2022-11-02, 18:13
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det ska finnas, och jag letade men kunde inte hitta. Är nämligen ganska säker på att det jag såg tidigare var en högaffel och inget annat.

Edit: Här var den visst: https://imgur.com/pBwpGUd

Och jag hade fel, det var inte en högaffel.

Jag har hela tiden tyckt att att inläggen om grepen bara varit löjeväckande eftersom knappast ens den värsta av psykopater skulle sälja något som använts vid ett mord. Men om en person har tagit livet av någon på natten och sedan lagt ut en vara till försäljning nästa dag så övergår det mitt förstånd. Det lär tyda på någon slags störning.
Citera
2022-11-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Minst 18 år??? Vi snackar om fucking svenskt rättsväsende nu. Blir max 3 års fängelse

Nej, det blir det inte. Det blir förmodligen i praktiken runt 10-12 år för åtminstone en av dem (sannolikt J vad det verkar). Skulle tippa på att hon kommer att dömas till 16-18 år (hon kommer inte att få livstid skulle jag tro, möjligen får hon det i tingsrätten och sedan tidsbestämt efter överklagan och prövning i hovrätten), och sedan kommer hon att sitta av runt 2/3 av straffet. Detta gäller om man kan påvisa att det är ett mord. Lägre skala för dråp. Utgår från att vi kan utesluta vållande till annans död i det här fallet.

Om du kan hitta ett enda fall där en morddömd endast suttit 3 år i fängelse så kan du få en tusenlapp. Och nej, vi räknar inte de som fått sitta inne på psykiatrisk vård i den kategorin.

När det gäller M så är det frågan om i vilken mån hon har bidragit till brottet. Om hon har varit aktiv del i att ta livet av T eller hur händelseförloppet har sett ut.
Citera
2022-11-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Dödsorsak lär kunna fastställas som du säger men vem av GM som gjort vad kan bli lite svårare.
Båda lär ju börja skylla allt på den andra

En gissning är att det finns skador på tungbenet och blåmärken på och kring halsen.
Citera
2022-11-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja det var tur. de kommer få det jobbigt minst sagt

Det är väl de mest logiska? för mycket som talar för detta

Berätta vad som talar för det?

Vi vet ju INGENTING om vad som sagts där inne.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Det kommer JJ aldrig ta. Skulle vilja se hennes reaktion när hon hör att Tove är hittad

Jag med! Priceless. Får se om hon fortsätter förneka trots en kropp nu, och snart DNA-bevis samt dödsorsak.
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Man undrar vilka droger som imundigats v JJ, samt motivet och plats som MH kanske berättat om!
Citera
Medlem
Någon med lite inside information om vad pappan hittar på nu? Sitter han och skakar tänder i köksfönstret? Roligt liv han har framför sig.
Citera
Medlem
Eftersom de släppte på restriktionerna vid häktningen redan 09.00 så bör ju någon pratat på morgonen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Jag agerar inte utifrån obekräftade uppgifter. Gör man det innebär det inte att "tänka till" utan att fantisera fritt. Jag är inget psykfall, så jag får inte abstinens av att vänta till kl. 21.

Ok, fair enough. Men hur många fall känner du till där polisen kallar till presskonferens samma dag man hittar en avliden person om det gäller en annan person än den man har eftersökt?

Låt oss säga att det är någon helt annan, det finns inte en chans i världen att polisen i så fall både skulle klarlägga identitet på den personen, dödsorsak, och dessutom hinna kalla till presskonferens samma dag. Att man gör det i det här fallet tyder på att man är övertygade om att man har funnit T.
Citera
2022-11-02, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nej, det är klart det gör man ju inte. Men man kan ändå fråga sig vad de tänkte då de tog livet av T. Hade de inga funderingar på sina fortsatta liv? Trodde de att de skulle klara sig helskinnade ifrån vad de hade gjort?

Jadu, vad rör sig i huvudet på en mördare? Inte den blekaste faktiskt, kan inte ens föreställa mig tankegångarna.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
I närheten av pappans gård så är han säkert involverad.
Är det ingen som tänker på hur JJ skriver i annonsen av potatisgrepen.

Säljer grepen åt min pappa )
Det säger väl en hel del.

JJ kommer få 15 år minst och MH kanske hälften eftersom hon är yngre.
Jag hoppas de ruttnar i fängelset och att man ska få strängare straff när man inte erkänner sina handlingar direkt och dessutom kostar samhället enorma resurser.

Alltså, han behöver ju faktiskt inte vara inblandad bara för att kroppen ligger i närheten av hans gård.

JJ har extremt bra kännedom om området kring gården.

Hoppas att FUP kommer göras tillgänglig så småningom så att man eventuellt kan få lite klarhet i alla frågetecken.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Jag har hela tiden tyckt att att inläggen om grepen bara varit löjeväckande eftersom knappast ens den värsta av psykopater skulle sälja något som använts vid ett mord.
Antagligen så handlar det bara om att pappan ville sälja lite saker, och JJ hade lovat att hjälpa till med bild osv.

Men jag är småsäker på att jag sett en bild på en högaffel i tråden, någon påstod att det var blodspår på den.

För övrigt är inte potatisgrepar vassa, det skulle bara förstöra potatisen :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in