Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-02, 20:30
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Givetvis för att politiken spelar ingen roll för dig.

Du är en sådan fin-fin människa med fin-fina värderingar som ogärna vill beblanda sig med vanligt folk.

Till skillnad från dig håller jag politiker/partier jag röstar på till en högre standard än för partier jag ogillar. Vi är bättre än Dem.

Således kommer jag aldrig rösta på en bunt genomkorrupta pappskallar och tillika säkerhetshot samt deras svans av idioter.
Citera
2022-11-02, 20:33
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Till skillnad från dig håller jag politiker/partier jag röstar på till en högre standard än för partier jag ogillar. Vi är bättre än Dem.

Således kommer jag aldrig rösta på en bunt genomkorrupta pappskallar och tillika säkerhetshot samt deras svans av idioter.

Haha! Man är bra dum i huvudet om man bara utgår från att 7-klövern inte är korrupta, eller inte är ett säkerhetshot, eller att de ens klarar av genomföra den politik de går till val på.

Patetisk är vad du är med ditt översitteri.
Citera
2022-11-02, 20:34
Medlem
SwizzerNöts avatar
Så mycket nazister i SD-leden. Synd man inte kan straffa partiet för att de samlar på nazister.

Det är ju en ny skandal varje dag, två idag om man räknar med hakkorsen på Radisson.

Ingen rök utan eld. Dom är fan nazister allihop i smyg, det är bara några som är dåliga nog att åka fast när dom praktiserar. Ut med packet!
Citera
2022-11-02, 20:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Förslag för ny rubrik för tråden:
Vad är det för resurser som expo har som SDs valkommitté saknar?
'Viljan att sniffa fram skit'.
SD har inte den viljan.
Citera
2022-11-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad fan snackar du om? Fallenqvist har aldrig gått med i något NMR tåg. Sluta hitta på saker som aldrig har hänt.

Civil olydnad är bara okej när kommunister gör det så Amnesty kommer aldrig stötta NMR i detta, dubbelmoral är okej så länge rätt sida gör det.

Men lilla vän, kommentaren om NMR gällde naturligvis Rafaela Håkansson, som tråden handlar om. Att Fallenqvist är nazist vet alla redan. Gör man sieg heil i TV och kallar Anne Frank för kåtheten själv så finns liksom inga tveksamheter längre, det borde man inte ens behöva påpeka.
Citera
2022-11-02, 21:12
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanan2022
Skulle du må bättre om det startades ett helt nytt parti, Sverigedemokraterna 2.0, eller räcker det med att förändra partiet innefrån?

Partiet har dålig historia, men det är händelser som är äldre än vad jag är.

Ska vi i så fall aldrig lyssna på vänsterpartiet, för de hette vänsterpartiet kommunisterna så sent som på 90 talet?

Och sossarna som drev rasbiologiska institutet och tillät nazisterna att frakta krigsfångar och soldater över svensk mark, ska de få dras med det i oändlig tid?
Vadå förändra? Att man slutat heila och bära uniform offentligt är inte detsamma som att förändra partiets politik. Om man på riktigt inte är nazist eller fascist så går man aldrig med i partiet, svårare än så är det inte.
Citera
2022-11-02, 22:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
SD har inte den viljan.
Beror kanhända på att de inte anser sig behöva lägga energi på det då andra sniffar så ivrigt och intensivt.
Citera
2022-11-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Vadå förändra? Att man slutat heila och bära uniform offentligt är inte detsamma som att förändra partiets politik. Om man på riktigt inte är nazist eller fascist så går man aldrig med i partiet, svårare än så är det inte.

Har du hört talas om Theseusskeppet?

"Skeppet med vilket Theseus och Atens ungdomar återkom från Kreta hade trettio åror och bevarades av atenarna till och med Demetrius Phalereus tid, eftersom man tog bort de gamla, ruttnande brädorna och ersatte dem med nya, starkare brädor. Skeppet blev ett verkligt exempel bland filosofer på den logiska frågan om ting som växer: vissa menade att det var samma skepp; vissa ansåg att det inte var det."

