2022-11-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
Ytterst tveksamt. Hon skulle ha behövt vara psykotisk eller liknande för det, inte bara narcissist.

Utredningarna är ju på gång. Men jag skulle tro att man kommer fram till det.

Försök till mordbrand (ej dömd) kan isf ha varit första utfallet…
Citera
2022-11-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Blir väl minst 18 års fängelse eller livstid. Hemskt i alla fall.
Även att livstid är livstid i Sverige så har du efter 2/3 av ditt straff rätten att ansöka om tidsbestämt straff. Vem som avgör vad livstid är vet jag inte. Men titta bara på sturekompaniets mördare. Vad satt han. 26 år? Så säg att dom är 46 när dom kommer ut. Du kan fortfarande hinna med en del på dom åren du har till graven efter 46…….
Citera
2022-11-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Eftersom de släppte på restriktionerna vid häktningen redan 09.00 så bör ju någon pratat på morgonen?

Vi får nog mer info om det ikväll eventuellt
Citera
Medlem
hassanmebyssans avatar
JJ säger till MH att fixa ner TT till Nöjet. JJ är full och har sneat på något. Nu jävlar ska TT få se.

TT kommer ned till Nöjet, letar efter MH, men hittar henne inte. Till slut ser hon henne med JJ och det blir tjafs. De drar till JJ:s lägenhet där JJ dödar TT.

JJ är enligt uppgifter manipulativ, MH efter vad som framkommit ganska svagbegåvad (lättövertalad)

Tror starkt på att JJ dödat TT och att MH inte alls var lika delaktig. Dock bör båda dömas för mord.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
I närheten av pappans gård så är han säkert involverad.
Är det ingen som tänker på hur JJ skriver i annonsen av potatisgrepen.

Säljer grepen åt min pappa )
Det säger väl en hel del.

JJ kommer få 15 år minst och MH kanske hälften eftersom hon är yngre.
Jag hoppas de ruttnar i fängelset och att man ska få strängare straff när man inte erkänner sina handlingar direkt och dessutom kostar samhället enorma resurser.
Tror att ungdomsrabatten är borttagen, du döms i dag lika hårt vid 18 som 21 år.
De riskerar bägge livstid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan

Säljer grepen åt min pappa )
Det säger väl en hel del.

För min del så säger det enbart att grepen finns hos hennes pappa, och inte hos JJ. Efter 2,5 veckas tjat om grepen så förstår jag fortfarande inte varför den nödvändigtvis måste ha varit inblandad bara för att den var till salu. Än mindre hur den skulle vara inblandad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Jag har hela tiden tyckt att att inläggen om grepen bara varit löjeväckande eftersom knappast ens den värsta av psykopater skulle sälja något som använts vid ett mord. Men om en person har tagit livet av någon på natten och sedan lagt ut en vara till försäljning nästa dag så övergår det mitt förstånd. Det lär tyda på någon slags störning.

Det kanske är så enkelt att hon hade lovat sin pappa att lägga ut grepen åt honom och glömt bort det. Sedan hör han av sig och påminner henne på söndagen. Om pappan inte är inblandad så är det kanske inte direkt läge att säga "Jag pallar inte idag, på grund av att jag var uppe hela natten och grävde ner ett lik" utan då håller man kanske bara masken och gör det.
Citera
2022-11-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69donpapa
Någon med lite inside information om vad pappan hittar på nu? Sitter han och skakar tänder i köksfönstret? Roligt liv han har framför sig.
Anhöriga till JJ och MH mår nog inte så jävla bra!!!!! Det är ju en sorg för dem med fattar ni inte det?
Det är inte anhörigas fel? Och de lider nog tillräckligt dem också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ok, fair enough. Men hur många fall känner du till där polisen kallar till presskonferens samma dag man hittar en avliden person om det gäller en annan person än den man har eftersökt?

Låt oss säga att det är någon helt annan, det finns inte en chans i världen att polisen i så fall både skulle klarlägga identitet på den personen, dödsorsak, och dessutom hinna kalla till presskonferens samma dag. Att man gör det i det här fallet tyder på att man är övertygade om att man har funnit T.

Instämmer! Klart att det är T som är hittad varför skulle annars Lindell , finndahl samt rullman vara med alla dessa är ju involverade i just detta fallet
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Jag har hela tiden tyckt att att inläggen om grepen bara varit löjeväckande eftersom knappast ens den värsta av psykopater skulle sälja något som använts vid ett mord. Men om en person har tagit livet av någon på natten och sedan lagt ut en vara till försäljning nästa dag så övergår det mitt förstånd. Det lär tyda på någon slags störning.
Grepen behöver inte ha använts vid mord. Vet inte hur många gånger jag har skrivit detta nu, men det är antagligen ett alibi. Ett alibi till varfö jj var på pappas gård på söndag morgon.
Citera
2022-11-02, 18:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Precis hoppat in här, vad heter tjejerna?
Se sammanfattningen på sidan 1.
Citera
2022-11-02, 18:20
Moderator
blomvattnares avatar
Upprepningar raderas kontinuerligt.

Det är redan känt att en död person har hittats, och att polisen håller pressträff klockan 21 ikväll.
Det behöver inte postas gång på gång på gång.

Innan postning: kika tillbaka lite i tråden, tack.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in