Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Jag skulle kunna ta dig seriöst om du slutade med dina larviga uttryck som "Svärjevänner", "svans", "stollar" etc. Det är det som sänker dig mest. Och i din värld tycks alla som stöjder eller någonsin försvarar SD vara vilseledda idioter som dogmatiskt följer partiets vilja utan att tänka efter. Så är det naturligtvis inte. Det borde du också inse om du tänker efter.
I stället är det så klart så att de som röstar på SD själva verket har en högre grad av självständigt tänkande och bättre analytisk förmåga än väljaren i gemen. De har vågat gå före, sett problem i samhället i tid och inte låtit sig invaggas i medias lugnande amsagor om "det perfekta landet".
Vad gäller caset med Jarnvalls eventella fel så försvarar jag inte hans påstådda agerande. Var har jag skrivit det? Men jag anser att innan någon är dömd för en eventulle olaglig handling, ska hen betraktas som oskyldig! Det är därför vi har ett rättsväsende, som du mycket riktigt påpekar.
Så fort någon framträdande SD-politiker hamnar i blåsväder så stormar ett gäng SD-anhängar in på FB och försvarar personen och ofta agerandet. De som är kritiska kallas för kulturmarxister vänsterextremister mm. Whataboutismen flödar. Det är det som är SD-svansen, de enfaldigt lojala, de som försvara till varje pris helst utan sakliga argument.
Ditt påstående om Sd röstarna tror jag är din egen tolkning, Min tolkning är snarare att många Sd väljare vill ha enkla svar på komplexa problem och man litar därför gärna på personer inom partiet även om dom saknar kompetens. Det är personernas position som man respekterar inte kunnandet.
Det är därför man är fixerad vid antalet poliser och hårda straff som enda lösningen.
Det är därför man är klimatförnekare etc Sd vill inte i onödan komplicera saker gärna lätta svar på extremt komplexa frågor
Jag håller med dig om Jarnvall han är i juridisk mening inte dömd för något brott i samband med helikopteraffären så därvidlag kan vi inte betrakta honom som skyldig. Men det är inte det som är det intressanta handlingen visar vilken moralisk halt karln hade vid det tillfället och det är intressant. Kanske mer intressant för en politiker och kommunalråd