2022-11-02, 21:07
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så de var piloter. Eller tillhörde de Wagnergruppen som ligger förlagda utanför Bakhmut och övar på att anfalla utan landvinningar. Men oavsett tillhör de knappast de mobiliserade. Men ge inte upp. Försök med något annat för att påvisa deras stridserfarenhet. TV-spel kan kanske räknas?

Återigen visar du hur dåligt påläst du är:

Citat:
In 2015, Russia began air strikes in Syria to support Assad's struggling troops.

It helped pro-regime forces wrest back lost territory in a series of victories against rebels and jihadists involving deadly bombardments and massive destruction.

More than 63,000 Russian military personnel have deployed to Syria, Moscow says.

https://www.france24.com/en/live-news/20220228-russia-s-growing-ties-to-syria-amid-military-backing
Citera
2022-11-02, 21:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det där är bara smutskastning. Att länka till ukrainska telegramkanaler duger väl utmärkt som bevis för NATO-fanatikerna? Min källa är betydligt bättre.

Dina källor följer såklart Putlers narrativ vilket ryzztrollen måste pumpa ut för att undvika trilla ut ur ett fönster 😂
Citera
2022-11-02, 21:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Återigen visar du hur dåligt påläst du är:
Så man har tagit hem all personal från Syrien, avrustat dem och sedan mobiliserat dem. Möjligt kanske.
Men lite intressant. Det betyder att man även har militär och flyg uppbundet där, även om man tagit hem en del. Men de gick förmodligen direkt till frontlinjen och kan ha slutat att existera.
Citera
2022-11-02, 21:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag skulle gissa 5:1 kan vara upp till 10:1. Ryssens smo är verkligen speciell.

Var väl liknande siffror i Finska vinterkriget?
Citera
2022-11-02, 21:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
ca: 5.7 döda ryssar för varje död finne i vinterkriget.
Citera
2022-11-02, 21:19
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Du kan inte för ett enda ögonblick komma ur din egen confirmation bias? Det du ser i västerländska medier är sådant man vill visa av propagandaskäl. Att du inte kan höja dig över detta kastar djupa skuggor över din potential till intellektuell förmåga.

Ge mig ett bevis på att dina såkallade elitsoldater och yrkesarmén är skickliga. Deras artelleri, tanks o militärfordon är ju från typ 60 talet.
Hur kommer det sig att filmer tagna av mobilisrade ryssar visar hur dom ges fruktansvärt rostiga o gamla AK-47, eller inte vapen alls. Hur kommer de sig att filmer tagna av ryssarna själva visar att dom säger att dom blivit lurade, att dom inte får lön. OCH hur, min käre akademiker, kommer de sig att ”soldaterna” står o suger kuk i en ruin medans en drönare filmar dom, o sen släpper en granat?
Eller de kanske är skådespelare..?
Citera
2022-11-02, 21:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness

Det var det och ryssen var lika usel då som nu, det är ren slakt, putin borde ta hem sina trupper och skona det ryska folket från ytterligare lidande. Det är en sak att ge sig på ett svagt land med dålig moral och trupp, något helt annat att ge sig på ett land med hög självaktning och moral, vältränade soldater enligt NATO-standard som bara försvarar sig själv och sina nära och kära, släng in västerländskt toppmateriel så går ekvationen inte ihop!

Hakkaa päälle Ukraini poika (och flickor)!
Citera
2022-11-02, 21:31
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ukraina har ju bevisligen förlorat >20 % av sitt territorium till ryssen då dessa stridit med ena handen bakbunden i numerärt underläge. Nu kommer 300 000 nya mannar som sagt...

Förlåt... Men vad fan tror du att 300.000 extra gör för skillnad? Det finns för fan inte tillräckligt med vapen och material för dessa som är nu i Ukraina. Ska dom kasta sten och pinnar på ukrainska styrkorna och hoppas att dom slutar med sin framryckning?

