu har de ju en kropp.
R. I. P lilla flicka ❤️❤️❤️
Va?
Citera
2022-11-02, 21:22
Avstängd
"Hade sökt på ytan"
vadfan menar dom med de? kan hon ha legat i nån jävla koja i luften? eller i en såndär container med sand i, alltså att dom typ grävt ner henne där eller om de varit så skitnödig att dom bara la henne på ytan där uppe så att säga
Citera
Medlem
Citat:
Jag hörde på radion att polisen inte misstänker tjejerna för mordet. Är det därför de inte ändrat rubricering en av brottet?
Nu har de ju en kropp.

Och de misstänker inte att fler är inblandade..sååå Tove promenerar till denna skog och snubblar på en sten och dör?🤔
Citera
Medlem
Polisen har sökt kroppen på plats tidigare i veckan men varit förtegen om det. Dom hade förmodligen fått tips. Eftersom platsen ligger 1,5 mil från Vetlanda. Kanske någon sett deras bil där.
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tjejen som TT letade efter var en tjej som var med JJ och MH på JJs förfest innan de gick till Nöjet. Denna tjejen hade redan lämnat Nöjet när TT frågade bartendern om han hade sett henne.

Okej tack. Jag har sett att det spekulerats kring detta i tråden, men är det bekräftat? SVT:s reporter sa nämligen nyss att Tove sökt efter de misstänka kvinnorna.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nu har du sagt det många gånger. Hur vet du? Vad sa hon? Fick hon åka bil med farbror snut imorse? Har hon fått ta kontakt med sin familj? Var hon med när Tove dog?

Säg nåt mer. Jag visste också att hon hade snackat (kände på mig) innan du kom in och sa det.

Hur vet man att någon ha snackat. Tror inte markägaren får vara med när polisen besöker en potentiell brottsplats även om personen kanske ser att polisen är där med någon. Tror inte heller släktingar till mgm får information från polisen om sånt. Då ska det vara någon polis eller liknande som läcker
Citera
Medlem
Citat:
Nu har de ju en kropp.

Du är ute och cyklar.

1. Brottsrubriceringen är ännu inte ändrad till mord/dråp. Men kommer med största sannolikhet att göra det, utredningen måste ha sin gång. En dödsorsak måste fastställas.

2. Kvinnorna omhäktades idag på den starkare misstankegraden för människorov men kommer att häktas för mord så fort de vet hur Tove bragts om livet.

3. Polisen misstänker ingen annan person förutom de två häktade kvinnorna.

4. Läs på.
Citera
2022-11-02, 21:23
Medlem
När tror ni dom ändrar rubriceringen till mord?

Vila i frid vackra Tove, skänker alla mina tankar till familjen. ❤️

Må dessa MGM få ett helvete för resten av sitt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Nu har de ju en kropp.
Nähä, kan du då förklara varför dom inte är släppta i så fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Och de misstänker inte att fler är inblandade..sååå Tove promenerar till denna skog och snubblar på en sten och dör?🤔
Tydligen har dom kidnappat henne å dumpat henne i skogen levande så har Tove gått 10 meter, snubblat och dött.
Citera
2022-11-02, 21:24
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Ja men då måste hon ha gått dit själv

Vi har arbetat på det vis att 2st är anhållna men vi vet att fler är inblandade.
Jag arbetar på mitt sätt. Polisen i området arbetar på sitt sätt och jag kommer inte anklaga fler personer än vad polisen i Vetlanda kommer att visa.
För att jag vet hur polisen arbetar - vilket är tragiskt. Tyvärr. Jag ber alla om ursäkt för polisens nya metod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in