2022-11-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Det kan absolut vara så, jag har tänkt länge i dom banorna.. det kan bli endast att dom gömt kroppen.

Precis.. har den känslan
Citera
Medlem
Bawlsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Vi kanske åtminstone kan få bekräftat vart exakt den har hittats.

Det borde vara förundersökningssekretess på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om det är vid den sjön jag skrev och undrade om för t dagar sen tar jag åt mig lite av äran! Kanske nån läste och begav sig dit och leta. Var ju privat väg ner..
Får rysningar!!!
Jag känner nämligen inte till Vetlanda mycket men har varit omkring där för längesen och denna tanke med sjön kom som en blixt från klar himmel!
Börjar tro på övernaturligt nu.
Vi hittade dig T!❤️

Tokfan, du behöver prata med en psykolog istället för att tro att du gör skillnad på Internet. En av de häktade har brutit ihop och berättat, så enkelt är det.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Det som förbryllar mig så mycket är:
(a) Dödsorsaken är fullt rimlig
(b) Reaktionen är fullt rimlig
(c) Att 1-2 andra personer ska ställa upp på att försöka dölja det — låter oerhört ointelligent. Väldigt stor risk att åka dit, varvid man just gjort en dålig situation extremt dålig
(d) Att de sedan skulle lyckas dumpa kroppen och dölja alla spår, och klara förhör, under en period om två veckor — trots att de uppenbart är extremt lågintelligenta — timmar också illa
(e) Kom ihåg att även om de hade lyckats få kroppen att försvinna för evigt eller i vart fall aldrig bindas till ett brott — skulle de naturligtvis alltid få leva med misstankar riktade mot sig mot bakgrund av alla kontakter med offret.

Även om det skulle uppstått en olycka, t.ex som att dom börja tjafsa och en rätt harmlös knuff slutade med att hon ramlade och slog i huvudet och dog kan jag förstå att man kanske får panik och inte tänker rationellt och vill gömma kroppen.

MEN att någon utomstående ska gå med på det som inte ens är på platsen. Då ska det isåfall vara överlagt men inte i scenariot över lär den på andra sidan kunna tänka lite rationellt och se svårigheten i det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Kroppen kan ha flyttats de vet vi inte...

Ja, isåfall av någon som vill att den ska hittas känns det ju som isåfall
För har kroppen legat ”sämre till” sökmässigt så känns det ju oxå konstigt att flytta den till en plats som det söks på så frekvent
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Grepen har hela tiden varit väldigt viktig i min egen tankebana, för att efter att ha mördat sin vä, så säljer man inte helt nonchalant en grep utan anledning det passar inte in, det måste a funntis en anledning, och vad jag själv trodde, var det för att få ett alibi till ha varit på pappas gård. Dåligt alibi, för att få allt att verka som vanligt. Om pappan är inblandad eller inte, det återstår att se.

Pappan lär inte vara inblandad. Då hade han nog flyttat kroppen längre bort under dessa veckor, än att ha den liggandes nära sin egen gård. Sen ni som skriver att de borde blivit upptäckta när de bar ut kroppen- Vetlanda är STENDÖTT på nätterna, så det är inte konstigt att inget upptäcktes.
Citera
Medlem
De har säkert bara småtjafsat med varann på ute på krogen, så som stojiga tjejsällskap brukar hålla på när de är ute och har fått lite för mycket att dricka.

Sen har T. på fyllan lockats hem till de andra på efterfest för att prova "knark". Men som ovan användare så råkar T. sedan överdosera och de andra får panik och försöker röja spåren.
Citera
2022-11-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Men snälla nån, tror du att de hade kallat till pressträff om det var någon annan än Tove?
NEJ, det hade man så klart inte.

Jämför fallet med Lisa Holm. Man kallade till pressträff när hon hittades.

Vad vet du om vad pressträffen handlar om ? Jämförelser är väl inte detsamma som sanningen?

Tänk på familjen som kanske ännu inte vet med bestämdhet om det är Tova eller inte.

Många kvinnor försvinner och kan hittas precis var som helst i naturen bragda om livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Expressen skriver oxå att markägaren, på vars mark det har varit avspärrningar flera gånger sen Tove anmäldes försvunnen, känner att det är fruktansvärt att en avliden hittats på dennes marker

Det måste vara tydligt att detta område varit högintressant hela tiden och kan kännas märkligt att det tog så lång tid att hitta den avlidne, kan jag tycka

Har du sett hur mycket skog det är?

