2022-11-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Vakna nu Sd-väljare och Sd-anhängare! Nu borde även ni förstå att de största landsförrädarna är deras politiker!
Nej, jag vaknar varje dag går ut på gatorna och ser mindre Svenskar än invandrare (araber/afrikaner, mest icke-kristna).
Där förstår jag vilka som är de stora landsförrädarna som förändrat det här landet i grunden.

Att SD drar till sig puckon är ingen nyhet det gör alla partier.
Kolla på MP,C,S som haft grova problem med islamister, du kan ju tänka dig vad de vill göra med Sverige?
Citera
2022-11-02, 12:23
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du tycker med andra ord att hans agerande var helt ok?

Det var 23 år sedan och ledde inte ens till åtal. Vem fan bryr sig?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
blev utredd av både SÄPO och MUST efter att ha sålt försvarshemligheter
Fast blev inte dömd, så det var uppenbarligen inget. För den som verkligen säljer försvarshemligheter blir givetvis åtalad & dömd.

Det han gjorde var att medverka till att manipulera en upphandling av försvarsmateriel. Försvarsmakten gjorde bedömningen att en rättegång skulle få större negativa konsekvenser än manipulationen i och med att upphandlingen skulle behövts tas om från början vilket skulle ge en kraftig försening. Det är fullt möjligt och kanske också troligt att helikoptrarna är helt ok

Men frågan är om det är ok att sätta egennyttan före nationen om man ska vara förtroendevald.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du tycker med andra ord att hans agerande var helt ok?

Jarnvall har inte fått någon anmärkning på sig. Jarnvall är varken åtalad eller dömd för något brott så då är han helt OK.
Citera
2022-11-02, 12:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet

Så du menar att så länge man inte begår brott så är allt ok ? Att t.ex förespråka pedofili är inte olagligt men tycker du att det skulle vara lämpligt för en politiker?
Citera
2022-11-02, 12:27
Medlem
namataras avatar
Citat:
Hade brytt mig lika lite eftersom jag inte ens röstar. Du om någon verkar ju dock vara partisk. Slår vad om att du inte hade tyckt att det var en big deal om det handlade om någon sosse eller miljöpartist.
Jag tycker alltid, alldeles oavsett vem som gör det att det är fruktansvärt fel att lämna ut hemliga uppgifter från vår försvarsmakt.
Eller själv få betalt för att ge upphandlingar till ett visst företag.

Det är spioneri och korruption och det är lika j-a illa vem som än gör det!
Citera
2022-11-02, 12:33
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Jag tycker alltid, alldeles oavsett vem som gör det att det är fruktansvärt fel att lämna ut hemliga uppgifter från vår försvarsmakt.
Eller själv få betalt för att ge upphandlingar till ett visst företag.

Det är spioneri och korruption och det är lika j-a illa vem som än gör det!

Uppenbarligen inte eftersom utredningen lades ner. Helt uppenbart att du har en politisk agenda, du kan omöjligt vara så här korkad.
Citera
2022-11-02, 12:34
Bannlyst
Från Jarnvalls instagram.

” Jaha - då blev man ”spion” på gamla da’r… I media valsar just nu en drygt 20 år gammal historia om hur jag skall ha lämnat hemlig information till ett franskt-tyskt företag som producerade en helikopter som Försvarsmakten var intresserad av.
Det är tråkigt, men inte oväntat, att media väljer att överdramatisera detta. I stort stämmer ju fakta och händelseförloppet, däremot är vissa delar överdrivna eller direkt felaktiga - t ex att jag skulle ha varit permanent verksamhet vid Försvarsmakten.

Jag var verksam i mitt civila företag. Men media har inte - trots att jag påtalat det - korrigerat.
Så här var det: Jag var då 2000-01 verksam som konsult, gav ut ett öppet nyhetsbrev om försvarsindustrin och fick uppdraget att försöka hjälpa det fransk-tyska företag som ville sälja helikoptern NH90 till Sverige.
Jag förde muntliga samtal och utifrån dem skrev jag även ett antal analyser, där jag delgav företaget min bild och rådgjorde med dem.

