2022-11-02, 17:59
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nmmng
Får inte riktigt ihop tajmingen gällande omhäktning och att någon av mgm plötsligt skulle börja snacka...Kan polisen möjligen fått tillgång till likhund och gjort ett omtag i det område som tidigare känts mest sannolikt?

Möjligen. Dock så har ju polisen sökt av området kring JJs fars gård åtminstone mer än en gång.

Omhäktningen kan ju annars vara ett bevis på att MH faktiskt har gjort någon form av erkännande innan omhäktningen, och polisen har sedan letat i det området som MH har angivit och funnit kroppen.
Citera
2022-11-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Håller helt med. Tagit lite mer avstånd från tråden just pga sådant här. Folk blir helt rabiata, tror att man ska snoka och fråga folk om saker helt utan respekt och skam i kroppen bara för att stilla deras begär.
Folk beter sig ärligt talat som rövhål, tappat allt sug till att fortsätta bidra med sådant jag får veta i här, när man antingen får sådana kommentarer eller att man ljuger.
Då kan dem fan försöka hitta infon själva istället, otacksamma idioter.

Wattweke och BlueGypsy, ni ska inte ta åt er av något. Ni har förgyllt den här tråden med insikter och goda resonemang. Ni har båda varit trevliga och fört er med god ton. Skit i vad nu än någon annan nöt må tycka. Fortsätt att vara... Ni.
Citera
2022-11-02, 18:00
Medlem
Stina-Linas avatar
På Efter fem har de just visat en kort nyhetsinslag från närheten till fyndplatsen öster om Vetlanda i skogsområde
Citera
2022-11-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Förhoppningsvis får de inga fortsatta liv utanför sluten anstalt.

Blir väl minst 18 års fängelse eller livstid. Hemskt i alla fall.
Citera
2022-11-02, 18:01
Medlem
Jag tror hon levde när grannen ringde på efter att han hört dunsarna, när han ringde på så ska det ha bankats 10-15ggr i väggen. Det var hennes rop på hjälp. Tragiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men hur ser kroppen ut om polisen fortfarande inte är 100% säker på att det är Tove?
Det räcker inte att polisen kan se att det är hon utifrån jämförelser med t.ex. foton.. Identiteten måste fastställas officiellt, t.ex genom att en nära anhörig identifierar kroppen, tänder matchas mot röntgenbilder från journal, dna matchning etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Skulle det eventuellt kunna vara vid den ensliga vändplanen strax väster om sjön?

Såg den med .. kan inte säga exakt vart ännu. Eller om jag är fel 😑
Citera
2022-11-02, 18:02
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Bilden på MH Instagram så står hon och JJ i nåt skogsparti och posar. Kan det vara där de gömde stackars TT. 🙏
Citera
2022-11-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Blir en liten motgång för JJ att läsa nyheterna imorgon.

Hon blir sannolikt dömd för rättspsykiatrisk vård.

Jag hoppas hon fått sin TV så hon kan se nyheterna och lyssna på pressträffen
Citera
2022-11-02, 18:03
Medlem
Linxieloos avatar
Jag undrar vad MH:s försvarare tycker är så märkligt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jlQgBq/kropp-hittad-i-vetlanda Ur artikeln:
Citat:
...Den andra kvinnans försvarare vill inte ge någon kommentar.

– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annan, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet.
Nu vet jag att foliehatten är på och jag vet att andra har varit inne på det men kan polisen ha vetat var kroppen är men ha väntat med att gå ut med det till efter häktningsförhandlingarna? Häktade är de ju oavsett om det är för mord eller människorov men nu kan de studera reaktionerna kring mediabevakningen. Nånstans i mitten på förra veckan ändrades fokus när det pratades om sökningar från att hitta Tove till att leta efter telefon och andra tillhörigheter. Tror att det var ungefär samtidigt som det stod förra gången om en sökinsats i Nye.
Men kan polisen ifall göra så att eller måste de gå ut med att de vet var kroppen finns?
Citera
2022-11-02, 18:03
Medlem
Det var den sjön jag frågade om för några dagar sen! Nära pappans gård fast privat väg dit..kanske finns fler vägar dit? Nån skrev namnet
Citera
2022-11-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tror hellre att det är så att MH ser upp till JJ hon verkar vara den som har pondus och kan splittra kompisgäng och tar avstånd från den som säger emot henne.

Har läst här att MH är snäll tjej. När jag kollar bilder på henne verkar hon vara identitetssökande och psykiskt skör.

Jag tror hon helt enkelt ställer upp för sina kompisar och JJ säger ingen emot allra minst en som MH.

Jävligt iskallt av JJ att åka och jobba på måndagen. Undrar om MH gick till skolan eller jobbet den dagen. Någon måste väl sitta på information gällande det?
Att åka till jobbet på måndagen var nog inga problem för JJ. Kunde hon gå ut i trapphuset minuter efter att Tove gjort sina sprattlande försök att överleva för att helt hålla masken när hon möter grannen och åka med honom till donken så förstår man att detta är en sjuk människa. Satt MH kvar därinne ihop med liket hopkrupen skakande och gråtande? Eller är det två psykopater det handlar om? Ska bli intressant att läsa fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in