2022-11-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnSnickers
När tror ni dom ändrar rubriceringen till mord?

Vila i frid vackra Tove, skänker alla mina tankar till familjen. ❤️

Må dessa MGM få ett helvete för resten av sitt liv.

När obduktion är gjord och dödsorsak fastställd.
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Kan det ha varit så att MGM har stängt av sina telefoner men att polisen har kunnat spåra dom ändå, men att det har tagit tid, och att det är därför man först nu har kunnat hitta platsen? Typ behövt tillkalla expertis från utomlands eller så
Citera
Medlem
Citat:

Så fort det finns en dödsorsak, kvinnorna blivit hörda och delgivna misstanke om mord. Polisen sa att de inte har hört kvinnorna efter fyndet.
Citera
2022-11-02, 21:25
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

När rättsläkaren obducerat kroppen och kommit fram till att hon bragts om livet.
Citera
2022-11-02, 21:25
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Troligen har hon legat gömd. Han pratade om en unik plats som ej är sökt sedan tidigare. Någon militär bunker eller liknande? Polisen hade nog hund också kan jag tänka mig. Hon låg nog gömd om det är sökt av allmänheten sedan tidigare.

Han sa iofs att just denna unika plats är ej sökt tidigare.

Ja... Han sa de.... Men tyvärr stämmer inte det
Citera
2022-11-02, 21:26
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Vi har arbetat på det vis att 2st är anhållna men vi vet att fler är inblandade.
Jag arbetar på mitt sätt. Polisen i området arbetar på sitt sätt och jag kommer inte anklaga fler personer än vad polisen i Vetlanda kommer att visa.
För att jag vet hur polisen arbetar - vilket är tragiskt. Tyvärr. Jag ber alla om ursäkt för polisens nya metod.

Vad yrar du om? Detta är ingen sketch?
Citera
2022-11-02, 21:26
Medlem
Adv3nturouss avatar
Jag visste det, öster om Vetlanda blir åt det hållet JJs pappa bor, och jag sa redan måndagen efter försvinnandet att polisen borde lägga mer fokus på området runt pappans bostad, men inte förens 3 veckor senare söker man där. Det är ju extremt dåligt polisarbete, även om dom själva vill påstå att dom varit noggranna och strukturerade...

Hoppas verkligen det finns tydliga spår trotts den långa tiden i skogen, så att dessa tjejer får ett långt straff.
Citera
2022-11-02, 21:27
Medlem
undra hur dom kunde missa det första gången? För hon hittades väl på ett ställe som dom redan ha varit och letat på. Lite sjukt ändå. Har dom skrivit av den platsen ''Inget fynd'' så ligger hon där...

Tänk om dom inte hade gått tillbaka då hade hon kanske aldrig hittats.
Citera
2022-11-02, 21:27
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det unika är att det är en plats inom ett område man inte sökt på tidigare. I området har man sökt tidigare, men inte på just den här platsen.

Inget mysterium den här gången heller.

Sånt där kan man tolka hur man vill. Vi har sökt i området men inte under just den granen eller så har man sökt i området men området kan vara hur stort som helst. Låter ändå troligt att de fått info från någon mgm och sen har den pekat ut på en karta på ett ungefär vart det var men de hittade inget och sen har det fått söka vidare
Citera
2022-11-02, 21:28
Medlem
undrar om de suttit och följt presskonferensen och funderar ut hur de ska förklara fyndet...
Citera
2022-11-02, 21:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
I närliggande områden.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Han pratade om "just den här unika platsen", har dom ej sökt tidigare.

Finns det något där i skogen dom gömt kroppen i? Typ nån gammal brunn, eller något militärt? Konstigt säga det är en unik plats.

Nej polisen har inte tidigare sökt på just den här unika platsen men i närliggande områden.
Citera
2022-11-02, 21:29
Medlem
Pythia_88s avatar
Reflektion efter presskonferens.

Vi har inte sökt på platsen tidigare.

Hur hittade ni platsen? Via rörelsemönster av de misstänkta. Här saknar jag verkligen en följdfråga;

MED VAD HAR DE RÖRT SIG TILL FYNDPLATSEN?

Inte en enda fråga om cykeln som det varit fokus på.

Stärkt misstankegrad, på vad? Människorov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in