Själv såg det som ett ordinärt konsultuppdrag inom ramen för den PA-verksamhet jag då bedrev.
Så småningom visade det sig att en del av den information jag fått mig till del vara att betrakta som hemlig och det blev en polisutredning, som dock lades ned med tiden.
Det är nu drygt 20 år sedan ärendet lades ned, det gick aldrig till åtal - än mindre är jag eller någon annan dömd i fallet. Dock bedriver jag inte någon liknande konsultverksamhet längre.
Jag är dessutom fortfarande anställd i Försvarsmakten och förväntas infinna mig på hemlig ort i händelse av krig.
Det är vad det är.
Nu kommer jag att fortsätta den verksamhet jag bedriver idag: Att göra Norrköping till en trygg och bra kommun igen. Önskar er en fin dag! 🙂🇸🇪”

Ni jävla kommunister och övriga idioter här på Flashback.
Längtar ni tillbaka efter Magdalena Andersson, Morgan Johansson och Annika Strandhäll lr vad vill ni uppnå med att jaga bra företrädare för SD?
Senast redigerad av kullamannenn 2022-11-02 kl. 13:02.
Citera
2022-11-02, 12:44
Medlem
Citat:

Problemet är väl att han nu sitter som förtroendevald.

Om jag varit föremål för div. våldtäktsutredningar, hade du tyckt det var fint om jag sällskapade med din dotter?

Vissa saker som har haft substans men inte räckt hela vägen är att betrakta som oroväckande oavsett utgång.
Citera
2022-11-02, 12:47
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Ångrar mig enormt att jag röstade på dem. Trodde att jag var bättre än andra och visste allt innan alla andra fick reda på saker. Men SD röstare är like kuvade som alla andra. Ber om ursäkt!

Du röstade inte på SD. Hade du gjort det hade du uttryckt dig på ett annat sätt.
Citera
2022-11-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Från Jarnvalls instagram.

” Jaha - då blev man ”spion” på gamla da’r… I media valsar just nu en drygt 20 år gammal historia om hur jag skall ha lämnat hemlig information till ett franskt-tyskt företag som producerade en helikopter som Försvarsmakten var intresserad av.
Det är tråkigt, men inte oväntat, att media väljer att överdramatisera detta. I stort stämmer ju fakta och händelseförloppet, däremot är vissa delar överdrivna eller direkt felaktiga - t ex att jag skulle ha varit permanent verksamhet vid Försvarsmakten.

Jag var verksam i mitt civila företag. Men media har inte - trots att jag påtalat det - korrigerat.
Så här var det: Jag var då 2000-01 verksam som konsult, gav ut ett öppet nyhetsbrev om försvarsindustrin och fick uppdraget att försöka hjälpa det fransk-tyska företag som ville sälja helikoptern NH90 till Sverige. Jag förde muntliga samtal och utifrån dem skrev jag även ett antal analyser, där jag delgav företaget min bild och rådgjorde med dem.

Själv såg det som ett ordinärt konsultuppdrag inom ramen för den PA-verksamhet jag då bedrev.
Så småningom visade det sig att en del av den information jag fått mig till del vara att betrakta som hemlig och det blev en polisutredning, som dock lades ned med tiden.
Det är nu drygt 20 år sedan ärendet lades ned, det gick aldrig till åtal - än mindre är jag eller någon annan dömd i fallet. Dock bedriver jag inte någon liknande konsultverksamhet längre.
Jag är dessutom fortfarande anställd i Försvarsmakten och förväntas infinna mig på hemlig ort i händelse av krig.
Det är vad det är.
Nu kommer jag att fortsätta den verksamhet jag bedriver idag: Att göra Norrköping till en trygg och bra kommun igen. Önskar er en fin dag! 🙂🇸🇪”

Ni jävla kommunister och övriga idioter här på Flashback.
Längtar ni tillbaka efter Magdalena Andersson, Morgan Johansson och Annika Strandhäll lr vad vill ni uppnå med att jaga bra företrädare för SD?

Jag har inga problem efter hans förklaring.
Citera
2022-11-02, 12:57
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Problemet är väl att han nu sitter som förtroendevald.

Om jag varit föremål för div. våldtäktsutredningar, hade du tyckt det var fint om jag sällskapade med din dotter?

Vissa saker som har haft substans men inte räckt hela vägen är att betrakta som oroväckande oavsett utgång.

Du får helt enkelt folkbokföra dig i Norrköping och rösta bort honom nästa val. Jag har ingen dotter men om jag hade haft det så tvivlar jag på att hon hade velat sällskapa med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in