Sverigedemokraterna 2022 är inte samma parti som 1988 då de fick 0.02% i riksdagsvalet, ty dess medlemmar har bytts ut och partiet har vuxit och har idag över 20% i riksdagsvalet och över 30 000 aktiva medlemmar.

Vi pratar alltså om en resa på över 30 år!

Det är medlemmarna som gör partiet och dess värdegrund, inte tvärtom.

Eller anser du att man blir per automatik ett arlse i trafiken dagen då man köper en BMW?

Eller att man börjar limma fast sig på motorvägen dagen då man står upp för klimatet?
Citera
2022-11-02, 22:11
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Har du hört talas om Theseusskeppet?

"Skeppet med vilket Theseus och Atens ungdomar återkom från Kreta hade trettio åror och bevarades av atenarna till och med Demetrius Phalereus tid, eftersom man tog bort de gamla, ruttnande brädorna och ersatte dem med nya, starkare brädor. Skeppet blev ett verkligt exempel bland filosofer på den logiska frågan om ting som växer: vissa menade att det var samma skepp; vissa ansåg att det inte var det."

Sverigedemokraterna 2022 är inte samma parti som 1988 då de fick 0.02% i riksdagsvalet, ty dess medlemmar har bytts ut och partiet har vuxit och har idag över 20% i riksdagsvalet och över 30 000 aktiva medlemmar.

Vi pratar alltså om en resa på över 30 år!

Det är medlemmarna som gör partiet och dess värdegrund, inte tvärtom.

Eller anser du att man blir per automatik ett arlse i trafiken dagen då man köper en BMW?

Eller att man börjar limma fast sig på motorvägen dagen då man står upp för klimatet?
Har du hört talas om den trojanska hästen? 🙄

SD lurar ingen. Nazister i kostym är fortfarande nazister.
Citera
2022-11-02, 22:24
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
SD har inte den viljan.

Kul förslag; men det tror jag alltså att dom har.
Citera
2022-11-02, 22:27
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Märkligt, ingen av de jag känner som röstade är sd är rasister vet flera invandrare som röstade på SD.

Du vet, kärnkraft, hårdare tag mot kriminaliteten, bättre integration, minskade drivmedelpriser.

Hela ditt tankesätt är oroväckande likt det kommunisterna hade under sovjet där polisens intervju teknik för att hitta dem som ska till koncentrationsläger i gulag var följande :

"ställ inte frågor rörande vilka de är eller vad de står för, fråga endast vilken klass de tillhör, och efter det skall de dömas."

Du dömer ut en människa efter vilken lapp de lägger i en låda var fjärde år.

Du är inte ett dugg intresserad av att lära känna människor eller något som kräver vidare tankeprocess, det enda du vill är att snabbt kategorisera en människa efter parti tillhörighet och då dömma ut denne som en rasist / nazist / klimat förnekar / anti vaxx / anti jämlikhet / fascist.

Etc.

En annan anledning till varför du väljer att göra detta tror jag är för att du vill sätta dig själv på en piedestal, för du minsan är raka motsatsen till Sdare, du är en god fin människa, helt utan fördomar och felaktigheter.

Det hela är bara så löjligt tröttsamt och rent ut sagt ett patetiskt försök att ytterligare försöka polersrisera människor och samhället.

Har Sverige plötsligt blivit mer rasistiskt de senaste 20 åren, eller har folk bara ledsnat nå otroligt på sossarna på vänster politiken och vill återgå till en mer blå politik?

Ligger ju mycket i detta tror jag. Expo får gärna fortsätta ty även om jag aldrig röstat något annat än SD är det bra att expo hjälper SD att göra sig av med ljugande tramsmänniskor.
Citera
2022-11-02, 22:29
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Antagligen en IT-kunnig som kan slaffsa ihop en algoritm på några dagar. Inte rocket science precis.

Kan ligga något i detta. Finns la it gubbar allierade med SD också visserligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in