2022-11-02, 21:18
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förvirrande.

Nye är ju sydost i förhållande till Vetlanda...
På SVT sa de ”öster om Vetlanda”.

På Aftonbladet står det: ”I dag, den 2 november, 17 dagar efter Toves försvinnande hittades en kropp i skogen sydöst om Vetlanda.”

RED: Ändrat till ”öster” på AF nu.
Senast redigerad av Old-Crow 2022-11-02 kl. 21:27.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
Nej, MH har snackat.

Nu har du sagt det många gånger. Hur vet du? Vad sa hon? Fick hon åka bil med farbror snut imorse? Har hon fått ta kontakt med sin familj? Var hon med när Tove dog?

Säg nåt mer. Jag visste också att hon hade snackat (kände på mig) innan du kom in och sa det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Troligen har hon legat gömd. Han pratade om en unik plats som ej är sökt sedan tidigare. Någon militär bunker eller liknande? Polisen hade nog hund också kan jag tänka mig. Hon låg nog gömd om det är sökt av allmänheten sedan tidigare.

Han sa iofs att just denna unika plats är ej sökt tidigare.

En ”grotta” eller något som liknar ett gruvhål kanske som inte är så lätt att se med blotta ögat.
Ska bli intressant att se hur de fann platsen och vart det var någonstans
Citera
2022-11-02, 21:19
Medlem
Jag hörde på radion att polisen inte misstänker tjejerna för mordet. Är det därför de inte ändrat rubricering en av brottet?
Nu har de ju en kropp.
R. I. P lilla flicka ❤️❤️❤️
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag vet att området har sökts med alla sätt som finns

Och ändå så säger polisen att de inte sökt på just denna specifika plats innan.
Citera
Avslutad
Det var som fan. Hon är död alltså.

Varför mördades hon?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahiho
Men sanningen är att polisen aldrig hade avslöjat ifall hon pratat i förhör.. "kartläggning av rörelsemönster" kan mycket väl betyda att saker har avslöjats under förhör.

Nä, det är ingen ide för dom att vrida på det. Det framkommer ju ändå i fup sen. Dom har hittat kroppen genom kartläggning, exakt som han säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det reagerade jag med på.. det måste vara något speciellt på platsen? 🤔
Måste det. Jag får för mig att han skulle vilja säga "specifika platsen". Men hela talet var ju konstigt. Verkade som att han försökte frifräsa fram sitt tal. Och det gick som det gick.
Citera
2022-11-02, 21:20
Medlem
panzertaxs avatar
Finns det någon som vet EXAKT vilket område som berörs. Att man pratat i närheten av JJs fars gård osv och Förhultasjön har nämts, men finns det någon från Vetlandatrakten som kan peka ut exakt var polisen spärrade av vägen och vilken väg som avses på t.ex. google maps?

Frågan är varför det tog så lång tid ändå att "kartlägga hur MGM har rört sig" eller rättare sagt vad har NOA fått fram som Jönköpingspolisen inte insåg. Någon har ju uppenbarligen kläckt något som orsakade den riktade insatsen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det reagerade jag med på.. det måste vara något speciellt på platsen? 🤔

Det unika är att det är en plats inom ett område man inte sökt på tidigare. I området har man sökt tidigare, men inte på just den här platsen.

Inget mysterium den här gången heller.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Enligt SVT sökte Tove efter de häktade tjejerna på Nöjet.

Så tjejen som Tove letade efter kan ha varit JJ. Att Tove var ”orolig” kan helt enkelt vara ett sätt att beskriva att hon var upprörd, och inte orolig över någon (tjejen hon letade efter). Frågan isåfall är, varför var Tove upprörd och sökte upp JJ?

Tjejen som TT letade efter var en tjej som var med JJ och MH på JJs förfest innan de gick till Nöjet. Denna tjejen hade redan lämnat Nöjet när TT frågade bartendern om han hade sett henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkermann
Har du äntligen släppt Biltema nu då?
Polisen säger själv att dom varit förtegen om plats. Häktade bor nära Biltema ja så hon har troligen mördats nära Biltema och körts iväg till Nye efter att dom varit på McDonalds. Sedan kollade förmodligen telefon upp när dom var på väg hem. Vi pratar om olika platser dom befunnit sig på. Mordet nära Biltema ja och kroppen hittades i Nye.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in