Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Något jag noterat är att västerländska medier aldrig rapporterar om några förluster på Ukrainas sida ändå dör i genomsnitt 30 000+ per månad.
De få gångerna man rapporterar om förluster är när Ukrainas soldater gömt sig i dagis bakom små barn och liknande.
Ukraina själva sa att de hade runt 10K dödade soldater i Juni/Juli, kan tänka mig att det är kanske det dubbla nu med avseende på att de går på offensiven. Vad avser dödade ryska soldater så är det konfirmerade 73K, kan tänka mig att det ligger närmare 100K då ryssarna själva forslar undan en del, så 5:1 är nog inte helt otänkbart vad avser dödade. Den siffran kommer att öka markant för ryssen då de skickar in de nyrekryterade, det tar tid att lära sig att ducka när det börjar vissla till, man måste lära sig när man ska ducka och inte och duckar man inte så är man död = cargo 200. Det kommer inte att sluta väl för ryssen.

Nu lär väl rysstrollen hoppa på mig med hot om kärnvapen, men det kommer inte heller att sluta väl för ryssen, jag räknar max en vecka sedan är hela rysslands armé i Ukraina utplånad. Det var NATO:s svar på kärnvapen, inklusive hela svarta havsflottan, ja av det som är kvar då.