Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-02, 18:51
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har de inga egna reportrar på Riks nyhetskanal när de ingår i SDs bolag och värnar om altmedia?
Denice Westerberg hänvisar till Corren och högläser ur deras citat.

Skillnaden mellan altmedia och gammelmedia är väl just att de inte gör något journalistiskt arbete, utan tar och förvränger gammelmedias publikationer. Eller rent av hittar på något.
Citera
2022-11-02, 18:53
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Förslag för ny rubrik för tråden:
Vad är det för resurser som expo har som SDs valkommitté saknar?

Antagligen en IT-kunnig som kan slaffsa ihop en algoritm på några dagar. Inte rocket science precis.
Citera
2022-11-02, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Skillnaden mellan altmedia och gammelmedia är väl just att de inte gör något journalistiskt arbete, utan tar och förvränger gammelmedias publikationer. Eller rent av hittar på något.
Då är det ju svårt att försöka betona sitt eget nyhetsvärde och kalla källan för slaskmedia.

När de själva vaknar till idag är det ju redan gammelmedia per definition än breaking news.
Senast redigerad av develi 2022-11-02 kl. 18:58.
Citera
2022-11-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Duktigt att du fick med så många ord, men ingenting hindrar fakta.

Vill ha man ha blå politik finns dessutom ett gäng blåa partier att välja mellan, man behöver inte rösta på nazister.

Men vi är vi drygt 20 procent nazister i Sverige och givetvis röstar vi nazistiskt..
Citera
2022-11-02, 20:01
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanan2022
Och ingenting tog du emot, du bara avfärdade utan att stanna upp och tänka till.

Är du så fast i ditt hat-vakum att du inte vill ta till dig någon information?

Du är ett praktexempel på vad som har gått snett i landet, vi kan inte längre föra en dialog med varandra utan det bara kastas skit.

Det är ändå över var femte röstberättigad som har givit sveridemokrarerna sitt förtroende.

Även om vi må tycka olika politikt, vare sig det är vänster, höger eller center politik så kvarstår faktum,

Vi ska alla leva med varandra, och om vi ska göra det måste vi visa alla respekt och inte hata på i våra eco chambers och fortsätta polerarisera samhället.

Det är inte så jag skriker på grannen i trapphuset för denne spelar country bara för jag föredrar hiphop, vi lever alla i samma miljö och i samma land och måste först och främst respektera att vi tycker olika.

Sen ja, tjejen var ett klappmongo som alla andra som tycker nazism är något bra, för tycker man det har man läst för lite historia.
Varannan tysk röstade på NSDAP. Partiet upphörde inte att vara vad det var för det, och ditt svammel förändrar inget heller.
Citera
2022-11-02, 20:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Troligen den rätta viljan att rota igenom all j-a skit som skrivs på obskyra nätsajter. Troligen har Expo litet korsreferenser på användarnamn, kanske genom ip-adresser eller mejlkonton. Sedan har de hög motivation och när de hittar något så publicerar de vad de hittar.

Skulle jag vilja hitta folk som har "nasseblottor" i SD så skulle jag börja med att selektera nyvalda eller valbara/nyuppsatta SD-medlemmar och sedan spana på dem. Hittar man skit på folk kan flera saker hända, bland annat att man utpressas att skvallra på andra (skapar ännu mer skit) annars presenteras bara det som hittats, med numera känt resultat. (Helg Seger, RÄ och NMR-demonstranten är ju alldeles de svåra att hitta, heller.)

Att SD:s ledning inte kan gå fram på riktigt samma sätt som Expo är ju för att man då skapar en intern kultur som bygger på misstro, att ljuga så mycket som möjligt och att desperat dölja alla svagheter eller blottor. SD har inget annat val än att vara mycket tydliga med kraven på medlemmarna och sedan lita på dem, efter att alla frågor ställts och besvarats.

Det kan också vara så att komma upp sig i Sd är litet enklare än i de flesta andra partier. I så fall beror det på att fortfarande är en brist på vettigt fotfolk. Vanliga, justa människor känner kanske att det är alltför obekvämt att engagera sig politiskt i Sd - även om det är skillnad nu och för ett par år sedan.

