Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Jag har aldrig sagt att det är rätt. Jag är extremt anti-krig. Vilket är varför jag alltid skriver att Zelensky borde förhandla med Putin.
På vilket sätt menar du att det skulle vara någon uppsida för Ukraina att
förhandla med Putin?
Om någon byter sig in i ditt hus, slår ihjäl din hund och våldtar ditt barn? Skulle du då känna
att en bra kompromiss för dig vore att förövaren får ett av rummen i din lägenhet?
Tänk till nu snälla du? Hade du tyckt att det var tummen-upp? Allvarligt? Har lite jävla sympati med de Ukrainare som blivit av
allt på grund av Putins olagliga angreppskrig.
Om någon hade gjort detsamma mot oss här i Sverige? Dödat tiotusentals människor. Barn och gamla. Dina kompisar och gamla vänner, och sedan stulit Skåne, Norrland eller någon annan del av landet.
Den plats där du kanske bor eller kommer ifrån? Gissar att du har en familj? Tänk var de bor? Tänkt nu vidare att din mamma, pappa eller syskon helt plötsligt i morgon tvingas att vara Ryssar? Ditt föräldrahem är förstört och du vet inte ens om de lever eller är döda?
Skulle du allvarligt tycka att ”ja men låt oss sätta oss ner och prata om det här” vore en bra lösning?
Om nej! Stöd för i helvete Ukraina istället istället för att försöka skapa opinion för att de ska acceptera de brott och elände som de utsatts för. Det är som att försöka övertala någon som blivit våldtagen eller rånad att inte ”göra någon grej av det”!