Jösses människa, har redan sagt åt dig och ta din medicin, nu behöver du dubbla dosen, två nävar in i käften och svälj, det som stannar kvar är korrekt dosering.
Citera
2022-11-02, 21:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag har 790 stycken obesvarade citeringar just nu och att ödsla större energi på någon som skriver Ryssland med z, och kallar Putin för Putler är inte något jag gör. Vill du ha utförliga svar, så skriv seriösa inlägg. Kvalitet framför kvantitet.

Ja, ryzztroll framför riktiga kvalitetslögner 😂 Sen kan man knappast påstå att volymen av "kvalitetslögner" är särskilt låg heller 😂

Förväntar mig knappast några läsvärda svar av någon som bara upprepar Parkinson-Putlers narrativ.
Citera
2022-11-02, 21:40
Medlem
Reimers avatar
Uppdatering från Kenneth Gregg med lite dåliga nyheter, ryssarna avancerar på några ställen vid Kharkiv och Donbass-fronterna.

Citat:
Uppdateringen 02.11.2022 och den går nog i det hela i moll. Ryzzarna avanserar på några frontavsnitt som de absolut inte borde få göra. Det är inte frågan om stora landerövrande men iallafall för mycket. Idag har de avanserat mot Novovodiane och Makiivka i Kharkiv Oblast. Man har gått framåt 2,8 km på ett 11 km brett område. Man har satt in massa med lätta vapen men när en myrstack sätter sig i rörelse kommer man sig framåt fast förlusterna är stora. De blev stoppade utanför dessa samhällen pga att den stora massan desermerats och att man stötte på våra huvudförsvarslinjer.
Kring Bilohorivka är det inga förändringar.
I Donbass har ryzzen avanserat vid Opytne, söder om Bakhmut, inte mycket men ngr hundra meter. Även vid Marinka är man nu i utkanten av samhället. Däremot så har vi jagat bort orcerna från Pavlivka, nära Vuhledar, och fortsatte så i 3 km österut.
I Kherson Oblast fortsätter ryzzarna evakueringen av de tidigare zonerna som belagts med evakueringsorder. Vi fortsätter att pressa på längs med hela fronten och nu på kvällen har vi beskjutit en större rysk militärevakueringskonvoy ute på floden.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-11-02, 21:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Något jag noterat är att västerländska medier aldrig rapporterar om några förluster på Ukrainas sida ändå dör i genomsnitt 30 000+ per månad.

De få gångerna man rapporterar om förluster är när Ukrainas soldater gömt sig i dagis bakom små barn och liknande.

Ukraina själva sa att de hade runt 10K dödade soldater i Juni/Juli, kan tänka mig att det är kanske det dubbla nu med avseende på att de går på offensiven. Vad avser dödade ryska soldater så är det konfirmerade 73K, kan tänka mig att det ligger närmare 100K då ryssarna själva forslar undan en del, så 5:1 är nog inte helt otänkbart vad avser dödade. Den siffran kommer att öka markant för ryssen då de skickar in de nyrekryterade, det tar tid att lära sig att ducka när det börjar vissla till, man måste lära sig när man ska ducka och inte och duckar man inte så är man död = cargo 200. Det kommer inte att sluta väl för ryssen.
Nu lär väl rysstrollen hoppa på mig med hot om kärnvapen, men det kommer inte heller att sluta väl för ryssen, jag räknar max en vecka sedan är hela rysslands armé i Ukraina utplånad. Det var NATO:s svar på kärnvapen, inklusive hela svarta havsflottan, ja av det som är kvar då.
Citera
2022-11-02, 21:44
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppdatering från Kenneth Gregg med lite dåliga nyheter, ryssarna avancerar på några ställen vid Kharkiv och Donbass-fronterna.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

När Kenneth Gregg börjar tala om dåliga nyheter så vet man att läget är en absolut katastrof. Tack för detta inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in