Som helhet gick det ganska snabbt.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad menar du? Någon av de häktades pappa? Varför skulle någon av dessa utvisas?

Jag läste i tråden att det gällde ngn av de mgm pappa. Kan ha varit svammel som inte är så ovanligt här.
Citera
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Trist hela alltet. Man hade ju hoppas på att T skulle återfinnas vid liv, även om det var dåliga odds på det efter den här tiden som hon varit försvunnen. Må hon vila i frid.

Vi får reflektera och på något vis ge reflektioner efter presskonferensen och sedan se vad som ges i info framöver och vad som sedan framkommer i rättegången.

Min första ändå personliga reflektion är att det är helt bisarrt ändå att tänka på att även om den där grepen som J lade ut till försäljning på Facebook å sin fars vägnar kanske inte användes för att gräva ner T:s kropp (eftersom det låter som att kroppen är funnen i vatten), så var den på något vis ändå relevant för fallet. Den visar ju på att hon sannolikt varit där ute hos pappan och man får ju nu så här i efterhand inse att J måste ha tagit bilden på den i samband med hela händelsen där. Helt bisarrt på något vis.

Om pappan varit medveten om att T:s kropp legat där ute nära honom hela tiden återstår ju att se, men faktum är ju i så fall att både han och M måste vara bra mycket känslokallare än vad man trott i så fall. M har alltså varit i lghn med en förmodligen död T och pappan har sovit i sitt hus med en gömd/dumpad T i ett vatten vid gården?

Jag vet inte hur ni skulle reagera men jag skulle inte klara av att sova om jag visste att det låg ett lik bakom gården... Skulle må fruktansvärt dåligt. Särskilt om det vore min egna dotter som mördat offret. Helt ofattbart hela den här händelsen.

Är det nu så att pappan inte alls varit involverad på något vis så är det ändå en fruktansvärd upplevelse för honom och alla runtom. Vi får hoppas att de som är oskyldiga i någon form runtomkring även GM får den hjälp och stöd de behöver. Mina tankar går till alla drabbade.

Till sist så vill jag också reflektera över det här med psykisk ohälsa. Det är ett stort problem i dagens samhälle och något som bör tas på allvar. Samhället behöver bli bättre på att snappa upp signaler på individer som inte mår bra eller som har kriminella tendenser åt något håll. I det här fallet kan man ju någonstans inse att J i så fall har varit en eskalerande person som gått från brott till än grövre. Där har man ju uppenbarligen någonstans missat att snappa upp hennes problematiska natur. I framtiden när man kan analysera så kommer man ju konstatera att om det var J som skrev "bitch" på en bil (som någon här i tråden frågade om vid tidigare skede) och J som sedan faktiskt försökte begå en mordbrand mot exet och som viftade med "vapenlika" saker vid hotellet och tog springnota med M och två killar samt nu har bragt T om livet så är det en eskalerande cykel som bara blivit värre och värre för henne. Och det slutade alltså på värsta möjliga vis. Det är tragiskt, för alla parter. Det är något som även myndigheterna behöver ta lärdom av. Och vi alla.

Tycker också alla här i tråden förtjänar en eloge för att man velat bidra och hjälpa till. Ni är grymma!

Blir intressant att se vad som nu framkommer på presskonferensen och sedan i framtida rättegång.

Bra skrivet! Du sätter verkligen ord på allting. Det är verkligen så oerhört tragiskt från början till slut för alla inblandade.. Ett liv släckt alldeles för tidigt. Och två unga tjejer som totalt förstört sina egna liv.. och sedan alla anhöriga runt omkring som livet aldrig kommer bli detsamma för. En hel stad som kommer vara påverkad under lång tid framöver. Så otroligt onödigt alltihop.

Vila i frid Tove!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Läste någonstans att markägaren sagt att hon hittats i ett vattendrag.

Markägaren har sagt att han fick sms från dottern som sa att kroppen hittats "vid ett vattendrag i Nye", men det är väl inget som tyder på att dottern verkligen visste exakt var det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in