2022-11-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förvirrande.

Nye är ju sydost i förhållande till Vetlanda...

Håller med.. tv4 reporten hade fått infon om Öster om Vetlanda från åklagarmyndigheten men på radion sa de att fyndet gjorts vid den plats polisen haft ett stort sökpådrag senaste tiden, vilket då ändå bör vara ute i hadderödje trakten.
Han sa också att alla bilar enbart va journalister och ingen hittade platsen
Citera
2022-11-02, 17:09
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Antar att bilen pappan och tjejerna sågs i på söndagsmorgonen är beslagtagen ???

Visst fan har pappan hjälp till ???

Skyldig är han i vilket fall som "uppfostrat" en så låg existens som JJ.

Han kan också vara praktiskt inblandad som vissa vittnesmål ev. kan tyda på.
Han är ju dock inte häktad så man har väl inget på honom.
Citera
2022-11-02, 17:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan BO ha blivit strypt?

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tack,
O vad säger du om dödsorsak?
jag tror faktiskt inte att blod har funnits i lägenheten och då är de väl strypning/kvävning och att innan döden infaller så är det någon slags brottningsmatchliknande eftersom T måste gjort motstånd

Jag är osäker men TT kan ju ha blivit strypt.

Det fanns ju inget blod i JJs lägenhet. De var två st. Den ena stryper och den andra håller för BOs mun eller lägger något över den. Dessa tjejer skulle nog ha kunnat klara av detta. Båda är långa och även om MH är smal så verkar hon senig.

Då är frågan: Varför? Detta kommer också att framkomma. Det måste ju ha funnits en orsak att beröva TT livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Ja du beskriver antagligen precis det som hänt. Tror du att man slänger ner en kropp från fönstret som flyger förbi grannarnas fönster och som låter högt när den faller mot marken. Du verkar ju dummare än dummast.

Tänk den grannen som knackat på när ingen öppnade tänk om denne inte hade gett sig kanske kunde räddat hennes liv
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Inte bekräftat, men det måste vara så. jag är 100 på det

Tror också det är MH som inte pallade längre och började sjunga EFTER omhäktningen. MH har nog varit rädd för JJ och säkerligen blivit hotad att hon skulle råka ut för ”samma öde” som TT alternativt ha SETT PÅ när JJ tog livet av TT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Ja du beskriver antagligen precis det som hänt. Tror du att man slänger ner en kropp från fönstret som flyger förbi grannarnas fönster och som låter högt när den faller mot marken. Du verkar ju dummare än dummast.

Det gissade jag på..🙄 förstår nu att det är korkat att tro🙄
Citera
Medlem
P4 Jönköping sänder extra med början 20.50,presskonferensen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Är det inte 18 år som är rättspraxis för mord? Livstid används endast i de fall där det finns fler än ett offer eller försvårande omständigheter. Min åsikt är att fler än en gärningsman är en försvårande omständighet vilket lär vara aktuellt i detta fall.
Det blev ändrat för nåt år sedan. Nu är utgångspunkten livstid, endast om det finns förmildrande omständigheter ska kortare straff utdömas.
Citera
2022-11-02, 17:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Men skogsområdet ska vara nära vattendrag, jag vet det, och jag vet att det är nära JJ pappas hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Är ute i hadderödje.. många bilar, känner igen några av bilarna från när jag var vid föredadammen

Men av allt att döma, måste det vara nere nära pappans gård?
Emlan verkar ju se aktivitet där och Wattweke har hört något??
Citera
Medlem
Hur var det, hur nära JJ's far hittades hon? Ev att han kommer plockas in igen? Känns konstigt om de inte sökt där tidigare
Citera
Medlem
Kan någon snälla svara på om vi kommer kunna se presskonferensen live och i så fall VAR?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Men öster är ju Hadderödje

Ja delvis, sydöst.
Men enligt reporten kunde journalisterna som vi såg köra fram o tillbaka där ute inte hitta platsen o de kom från alla håll o kanter, kom bilar från varje liten grusväg där ute men ingen kunde hitta platsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in