Ett annat "problem" är väl att utan ansvarig utgivare får man inte upprätta några åsiktsregister där det framgår i vilka politiska kretsar folk rört sig. Vad som kvarstår då är väl att söka i öppna källor, exempelvis sociala medier, kontrollera förekomst i brottsmål och slutligen att gå på vad personen i fråga själv säger.

När någon väljer att kandidera för SD ska den för övrigt fylla i en "kandidatförsäkran" där den bland annat lovar att ta avstånd från extrema ideologier och när Rafaela undertecknade den kan hon knappast ha varit uppriktig, om hon nu inte kommit på att NMR är heltoppen först de senaste veckorna.
Citera
2022-11-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Det börjar bli som centern med pedofiler, fast med nazister i NMR.

Vilka pedofiler har avslöjats inom centern?
Citera
2022-11-02, 20:08
Medlem
Väldigt märklig artikel från Expo, ja inte att de avslöjar själva kandidaten. Men att börja yra om det är "förenligt" för partnern att vara tillsammans med denna. Det blir en synnerlig bisarr värld o människor ska behöva stå svars för vad andra gör. Man har ansvar för sig själv sina åsikter och handlingar, inte andras.
Och att människor inte ska kunna ha vänner och relationer med andra de inte delar 100 % värderingar med bli sjukt.
Vidare är det snurrigt att citera den förvirrade människa i artikeln som började svamla om Breivik som referens till nazism. Breivik var ju även om det var en tokig terrorist, uttalad anti-nazist och antifascist. Men det är klart är man okunnig samt att riktiga nassar ränner runt som yra höns i Oslo är det ju lätt hänt.
Citera
2022-11-02, 20:12
Medlem
Dziwnes avatar
Spelar ingen roll hur mycket jag sympatiserar med SDs invandringspolitik: de kommer aldrig få min röst. Det här är ett exempel på varför.

F ö, är den här Rafaela lika obeskrivligt äckelful som grisnyllet Ädel? Nassarna tycks dra till sig bottenskrapet av kvinns.
Citera
2022-11-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Går man med i ett demonstrationståg med NMR, så är man i alla fall i mina ögon en nazist.

Själv är jag dock mest nyfiken på om Amnesty kommer att stötta NMR för deras rätt att demonstrera och utöva civil olydnad, på samma vis som de gjorde med gruppen som blockerade motorvägen i Stockholm för en tid sedan.

Vad fan snackar du om? Fallenqvist har aldrig gått med i något NMR tåg. Sluta hitta på saker som aldrig har hänt.

Civil olydnad är bara okej när kommunister gör det så Amnesty kommer aldrig stötta NMR i detta, dubbelmoral är okej så länge rätt sida gör det.
Citera
2022-11-02, 20:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Spelar ingen roll hur mycket jag sympatiserar med SDs invandringspolitik: de kommer aldrig få min röst. Det här är ett exempel på varför.

F ö, är den här Rafaela lika obeskrivligt äckelful som grisnyllet Ädel? Nassarna tycks dra till sig bottenskrapet av kvinns.

Givetvis för att politiken spelar ingen roll för dig.

Du är en sådan fin-fin människa med fin-fina värderingar som ogärna vill beblanda sig med vanligt folk.
Citera
2022-11-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Varannan tysk röstade på NSDAP. Partiet upphörde inte att vara vad det var för det, och ditt svammel förändrar inget heller.

Skulle du må bättre om det startades ett helt nytt parti, Sverigedemokraterna 2.0, eller räcker det med att förändra partiet innefrån?

Partiet har dålig historia, men det är händelser som är äldre än vad jag är.

Ska vi i så fall aldrig lyssna på vänsterpartiet, för de hette vänsterpartiet kommunisterna så sent som på 90 talet?

Och sossarna som drev rasbiologiska institutet och tillät nazisterna att frakta krigsfångar och soldater över svensk mark, ska de få dras med det i oändlig tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in