2022-11-02, 17:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det blev ändrat för nåt år sedan. Nu är utgångspunkten livstid, endast om det finns förmildrande omständigheter ska kortare straff utdömas.

I Sverige hittar vi alltid förmildrande omständigheter när det gäller brott. De flesta för väl kortare än praxis har jag för mig att jag läst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Kan någon snälla svara på om vi kommer kunna se presskonferensen live och i så fall VAR?

TV4, antagligen på rapport på SVT också kl 21.00
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ja MH hade väl Svegfors som advokat och ja det låter som att hon har berättat vad som hänt o vad dom gjort.

Den andre kniper käft ännu.

Yup, snaran har knutits åt.
Citera
2022-11-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Tove❤️

Är det bekräftat att T verkligen varit i lägenheten? Mobilen är pejlad där men det behöver ju inte betyda att hon varit där.

Tycker det verkar märkligt om dom kunnat få ut henne utan att bli upptäckta. Verkar vara en trapp med rörelse på nätterna…

Dunsar/sparkar/oljud tyder väl på det.
Citera
Medlem
Jag ser att det upprepade gånger nämnts i tråden att kroppen hittats under förmiddagen, men i notisen på polisens hemsida sägs att det var under eftermiddagen.

Citat:
Under eftermiddagen har en avliden person hittats i Vetlandatrakten. Med anledning av detta håller polisen en pressträff klockan 21.00 i Vetlanda där media inbjuds att delta.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/november/2/02-november-1556-ovrigt-vetlanda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
La Aftonbladet så står de att de var förmiddag.

Även detta klippet säger dom förmiddag

https://www.expressen.se/nyheter/dod-person-hittad-i-vetlanda/
Citera
2022-11-02, 17:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Medier rapporterar om att fyndet har gjorts i eftermiddag. Ingenstans står det att fyndet gjordes i förmiddag.

"Åklagarmyndigheten uppger däremot att personen hittades under förmiddagen.

En avliden person har under onsdagsförmiddagen hittats av polisen i ett skogsområde öster om Vetlanda. Det skedde efter en riktad polisinsats i det aktuella området”, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande."
https://www.expressen.se/nyheter/dod-person-hittad-i-vetlanda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Ja man kör igenom hadderödje by.
Grusvägen fortsätter åt höger,
Men en mindre halvt igenvuxen grusvägen fortsatte rakt fram där…. Många blir körde ner men kom sen tillbak. Stod parkeringsdäcket där ett tag för att ev få syn på polis men inget.
Då kom tv4 fram till bilen o presenterade sig och sa att han fått höra från åklagarmyndigheten att polisen befinner sig Öster om Vetlanda och hittat kroppen, men ingen av de journalister som åkte runt där ute kunde hitta platsen, o de kom bilar överallt ifrån, från varenda liten avstickande grusvägen, de verkade både stressade o förvirrade av att inte veta vart de skulle

Flage misstänker jag
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Nu skulle man vilja höra den "28-åriga Annas" kommentar på det senaste som hänt, JJs vän som i Aftonbladet bara tyckte synd om JJ och inte ägnade Tove en tanke. Denne Anna hade mest JJs kommande födelsedag i tankarna och tyckte det var jobbigt att tänka på att JJ möjligtvis inte kunde bo kvar i Vetlanda i framtiden. Vilka människor det finns, man slutar aldrig att förvånas.
Citera
2022-11-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, så du ser inga andra aktiviteter utom de där bilarna som du såg tidigare i veckan vid andra sökplatsen? De bilarna som kanske då är journalister?

Var vid Föredadammen tidigare o då kom flera journalister som fotade dammen.
Samma bilar kände jag sedan igen ute i Hadderödje plus ett gäng bilar till som åkte runt.

Undrar hur långt ut på nån väg de kört henne, eftersom alla for på alla små vägar där ute men ingen kunde hitta platsen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantani
Det enda hon la ut? Så hon åkte till sin far morgonen efter med syfte att lägga ut en potatisgrep på fb marketplace? Rätta mig om jag har fel

Hittar ingen logik i detta med annonsen - om nu kroppen hittats i närhet av gården. Kan det vara så att de var rädda för att ha synts i området, dom kanske gömde kroppen först på söndag morgon, de återkom för att sopa igen spåren? därför handlade de i panik och arrangerade detta med grepen? men mycket udda ändå och långsökt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Då hade de haft tillräckligt med bevis för min uppfattning har varit att de inte "hittat något" i lägenheten. Men har följt fallet sporadiskt.

Alltså att få ut kroppen kanske var ganska lätt, släpa in den i hissen och sedan släpa den till porten. Men osedda? Och sen in i en bil? Känns som grannar borde ha hört frustande och oljud i porten...

Finns ingen hiss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in