2022-11-02, 19:57
Medlem
De har sökt där tidigare, har dom missat henne eller har någon flyttat dit henne…?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror att du hamnar mer rätt om du byter ut Psykos mot Psykopat.

Jag menade mer att hon kanske hade en psykos just då , jag kunde köpa de som personen kommenterade , och sa emot att man inte utför något sådant för att man är bipolär . Psykopat tror jag inte på, däremot sociopat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Jag fick för mig att jag läst mycket tidigare i tråden att JJ`s pappa hyr huset av gårdens ägare? Var kan man se ägaruppgifter till fastigheter?

Lantmäteriet, först leta upp fastighetsbeteckningen på Min Karta och sedan använda e-tjänsten där man söker vem som äger fastigheten.

Men minns jag inte helt bort i tok så stod verkligen JJs pappa som ägare när jag kollade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Pappan. Som jag sagt: pappan och/ brodern med tanke på området.

Om kroppen har förflyttats så tippar jag igen på att pappan är inblandad.. Undrar om polis kan se hur länge en kropp legat på platsen?
Citera
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Håller med! Likaså har de pratat med anhöriga, bara det är ett tecken för polisen lämnar inte ut information om de inte är någorlunda säkra.

De har underrättat anhöriga om att en kropp hittats; inte om att Tove hittats. Svårt med läsförståelsen?

Citat:
Kroppen är ännu inte identifierad. Vi har underrättat anhöriga om att vi gjort ett fynd, säger Johnny Gustafsson, presstalesperson på polisen.
Citera
2022-11-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hon kanske var godtrogen och ville alla väl. Trodde att de kunde prata om det. Det blev hennes stora misstag...

Ja de verkade ju ha bråkat utanför nöjet sen promenad hem dit ..

Jag tror inte hon levde länge i lgh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Även om det skulle uppstått en olycka, t.ex som att dom börja tjafsa och en rätt harmlös knuff slutade med att hon ramlade och slog i huvudet och dog kan jag förstå att man kanske får panik och inte tänker rationellt och vill gömma kroppen.

MEN att någon utomstående ska gå med på det som inte ens är på platsen. Då ska det isåfall vara överlagt men inte i scenariot över lär den på andra sidan kunna tänka lite rationellt och se svårigheten i det hela.

Exakt, det är ju skitkonstigt rent utsagt.

Att någon dödar någon — det händer.

Att någon vill gömma kroppen av någon de dödat — det händer.

Men i detta fall, att någon annan skulle försöka hjälpa till och inte fatta att det är extremt mycket bättre att ta konsekvenserna av ett fyllebråk än att försöka komma undan med att döda någon och dumpa en kropp? Då börjar det bli grumligt.

Och därtill har vi omständigheten att inblandade lyckas hålla tyst i två hela veckor i häktet. Kanske tror man att man aldrig skulle misstänkas som tjej, att polisen skulle misstänka pojkvän eller någon våldtäktsman — men den illusionen måste ju försvinna direkt efter första förhöret när det börjas radas upp extremt många graverande omständigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Jag har läst många bedrövligt dåliga trådar på Flashback i mina dagar men jag undrar om inte den här tar priset. Absolut noll och intet av värde men däremot en konstant pladder som hämtat från fikastunden på ett dagcenter. Allt från att kroppen ska ha grävts upp och grävts ner på ett annat ställe till övernaturliga infall som via Flashback har lett polisen fram till kroppen.

Kan det vara så att människor från Vetlanda med omnejd på ett generellt plan är mer svagbegåvade än befolkningen i övrigt eller finns det andra teorier?
Vad kan man säga men folk har varit engagerade
Citera
Medlem
Är det någon som känner JJ och kan beskriva hennes personlighet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har kroppen blivit flyttad?

"Polisen hade redan sökt i Vetlandaområdet där kroppen hittades"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda

En tredje GM är ju knappast osannolikt men jag tolkar det som att man har varit i närheten men inte där.
"Polisen har tidigare varit i skogsområdet där den döda personen nu hittats.
En gård, ett par kilometer från fyndplatsen, har tidigare genomsökts."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är JJ pappas gård ett par km från fyndplatsen? Nån med koll på Vetlanda som vet?

Känner de som äger gården där hon hittats. Fruktansvärt! Är bara några kilometer från JJ:s pappa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Vet inte om du är ironisk med att något så banalt som hårfärg kan ligga till grund för mord-motiv.

Svartsjuka har ju nämnts som ett möjligt motiv tidigare i tråden. Då kan Toves utseende visst det ha stuckit dessa två MGM i ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in