2022-11-02, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Och sedan också att venninorna får sina fortsatta liv förstörda på köpet då det gäller arbete mm. Inget roligt CV att ha med sig i bagaget.

Vem fan bryr sig, hyser ingen som helst sympati med GM!
Citera
2022-11-02, 17:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svartsjuka?

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
+1
Svartsjuka?
hot om att avslöja något om knark?
T kan ha börjat med en bitchslap lr liknande

Det kan ha handlat om svartsjuka?

Den som i s f var svartsjuk på TT bör ha varit JJ. Detta är ett helt unikt svenskt fall där två kvinnor har blivit häktade för människorov (hittills) av en tredje ung kvinna. Har troligtvis aldrig skett tidigare i Sverige. Känner till ett fall där två kvinnor mördade en gammal man men det här fallet är något helt annat,

Ingen av de misstänkta är tonåringar utan unga kvinnor. JJ fyller väl 20 år om några dagar och den andra är fyllda 18 år.
Citera
2022-11-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Polisen har sagt till P4 att de inte är 100% men att det är nära till hands att det är Tove. De ska ha en färdig identifiering innan pressträffen så är ju extremt troligt att de har kunnat se att det är Tove men att det måste fastställas formellt.

Men hur ser kroppen ut om polisen fortfarande inte är 100% säker på att det är Tove?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Finns det någon screenshot av annonsen på grepen?

Den ligger fortfarande ute. Bara att söka på potatisgrep på marketplace. Men du kanske inte har facebook?

Jag samlar på JOFA-prylar och är lite intresserad av den gula 390 hjälmen som hon har till salu, men jag misstänker att hon kan vara lite svår att få tag i den närmaste tiden.
Citera
Bannlyst
Hur gamla är mördarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Är det i närheten av där Hallonfisken hade sett avspärrningar förra veckan?

https://goo.gl/maps/nLDecLUVPWUmrX1a9

Ja exakt, den grusvägen ner var det där många körde ner men snabbt kom tillbaka från, men osäkert då om de va nånstans där nere ändå men ingen hittade.

Reportern från Aftonbladet mötte jag på bron inne vid Föredadammen tidigare idag och mötte henne även sen i bilen ute i Hadderödje ett flertal ggr innan jag åkte därifrån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan det vara ett nytt sånt där fall där den ena har makt över den andra genom att hota med fiktiva gangsterledare som skulle mörda dennes familj.

Som dubbelmordet i Vallentuna.

Någon i tråden spekulerade om det.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Jag känner på mig att det kommer finnas liknelser, oavsett är profilerna densamma. Ledaren är psykopatisk med en lättkontrollerad medhjälpare
Citera
2022-11-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Polisen säger att kroppen inte identifierats, men alla sitter ändå här och rapar ur sig "R.I.P. Tove". Vore smått underhållande om det var någon annan; det händer ju en del skit i Vetlanda...

Vilka är oddsen på att en död kropp hittas i direkt anslutning till MGM:s pappas gård om det inte är just MBO tror du? Tänk till lite... Skulle det inte vara T:s kropp vore det helt otroligt sammanträffande om en annan kropp ligger just vid pappans gård i ett sådant skick att förruttnelsestadiet kan förväxlas med det som T:s kropps stadium borde vara i.

För övrigt är det förmodligen blott en formalitet. Kroppen skall identifieras av tekniskas läkare innan man officiellt kungör att det är MBO:s kropp.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Finns det någon screenshot av annonsen på grepen?
förmodligen i sammanfattningen på sidan ett
Citera
Avstängd
”Kroppen hittades under onsdagsförmiddagen i ett skogsområde sydöst om Vetlanda.” Skriver expressen nu. Ligger pappans gård sydöst om Vetlanda?
Citera
2022-11-02, 17:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Eftersom kroppen hittades under en riktad polisinsats, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande, så då måste en av kvinnorna har berättat var kroppen finns, annars så är det väldigt märkligt.
Citera
2022-11-02, 17:40
Medlem
Ousch, är så dubbel i detta! Tänkte förut att hon kanske levde men var typ kidnappad. Nu har en kropp hittats, antagligen Toves, så jävla ledsamt! Vilka hemskheter tvingades hon genomgå före mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in